Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 32 van de 32

Onderwerp: Ervaringen met online-velgen.nl ?

  1. #21
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Lijkt me ook niet dat ze de concurrentie aangaan prijzen.

  2. #22
    RoyW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    393
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    ja ik weet het,
    is ook een beetje twijfelachtig wat ik daar nu over moet geloven.
    maar ik heb nog tijd voor het goede weer begint...
    Audi A4 B6 Avant 1.8T S-line 2003
    Mod's: Hartog getuned, S-line exterieur, S4 grille, 19" new RS4, Federtellers, Sonniboys, Xenon, RS kapjes in motorruimte, K&N inleg luchtfilter

  3. #23

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    In juli 2011 zag ik op de site van online-velgen een mooie set 19 inch S5 gunmetal polished te staan. Ik heb de set gekocht, maar heb niet gekozen voor de goedkoopste banden. Nadat de set eronder zat merkte ik meteen dat deze achter aanliepen. Niet leuk dus. Lag dit aan de ET waarde van 42? Ik dus gebeld en ik kon een iets smallere bandenmaat erop komen leggen 225-35-19 ipv 235-35-19.
    Dus meteen laten doen. Moest de velgen wel zelf onder de auto uitschroeven en er weer onder zetten. Het aanlopen was vervolgens vrijwel geheel verdwenen.
    Ik was echter niet tevreden over het balanceren. Trilling in het stuur dus. Omdat ik niet weer terug wilde gaan heb ik de set bij mijn vaste garage maar laten balanceren en was het probleem opgelost.

    Ik heb 4 maanden met de set gereden en ze zien er nog steeds als nieuw uit. Ik moet ook wel zeggen dat ik ze een keer of 3 per week was en afzeem. Ik ben dus wel heel tevreden over deze wielen. Het verwisselen van de banden daar heeft me wel een uur of 3 gekost, dus daar was ik niet tevreden over.

    Of het Chinese velgen zijn weet ik niet. Tegen mij is toen verteld dat het Italiaanse velgen zijn? Over de velgen ben ik in ieder geval erg tevreden. Maar ik denk dat je het best daar een los setje velgen kan kopen, zonder banden. Van het monteren en balanceren hebben ze duidelijk geen kaas gegeten.
    Ik ben nog steeds trots op mijn velgen :P

  4. #24

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alextdii Bekijk Berichten
    Ik moet ook wel zeggen dat ik ze een keer of 3 per week was en afzeem.
    Wow, hier heeft iemand tijd over..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alextdii Bekijk Berichten
    Het verwisselen van de banden daar heeft me wel een uur of 3 gekost, dus daar was ik niet tevreden over.
    En hier heeft iemand 2 linkerhanden.
    Audi A4 B7 1.9 tdi l 19" New RS6 wielen l 45/30 mm verlaging

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi RS3
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ow haha, niet dat ik er 3 uur over heb gedaan om die wielen te wisselen :P. Ik moest 3 uur wachten voordat eindelijk eens die 4 banden op die velgen waren gelegd. Tussendoor kon ik dan steeds weer een wiel terug plaatsen. Voordat ik ze alle 4 terug had waren we dus 3 uur verder
    Tussendoor waren ze steeds met andere dingen bezig en dat vond ik dus niet netjes. Dat is dus niet klantvriendelijk en dat kun je niet maken.
    En daarna bleek dus dat de wielen slecht gebalanceerd waren en ik dit probleem bij mijn eigen garage heb laten oplossen, omdat ik geen zin had om voor de derde keer terug te gaan.
    Maar de wielen zijn tot nu toe nog steeds mooi :P
    Laatst gewijzigd door alexrs3; 14-01-12 om 10:40.


  6. #26
    Mark77's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2007
    Leeftijd
    46
    Posts
    2.071
    Kudos
    83
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik heb mijn velgen ook bij deze toko gekocht. Ik vind het niet echt een aanrader voor kwaliteit, maar als je niet de hoofdprijs wilt betalen voor een set velgen kan je hier aardig slagen. Bij mij waren de velgen slecht gebalanceerd (te veel lood en direct in het zicht) en ik had conische bouten gekregen terwijl ik bolconische nodig had.

    Sommige velgen zijn ook bizar slecht gecoat gespoten. Gelukkig niet bij mij het geval, maar meerdere keren op dit en andere fora dit gelezen.

    Als je wat wilt kopen, kan je dat doen, maar een volgende keer zou ik persoonlijk langs gaan om ze te kopen en ze niet meer van afstand kopen. Balanceren moet je bij een fatsoenlijke garage doen en niet door hun.
    A4 Avant 3.0TDI Quattro bewitched with Hartog magic
    A3 SB 1.8TFSI, ECU is still a virgin, untouched.
    BMW Z3 2.8 Roadster

  7. #27
    Audi drivertje
    Guest

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    als je de mogelijkheid hebt gewoon wat meer uitgeven voor goede velgen en banden

    zelf goede ervaringen met WSP Italy
    kosten iets meer, maar dat zie je in heel de velg terug
    geen buiten de band/velg uitkomende spaken zoals je bij de imitatie ziet, als het origineel dat ook niet heeft

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Dag, ik heb ook niet zo'n beste ervaring met online-velgen.nl ik heb er 4 velgen besteld voor een nissan note uit 2008.
    na wat heen en weer gemail omtrent maten en pasvorm, hebben we samen!!, onze keuze gemaakt.

    Na een 7 weken wachten in plaats van 2 weken, werden de velgen afgeleverd. 1 vol met krassen, 1 waar de lak compleet vanaf was, en het mooiste komt nog. ze passen niet!. met vulringen heb ik later alsnog de velg kunnen monteren. Ook de wielbouten passen niet in het schroefdraad. Wederom maar weer eens gemaild en gebeld, kortom het lag aan mij en vooral niet aan hun.

    ik koop er ventieldopje meer, al hadden ze de laatste daar. En gezien de voorgaande verhalen, begrijp ik niet dat ze er geen verandering in aanbrengen.

    Maar het zal wel om het geld gaan en niet de service......

  10. #29
    stivoman
    Guest

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    2x wat gekocht altijd netjes afgehandeld

  11. #30

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Hallo ben pas nieuwe op het forum en was rond aan neuzen ivm online velgen. Ik heb dus een kameraad die zijn velgen daar heeft gekocht en is redelijk tevreden. Zijn de klachten ook alleen dan van de replica velgen ? of ook van wolfrace en die andere merken ? Want wil ook mijn velgen daar gaan halen maar zoals ik hier de meeste reactie's lees is het gene vette

  12. #31

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ook wielen daar gekocht. 18 inch rs6 met vredestein bandjes. Ben wel langs geweest om de kwaliteit te checken van de wielen die ik kocht en de banden.
    Wat sommige hier zeggen: de lak van sommige velgen is gewoon vreselijk slecht.

    Heb voorgesteld dat ze het balanceren lieten zitten als ze me zouden helpen met inladen. (had ook nog een set voor mijn stiefbroer).
    Daarna alles laten balanceren bij onze dealer.
    Heb er wel originele naafdopjes in gedaan. Beetje handige jongen moet dit lukken.

    Momenteel ben ik wel opzoek naar een zomerset en heb ik deze 18inch voor winterset gebruikt. Ook het zout hebben ze goed overleefd! Voor m'n nieuwe zomerset ga ik wel ergens anders kijken. Origineel is en blijft origineel!

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superunknown Bekijk Berichten
    Hallo!

    De meeste replica wielen komen uit china en kosten idd. rond de €400 - €500 per set. De (originele) wielen van kwaliteitsmerken kosten vaak een veelvoud. Mijn eigen ervaring (17 inch Replica Audi RS4 wielen) is dat de chineese wielen een acceptabele kwaliteit hebben, overeenkomstig de prijs. De verschillen komen aan het licht bij de afwerking (lak, afdekkapjes) en gebruikte materialen (gewicht van de wielen). Voor de lak is er een eenvoudige oplossing: als deze na een aantal jaren niet meer zo fris is laat je de set eenvoudig poedercoaten in de gewenste kleur voor ca. €200,00 (nog altijd goedkoper dan een originele set). Aan het gewicht is helaas minder te doen. Dus ga je voor een mooiere optiek, dan is een goedkope replica een prima alternatief. Wil je echter ook de wegligging (lager onafgeveerd gewicht) verbeteren dan ben je veroordeeld tot de duurdere wielensets. Om een goede keus te maken kun je het gewicht van een velg eerst opvragen zodat je het origineel en de replica kunt vergelijken. Voorts verdient het in mijn ogen een aanbeveling om bij replica's extra goed op een kloppende ET waarde te letten. Bij een grotere spoorbreedte versterken zwaardere wielen immers de negatieve invloeden. Voor goedkope originele wielen kun je bij diverse adressen terecht, ik weet dat Coen Donkers er heel erg veel heeft liggen, maar die is nu i.v.m. de carnaval gesloten.

    Voor wat betreft de onderneming. Dit bedrijf is tamelijk groot en handelt ook in auto's (ik woon nl. in de buurt). Ze hebben een mooi pand met een goede uitstraling. Ik heb hier nog nooit iets gekocht, maar ben hier wel eens naar een auto gaan kijken. Het personeel en de eigenaar (ik geloof dat hij Erwin heet) waren erg vriendelijk.

    Met vriendelijke groet,

    René
    Op welke site kan zulke abt gp replica velgen vinden? Ben al een tijdje opzoek maar kan echt niks vinden.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •