Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: Parkeersensoren inbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    101
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Parkeersensoren inbouwen

    Hallo,

    Weet iemand of het mogelijk is achteraf het parkassist systeem in je auto te laten monteren, dat normaal ook af fabriek geleverd wordt?

    Ik weet dat er systemen zijn waarbij sensoren op je bumper geplakt worden maar dat vind ik niet mooi.

    Ik wil graag de originele sensoren.

    Thanks in advance!

  2. #2

    Standaard

    Hoezo, je hebt toch geen paaltje geraakt??
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    101
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS5

    Standaard

    Nee, maar dat wil ik ook heel graag voor zijn... :wink:

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TenS3
    Hoezo, je hebt toch geen paaltje geraakt??
    Niet iedereen parkeert in zoals jij :wink:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Heren! Heren! Waar is dit goed voor?




    Ik weet dat je diverse systemen achteraf kunt laten inbouwen, waarvan bij sommige systemen de sensors zelfs in de kleur te spuiten zijn. Die opplaksensors is maar één van de oplossingen, goedkoop maar niet mooi.
    Bedrijven die alarms, telefoons en dergelijke inbouwen en autoschadebedrijven kunnen je meer vertellen over de mogelijkheden.
    Ik kan niet zeggen of het originele systeem achteraf in te bouwen is, ik kan me voorstellen dat de kabelbomen tot op zekere hoogte geïntegreerd zijn bij het originele systeem. Waar zit de display bij de af-fabriek parkeersensoren?

    Mijn broer had in een lease-Golf door de dealer bij aflevering een systeem laten inbouwen. Zag er zeer fraai uit en werkte prima.

    Tom


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Niet iedereen parkeert in zoals jij :wink:
    :oops: :P
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Je kan tegenwoordig ook systemen kopen, gewoon bij D&W in Duitsland bijvoorbeeld, waarbij de sensor achter de bumper zit. Deze kun je zelf inbouwen.

    Ik snap eigenlijk niet dat niet iedereen sensoren achter de bumper neemt ipv die lelijke dingen in je bumper..

    Als je de originele sensoren wilt zul je denk ik gelijk een hele nieuwe bumper moeten... :?
    Audi A4 Avant 1.9TDI 8E (2003) 100pk/250Nm @ 136pk/310Nm

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    voor wat voor een auto is het????? op www.a4-freunde.de heeft oliver(de webmaster) dit zelf ingebouwd in zijn a4 uit 1994, hij heeft een s4bumper geplaatst en de pdc aangesloten, als het goed is staat er een schema op de site voor in het inbouwen en aansluiten(schema`s) ik zal em zo ie zo ff mailen of er een schema is,. anders om er sneller achter te komen meot je zelf op de site kijken en bij faq kijken, ik kan er zelf momenteel niet bij, op mijn werk kan ik alleen de laatst bezochte site bezoeken(audiforum dus) anders ga ik maandag ff checken en laat ik hier wel wat weten.. succes

  10. #9
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    op m'n A6 had ik een achteraf ingebouwd Bosch systeem, met 4 sensors ingebouwd in de bumper, netjes in zilver. de meeste car-hifi inbouwstations bieden dit ook wel aan, kosten vallen mee.

  11. #10

    Standaard

    sowiezo nieuwe bumper denk ik.

  12. #11

    Standaard

    nieuwe bumper is dus niet nodig, je kunt ze ook in de zwarte kunstof onderrand inbouwen, dan zijn ze ook niet zo zichtbaar, anders moet je overspuitbare nemen die jie in de kleur van de auto kunt spuiten, al met al is het geen mooi gezicht die sensoren, maar wel verrekte handig, ik zit er zelf ook over te denken zodat m`n vriendin er ook eens mee kan rijden..

  13. #12

  14. #13

    Standaard

    Hoi op marktplaats kun je ze ook kopen maar daar krijg je een achteruitkijk spiegel bij. Deze komt ipv de bestaande spiegel in je auto. Je ziet in de spiegel (als je in achteruit staat) de afstand en een aantal ledjes verschijnen. Ook hoor je dmv een geluidsignaal als je dichter bij het object komt achter de auto.

    volgens mij kost het setje (4 sensoren + achteruitkijkspiegel) ongeveer 175,- euro.

    http://www.marktplaats.nl/markt/auto....htm?ret=http%

    wil ze ook gaan halen, maar just have to C first.

    good luck
    Nil Volentibuus Arduum

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    1.697
    Kudos
    1
    Land
    Land

    Standaard

    Orgineel Audi zijn ze nogal duur vind ik 600 euro.
    Kan je beter eens bij een car-hifi station informeren.

    mvg michel.
    Met vriendelijke groet,

    Michel.

    Seat Leon 1P 2.0TFSI 270Pk / 412Nm en Seat sport pakket.

  16. #15
    klaasa4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    6.240
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    bij mijn vorige a4 heb ik een bosch systeem laten monteren voor fl 600,-.
    en bij de huidige audi was ik ongeveer 300 euro kwijt voor het zelfde systeem.

    mijn ervaring met bosch is zeer goed, en nauwkeurig.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A4 b6 Tdi 96Kw, met Verhoeven kuur.

  17. #16

    Standaard

    Ames (VW/Audi) Dordrecht had van de zomer een actie, €320 incl inbouw met een systeem achter de bumper. Vond het wel een net prijsje voor de stealer.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •