Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: Ervaringen met online-velgen.nl ?

  1. #1
    Joost87
    Guest

    Standaard Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Hallo,

    Ik ben opzoek naar een ander setje velgen voor op m`n A3 SB uit 2005.
    Nu heb ik op online-velgen.nl een leuke S5 set gevonden.

    Maar door veel negatieve ervaringen met replica`s vraag ik me af of het wat is?

    Heeft iemand ervaring met velgen van Online-velgen.nl
    Of heeft iemand ervaring met replica`s in het algemeen?

    Ik wil natuurlijk niet dat de lak gaat afbladeren, of dat de velgen gaan scheuren...


    deze S5 velgen op hun site

    Ik hoor het graag!

    Groeten Joost

  2. #2

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    zelf geen ervaring mee, maar wat voor wat zoek je dan en incl banden?
    Audi A4 B6, Hartog Tuned

  3. #3
    Joost87
    Guest

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4life Bekijk Berichten
    zelf geen ervaring mee, maar wat voor wat zoek je dan en incl banden?
    Ik ben opzoek naar S5 velgen... 18 inch. en misschien rs6 velgen...
    deze met banden, en dan niet van china bandjes.. maar gewoon goede merkbanden

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    444
    Kudos
    5
    Auto
    Audi Cabrio

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Hallo!

    De meeste replica wielen komen uit china en kosten idd. rond de €400 - €500 per set. De (originele) wielen van kwaliteitsmerken kosten vaak een veelvoud. Mijn eigen ervaring (17 inch Replica Audi RS4 wielen) is dat de chineese wielen een acceptabele kwaliteit hebben, overeenkomstig de prijs. De verschillen komen aan het licht bij de afwerking (lak, afdekkapjes) en gebruikte materialen (gewicht van de wielen). Voor de lak is er een eenvoudige oplossing: als deze na een aantal jaren niet meer zo fris is laat je de set eenvoudig poedercoaten in de gewenste kleur voor ca. €200,00 (nog altijd goedkoper dan een originele set). Aan het gewicht is helaas minder te doen. Dus ga je voor een mooiere optiek, dan is een goedkope replica een prima alternatief. Wil je echter ook de wegligging (lager onafgeveerd gewicht) verbeteren dan ben je veroordeeld tot de duurdere wielensets. Om een goede keus te maken kun je het gewicht van een velg eerst opvragen zodat je het origineel en de replica kunt vergelijken. Voorts verdient het in mijn ogen een aanbeveling om bij replica's extra goed op een kloppende ET waarde te letten. Bij een grotere spoorbreedte versterken zwaardere wielen immers de negatieve invloeden. Voor goedkope originele wielen kun je bij diverse adressen terecht, ik weet dat Coen Donkers er heel erg veel heeft liggen, maar die is nu i.v.m. de carnaval gesloten.

    Voor wat betreft de onderneming. Dit bedrijf is tamelijk groot en handelt ook in auto's (ik woon nl. in de buurt). Ze hebben een mooi pand met een goede uitstraling. Ik heb hier nog nooit iets gekocht, maar ben hier wel eens naar een auto gaan kijken. Het personeel en de eigenaar (ik geloof dat hij Erwin heet) waren erg vriendelijk.

    Met vriendelijke groet,

    René

  5. #5
    Chris r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik heb er pas een set velgen gekocht en ben tevreden over de afwerking van de velgen. Ik merk wel dat er redelijk wat lood op moet(ja ik heb goede michelin banden). Maar voor 350 euro mag ik ook niet teveel klagen denk ik....


  6. #6

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik heb de RS4 velgen voor mijn sportback gekocht via die site, bevalt me goed ! goeie prijs-kwaliteit verhouding....bezuinig niet op de banden !!!!
    Laatst gewijzigd door Aarshad; 15-02-10 om 14:50.

  7. #7

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Probeer deze site eens: www.hoogendoornwheels.nl

    Staan goed bekent bij het Seatonline forum waar ik vroeger veel tijd doorbracht.
    Iedereen is daar erg enthousiast over de service en kwaliteit. Velgen komen uit Duitsland meen ik.

    Succes

    GR Mark

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Leeftijd
    46
    Posts
    44
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    ik heb zeer negatieve ervaringen met namaak velgen, heb zelf zo een set S5 in 18" nieuw gekocht en vanaf de eerste meter zat er een trilling in de auto, echt wel storend op een klasse a6, zoek liever een setje occasie origineel velgen. Chinese namaak is echt brol !!

  10. #9
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Hoeft niet, er komen veel replica uit china die wel goed zijn. Neem bijvoorbeeld WSP/MAM.
    Maar dit zijn de replica's die via fatsoenlijke normen worden geproduceerd.

  11. #10

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik mijn new rs4 wielen daar gekocht en neem betere banden dan de eerste die ze aanbieden. Ik ben er zeer tervreden over alleen als je ze ter plekke opwilt zal je het zelf moeten doen! Al het materiaal is aanwezig maar de medewerkers daar doen dat niet!

  12. #11

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Vandaag lag er bij een bevriende garage waar ik altijd kom een set wielen die ook bij online-velgen vandaan kwam.
    De lak of misschien nog wel de legering tussen de spaken was gewoon niet egaal en zag er ronduit matig uit.
    Zelf zou ik niet op replica's gaan rijden al zijn er vast goede bij, maar tenslotte blijven originele velgen altijd geld waard.
    Audi A5 Sportback 2.0 tfsi Quatto S-line S-tronic

  13. #12

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Niet zo positief over online-velgen..

    Een half jaar geleden imitatie A8 velgen bij hun besteld, voor op de auto te leggen die ik op ging knappen.
    Niet te duur en levering was goed, zijn ook hele leuke velgjes.
    Maar de auto was nog niet klaar, dus zolang in de garage opgeslagen.
    Toen kwam het moment dat de auto klaar was en de velgjes er onder konden. Nu lagen er enkele strippen lood op de grond, en je kon niet zien waar ze gezeten hadden. Toch maar de velgen erop gelegd.
    Je raadt het al, trillen in het stuur.
    De velgen terug sturen en uit laten balanceren is net zo duur dan even bij de kwif-fit langs rijden en de alle 4 te laten balanceren (40,-), dus de keuze is niet zo moeilijk.
    Trillen is er nadien nog steeds, en blijkt dat de vulringen op de naaf iets te klein zijn, er zit teveel speling op. Hier heb ik zelf dunne ringen voor gemaakt, zodat de speling er uit is. Daarna trillen weg.
    Toen het kouder werd, ging het wiel links-voor steeds erger lekken. (Dan kom je er ook achter dat de flush-it ventielen absoluut niet handig zijn. Ziet alleen mooi uit)
    In 1 nacht liep de band intussen leeg. Ik ben bij verschillende bandenboeren geweest voor controle, zelfs de band opnieuw laten monteren en uitbalanceren (20,-), maar de band bleef lekken. Wel bleek bij demontage dat de velg was beschadigd en bekrast. Maar dat zou eigenlijk geen reden zijn voor leeglopen. Het lastige was dat de velg alleen leeg liep, als het gewicht van de auto er op stond. In het bad bij verschillende firma's kwam nooit ook maar 1 luchtbelletje. Via de mail gevraagd aan online-velgen en geen reactie. Na nog eens vragen: "Waarschijnlijk lekt het ventiel"....
    Op het verzoek om de velg op te halen voor inspectie kreeg ik ook geen reactie meer.
    Ten einde raad heb ik maar een nieuwe band laten monteren, dan zou ik het zeker weten. (130,-) De gemonteerde banden waren dan ook van het type "die door arme kindertjes in de 3e wereld uit een boom gesneden worden" maar daar was de prijs dan ook na.
    Ook dit hielp niet. Toen de band laten afhalen en de velg geschuurd, krassen en oneffenheden geplamuurd en lekker in de lak gezet. Na montage van de orginele band (20,-) bleeft deze vol!

    Kortom, van aftersales hebben ze bij online-velgen nooit gehoord. Ik heb, ook na verzoek, nooit niets meer van hun gehoord.

    Stand: 210,- euri en wat plamuur en verf.
    Wel een reserveband aan over gehouden....
    Het probleem bij zulke problemen is dan ook dat ze zover weg zitten en de verzendkosten zo hoog zijn. Je kan beter een offerte vragen bij de garage om de hoek.

  14. #13
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik hoor goede en slechte ervaringen hier over die imitatievelgen.
    Zelf heb ik ook een A3 SB 1.8TFSI besteld met standaard velgen. Morgen ga ik kijken voor RS4 velgen bij Bougie in Rotterdam (die kan ook veel bestellen)
    Maar op online-Velgen las ik dat er onder een A3 18 maar ook 19 inch lichtmetaal past:
    -18 inch, 8J breed met ET 42 en 225/40/18 banden of
    -19 inch, 8.5J breed met ET 42 met 235/35/19 banden

    Weet iemand of 19 inch zoals bovengenoemd tegen de wielkasten aan gaat lopen ofzo?
    Laatst gewijzigd door Hondema; 18-03-10 om 19:24.

  15. #14

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik vind de ET voor de 19" iets aan de lage kant beter rond de 50 gaan zitten, voor 18" ook randje.
    Ik denk dat het net niet aanloopt, maar bij 19" mag de auto IMO wel een verlaging van +/- 4cm gebruiken of meer voor een fatsoenlijke look.

    Succes
    Audi A5 Sportback 2.0 tfsi Quatto S-line S-tronic

  16. #15
    ikke1502
    Guest

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik heb bij online velgen 4 velgen gekocht met banden.
    Ik heb de velgen met de goedkope banden genomen, maar hierop kan je beter niet bezuinigen want er zit een helebloel lood op de velg.
    Let er ook op dat je de goede pasringen erbij krijgt want als je de verkeerde hebt en je bij een ander goede pasringen laat monteren dan krijg je,ondanks aangetekende brieven, diverse e-mails, telefoontjes,helemaal geen antwoord laat staan het geld hiervan terug.
    Het is een flut firma die helemaal GEEN service geeft.
    Dit bedrijf is zeker GEEN aanrader.
    Laatst gewijzigd door ikke1502; 05-11-10 om 18:41.

  17. #16
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    ik heb nu al 3 sets gekocht bij Wheelpoint in Uden, 2 x met Dunlop banden en 1 x met "high preformance banden" Lees chineese troep

    kwaliteit en service daar voor mij prima en velgen zagen er na 2 jaar gewoon nog als nieuw uit (ligt eraan hoe je ze bijhoud)

    één ding is duidelijk en ik geloofde het pas bij de eerste set na 1 uur rijden, BESPAAR NIET OP MERKBANDEN VAN GOEDE KWALITEIT!!!

    kost een paar honderd euro meer maar verschil is de wereld!

    owja, hun doen ook aan inruil van velgen mits een leuke set, wordt een nette prijs voor gegeven
    Laatst gewijzigd door Coen Bergmans; 05-11-10 om 19:58.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  18. #17

    Angry Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Hoi,

    Als BMW rijder waag ik me toch maar even op dit Audi forum.....
    Mijn advies: bestel GEEN velgen bij online-velgen.nl Ziet er mooi uit allemaal, maar de leveringstermijn is dikke shit. Als ge erachteraan belt verwijzen ze door naar een transporteur. Deze verwijst weer door naar een andere en tenslotte blijken ze gewoon nog ergens bij velgen-online te liggen. Waardeloze service, ge zijt 't geld kwijt en de velgen ook...
    Suc6 en groeten!

    Bijlage 90342
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door bmwbolide; 14-01-11 om 13:11.

  19. #18

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ninyes Bekijk Berichten
    Niet zo positief over online-velgen..

    Een half jaar geleden imitatie A8 velgen bij hun besteld, voor op de auto te leggen die ik op ging knappen.
    Niet te duur en levering was goed, zijn ook hele leuke velgjes.
    Maar de auto was nog niet klaar, dus zolang in de garage opgeslagen.
    Toen kwam het moment dat de auto klaar was en de velgjes er onder konden. Nu lagen er enkele strippen lood op de grond, en je kon niet zien waar ze gezeten hadden. Toch maar de velgen erop gelegd.
    Je raadt het al, trillen in het stuur.
    De velgen terug sturen en uit laten balanceren is net zo duur dan even bij de kwif-fit langs rijden en de alle 4 te laten balanceren (40,-), dus de keuze is niet zo moeilijk.
    Trillen is er nadien nog steeds, en blijkt dat de vulringen op de naaf iets te klein zijn, er zit teveel speling op. Hier heb ik zelf dunne ringen voor gemaakt, zodat de speling er uit is. Daarna trillen weg.
    Toen het kouder werd, ging het wiel links-voor steeds erger lekken. (Dan kom je er ook achter dat de flush-it ventielen absoluut niet handig zijn. Ziet alleen mooi uit)
    In 1 nacht liep de band intussen leeg. Ik ben bij verschillende bandenboeren geweest voor controle, zelfs de band opnieuw laten monteren en uitbalanceren (20,-), maar de band bleef lekken. Wel bleek bij demontage dat de velg was beschadigd en bekrast. Maar dat zou eigenlijk geen reden zijn voor leeglopen. Het lastige was dat de velg alleen leeg liep, als het gewicht van de auto er op stond. In het bad bij verschillende firma's kwam nooit ook maar 1 luchtbelletje. Via de mail gevraagd aan online-velgen en geen reactie. Na nog eens vragen: "Waarschijnlijk lekt het ventiel"....
    Op het verzoek om de velg op te halen voor inspectie kreeg ik ook geen reactie meer.
    Ten einde raad heb ik maar een nieuwe band laten monteren, dan zou ik het zeker weten. (130,-) De gemonteerde banden waren dan ook van het type "die door arme kindertjes in de 3e wereld uit een boom gesneden worden" maar daar was de prijs dan ook na.
    Ook dit hielp niet. Toen de band laten afhalen en de velg geschuurd, krassen en oneffenheden geplamuurd en lekker in de lak gezet. Na montage van de orginele band (20,-) bleeft deze vol!

    Kortom, van aftersales hebben ze bij online-velgen nooit gehoord. Ik heb, ook na verzoek, nooit niets meer van hun gehoord.

    Stand: 210,- euri en wat plamuur en verf.
    Wel een reserveband aan over gehouden....
    Het probleem bij zulke problemen is dan ook dat ze zover weg zitten en de verzendkosten zo hoog zijn. Je kan beter een offerte vragen bij de garage om de hoek.
    Over de velgen kan ik nog niets zeggen. Het bedrijf heeft nogal moeite in te schatten wanneer mijn bestelde velgen nu geleverd gaan worden. Eerdere termijnen worden telkens niet gehaald en ik wacht inmiddels bijna 6 weken. Wat ik wel erg vreemd vind is dat ik nog een set voor een andere auto wil bestellen en telefonisch contact probeer te zoeken voor advies. De bereikbaarheid laat duidelijk te wensen over dus dan maar een email met het verzoek terug te bellen. Geen reaktie. Nog een email twee dagen later. Weer geen reaktie.

    Willen ze geen geld verdienen? Ik ga de velgen zelf maar bestellen via alibaba.com (daar bestel ik wel vaker een sample-bestelling), dan heb ik ook een levertijd van ongeveer 4 weken en betaal ik maar een paar tientjes per velg (en hoge verzendkosten, maar dat kan nog steeds goed uit).

  20. #19
    AndreCabriAvant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Leeftijd
    60
    Posts
    7.506
    Kudos
    147
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Laat ik beginnen met het feit dat inderdaad de service van dit groepje jonge jongens slecht is. Ik heb er 3 uur moeten wachten omdat één van de vier banden te krom was. Na veel aandringen hebben ze een band van een andere order gepakt en die op de mijne gezet.

    En inderdaad veel lood gebruikt. Ik heb de winterset er gehaald op imitatie S6 velgen 17" maar ben wel erg tevreden over de velgen en banden nu ik er bijna 3 maanden mee gereden heb.



    Ik had op het moment van koop een krap budget en heb waar voor mijn geld gekregen. De garage om de hoek van hun zaak heeft ze er keurig onder gelegd, dus prima service daar.

    Dus goedkoop, redelijke kwaliteit (waar voor de geld zeg maar) en slechte service.
    Audi S5 Cabrio Green en Q3 45 TFSI

  21. #20
    RoyW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    37
    Posts
    393
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Ervaringen met online-velgen.nl ?

    Ik ben ook een beetje rond aant kijken voor een goede kwaliteit replica nieuw model RS4,
    dus online-velgen en velgenland enz vallen volgens mijn mening dus al af.
    ben aant mailen met wheelpoint in uden en hoogendoorn wheels.

    maar nu was hoogendoorn al niet zo te spreken over wheelpoint...
    Audi A4 B6 Avant 1.8T S-line 2003
    Mod's: Hartog getuned, S-line exterieur, S4 grille, 19" new RS4, Federtellers, Sonniboys, Xenon, RS kapjes in motorruimte, K&N inleg luchtfilter

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •