Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 32

Onderwerp: Uitlaat vervangen door andere Audiuitlaat?

  1. #1

    Standaard Uitlaat vervangen door andere Audiuitlaat?

    Weet iemand of het mogelijk is om de uitlaat van m`n S3 te wisselen voor de dubbele uitlaat van een A4 1.8T?

    Alvast bedankt.

    Grtz Tenz
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik denk het niet, je quattro-aandrijving zit in de weg voor een langsliggende demper. Ik zou op zoek gaan naar een andere fraaie dwarsliggende demper, wellicht kan EPS in Hoogezand (www.uitlaten.com) je helpen?

    Tom

  3. #3

    Standaard

    EPS is eigenlijk m`n 2e optie. Ik had gehoopt er een orginele Audi uitlaat eronder te kunnen zetten. Volgens mij vragen ze iets tussen de 700-800 Euri en dat vind ik best wel veel voor een einddemper.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4

    Standaard

    Dat gaat zeker niet. De beide dempers zijn langsingebouwd voor de A4. Bij de S3 ligt de demper er achter dwars in omdat de demper niet tussen de as zoals bij de voorwielaandrijver kan liggen, maar achter de as geplaatst moet worden. Zoals Tom ook al opmerkte...
    Wanneer je perse dubbele eindpijpen wil, zou ik uitzoeken of die van een TT 225 of van een R32 pas te maken is. Uitlaatpijpen van de R32 staan volgens mij breder dan die van de TT. Kan me niet voorstellen dat er nog niemand op dat idee is gekomen, dus daar moet denk ik wel wat over te vinden zijn...
    Die uitlaten zijn voor hetzelfde platform dus wat dat betreft zou het minder problemen moeten opleveren dan die van een A4...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat zal dan wel een einddemper met een flink stuk pijp zijn, want een gewone demper is volgens mij goedkoper...
    En dit is RVS, een Audi-demper is edelstaal maar wil ondanks dat toch wel roesten, wat vooral geldt voor een einddemper.

    En prijzen van origi spul zijn ook niet echt vriendelijk.

    Tom


  6. #6

    Standaard

    Oké, thanx. Ik ga wel eens informeren bij EPS.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Dat gaat zeker niet. De beide dempers zijn langsingebouwd voor de A4. Bij de S3 ligt de demper er achter dwars in omdat de demper niet tussen de as zoals bij de voorwielaandrijver kan liggen, maar achter de as geplaatst moet worden. Zoals Tom ook al opmerkte...
    Wanneer je perse dubbele eindpijpen wil, zou ik uitzoeken of die van een TT 225 of van een R32 pas te maken is. Uitlaatpijpen van de R32 staan volgens mij breder dan die van de TT. Kan me niet voorstellen dat er nog niemand op dat idee is gekomen, dus daar moet denk ik wel wat over te vinden zijn...
    Die uitlaten zijn voor hetzelfde platform dus wat dat betreft zou het minder problemen moeten opleveren dan die van een A4...
    Ook dit is bruikbare info, thanx.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    TT 225 wordt moeilijk, want die heeft niet twee eindpijpen naast elkaar maar links en rechts. Dan moet je nogal gaten in je bumper gaan zagen...

    Tom

  10. #9

    Standaard

    velg(erwin velgersdijk) heeft volgens mij nog een achterdemper van een 1.8 T quattro liggen, misschien dat die wel past...

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    TT 225 wordt moeilijk, want die heeft niet twee eindpijpen naast elkaar maar links en rechts. Dan moet je nogal gaten in je bumper gaan zagen...

    Tom
    Hmm, dacht dat hij met de dubbele uitlaat de beide dempers van de nieuwe A4 1.8T (8E) bedoelde... Dus sowieso aan iedere kant één pijp (hetgeen inhoudt dat je de bumper moet aanpassen)...
    Anders zie ik niet in waarom je de demper van een S3 door een andere originele wilt vervangen. De demper van de S3 heeft standaard ook twee van die pijpjes evenals de normale Golf IV V6.

    Wat het voordeel van de 1.8T demper van een A4 (8D) zou moeten zijn zou ik graag nog eens vernemen, want volgens mij past die echt niet, hij kost je eerder vermogen dan hij je oplevert, ...

    Wanneer het puur om de optiek van de achterpijpjes gaat: daarvoor heb je de Halfords en een ijzerzaag :roll:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Da's waar, en volgens mij heeft de R32 ook aan iedere kant één pijp. Dat wordt dus sowieso zagen. Ik wist even niet wat voor pijp de S3 standaard heeft, lijkt me achteraf logisch inderdaad dat hij al een dubbele pijp heeft, naast elkaar.

    Ik heb alleen nog nooit een achteraf ingebouwde dubbele uitlaat met links en rechts een pijp (ik noem het 'type kruiwagen') gezien die er netjes recht onder hangt. Da's blijkbaar een hele kunst...

    Tom

  13. #12

    Standaard

    Bij de meeste klopt dat inderdaad van geen kant. Komt ook omdat vaak de demper aan 1 kant hangt en naar de andere kant alleen een pijp zit waar origineel geen steuntjes voor zijn (dus vul zelf maar in)...

    Persoonlijk vind ik het bij een R32/TT wel erg goed staan en hangt hij gelukkig ook recht. Super geluid trouwens de R32, al wil je er op een koop zaterdag niet mee van stoplicht naar stoplicht rijden door de stad want dat doet je reputatie geen goed (of het is imagobevestigend...)
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hangt er vanaf of de toeschouwer autoliefhebber is. Ik sta altijd te kwijlen bij het geluid van een R32...

    Tom

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    TT 225 wordt moeilijk, want die heeft niet twee eindpijpen naast elkaar maar links en rechts. Dan moet je nogal gaten in je bumper gaan zagen...

    Tom
    Ik wil ook die links/rechtspijpen8) . Dat heeft de nieuwe A4 1.8T ook, zij het niet zo duidelijk als de TT.
    Ik ben net ff onder de auto gekropen en als ik het goed heb gezien bestaat de eind- en middendemper uit 1 geheel. Dat zou de prijs van EPS verklaren.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    OK. Net even foto's van de R32 en de TT225 gezocht, en het lijkt alsof bij de TT geen enkele uitlaat op de 'originele' plaats van de S3 zit, en bij een R32 tenminste één. Dat lijkt me een goed argument om die van de R32 te kiezen.

    Zou me alleen niet verbazen als die einddemper bijna net zo duur is als het EPS-systeem.

    Tom

  17. #16

    Standaard

    Dan is EPS misschien toch de beste keuze aangezien je meer keuze hebt uit eindstukken en een beetje uit het geluid kan kiezen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  18. #17
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    En ze hangen 'm recht.

  19. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    En ze hangen 'm recht.
    Niet geheel onbelangrijk

    Ff wat anders: Volgens mij kan ik `m het beste daarna laten chippen of maakt dat nix uit (ik denk van wel)?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  20. #19
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat zou ik met EPS overleggen. Het lijkt mij dat een goede chiptuner (JD werd het toch?) rekening kan houden met de uitlaat, al zal de winst daarvan niet zo groot zijn (tenzij je meteen de kat eronderuit gooit)

    Tom

  21. #20

    Standaard

    Volgens mij heb ik een dubbele. Ik denk zelf dat het het beste is om te wachten met de chip en eerst de uitlaat te doen. Misschien laat ik ook wel gelijk een grotere downpipe erin leggen. Dat schijnt ook best wel wat op te leveren.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •