Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: Hoe zit het nu met die grote velgen?

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hoe zit het nu met die grote velgen?

    Met 3 cm wang tussen velg en wegdek valt er niet zoveel comfort te creëren.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22
    Erikvb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    385
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Hoe zit het nu met die grote velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Taeke Bekijk Berichten
    Ik zal me ook maar even bemoeien met dit onderwerp. Ben geen expert, maar weet door een beetje studie onderhand veel van velgen en banden. rijdt zelf in de zomer op 20 inch x 8,5 en in de winter op 18 x 8. In de winter "moet" je smallere banden monteren (op een smallere velg dus) om meer druk per vierkante centimeter te generereren op het, evetueel gladde, wegdek. Anders ontstaat het effect van een ski: veel contactoppervlak minder wrijving en dus minder contact. Velggrootte is inderdaad een kwestie van smaak en een kwestie van comfort. Wat ik in de discussie echter mis, is het feit dat de kwaliteit van de band ook een enorme invloed kan hebben op met name het comfort. Met andere woorden neem bij een grotere velgdiameter ook een kwaliteitsband die hoog scoort op het gebied: comfort.
    Sorry dat ik je moet tegenspreken, een smalle winterband helpt alleen als je door diepe sneeuw gaat baggeren (druk/cm2), in alle andere gevallen is ook in de winter breed beter. Er is alleen wat minder keus op dat gebied. http://ww2.autoscout24.de/meldung/wi.../53685/146042/

    @staf: koop vooral goeie gesmede velgen, OEM of gevestigd Merk, dat scheelt niet in comfort (velggewicht een beetje) maar wel in alle andere zaken (trillen, gewicht, naleveren als er één sneuvelt, corrosie, restwaarde enz enz enz)
    Laatst gewijzigd door Erikvb; 23-01-11 om 13:50.

  3. #23

    Standaard Re: Hoe zit het nu met die grote velgen?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erikvb Bekijk Berichten
    @staf: koop vooral goeie gesmede velgen, OEM of gevestigd Merk, dat scheelt niet in comfort (velggewicht een beetje) maar wel in alle andere zaken (trillen, gewicht, naleveren als er één sneuvelt, corrosie, restwaarde enz enz enz)
    Ik dacht aan orginele audi's. Die zouden toch OK moeten zijn nee?

    Staf

  4. #24

    Standaard Re: Hoe zit het nu met die grote velgen?

    Hallo Staf,
    Als je voorbeelden van goede banden bedoelt kijk dan even in de internetwinkel van de grotere bandenleveranciers (autobandenmarkt.nl bijvoorbeeld). Zij hebben beoordelingen door verschillende onderzoeksinstituten bij de aangeboden banden staan waarin ook de beoordeling van comfort meestal een onderdeel is. De velgen op de Q5 lijken wel een beetje op mijn Schmidt velgen afgezien van een gunmetal kleur van de spaken en weggewerkte wielbouten door een naafdeksel. Ik ga trouwens deze zomer over op 19 x 9 of 19 x 8,5 Om toch iets meer comfort te krijgen.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •