Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 250

Onderwerp: Hoe poetsen jullie je auto?

  1. #41

    Standaard

    Ik heb enkele Valma producten gekocht voor mijn wagen. Hij is nog maar van vrijdag nieuw, heb hem nog niet gekuist (hij begint wel al wat vuil te zien... toch maar eens kuisen de komende dagen!).

    De velgen heb ik gisteren wel reeds gekuist, ook met een Valma wheelcleaner. Dat ging wel aardig goed! ff wat erop sprayen, minuutje laten inwerken, en dan afspoelen met water en wat opblinken met een doek.

    Wat ik me echter wel afvraag: ik heb schijfremmen aan mijn 4 wielen; mag ik eigenlijk met een tuinslang water spuiten op de velgen en bijgevolg ook op de schijfremmen?
    Greetz,

    -=SRS=-

  2. #42

    Standaard

    Sow, ik voel me opeens poets analfabeet! Goede moge, wat verwennen jullie die auto's zeg!

    Even een vraagje van een leek dus; Ik ben bijna door m'n shampoo en was heen. Ik vind Meg's een tikkeltje aan de dure kant en ik heb geen zin om daar voor naar verweggistan te karren (in Ehv zit geen verkooppunt). Wat is naar jullie mening een goed verkrijgbare tweede keus?

    Kobus

  3. #43
    DutchDaddy
    Guest

    Standaard

    Wat ik me echter wel afvraag: ik heb schijfremmen aan mijn 4 wielen; mag ik eigenlijk met een tuinslang water spuiten op de velgen en bijgevolg ook op de schijfremmen?
    Tuurlijk, niks a/h handje, doet ik ook, eventjes opletten met het uitrijden v.d. straat, dat je een paar keertjes je remmen een beetje oppoetst...ook als een FYI, NOOIT foto's maken als je je auto net hebt schoongemaakt, d'r zal nl ALTIJD ROEST zitten op je remschijven.....vandaaar.......dus eventjes je remmen schoonremmen, voordat je foto's maakt en nogmaals, lekker die slang spuiten op je remschijven......

  4. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kobus
    Sow, ik voel me opeens poets analfabeet! Goede moge, wat verwennen jullie die auto's zeg!

    Even een vraagje van een leek dus; Ik ben bijna door m'n shampoo en was heen. Ik vind Meg's een tikkeltje aan de dure kant en ik heb geen zin om daar voor naar verweggistan te karren (in Ehv zit geen verkooppunt). Wat is naar jullie mening een goed verkrijgbare tweede keus?

    Kobus
    Bij iedere huis tuin en keuken blokker/kruidvat/kwantum verkopen ze wash and shine (vaak verpakt per 2 flessen met rode dop en er zit nog een spons bij ook...--die is wel hard--).

    Mijn ervaring na 15 jaar, gewoon goei spul en kost weinig....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #45

    Standaard

    Ik heb me dit weekend ook even moe lopen maken op de audi...ben wel geschrokken.....

    Ik had een donkergrijs metallic coupe, na het poetsen blijkt deze git en gitzwart....wel mettalic of course.......ik heb er wat foto's bijgepost...

    De spullen die ik heb gebruikt:

    - Polijstborstel vd Praxis
    - Commandant (Blauwe pot, speciaal voor machinaal polijsten)
    - Sonax Color-WAX + Color pen

    Geeft volgens mij een goed resultaat hoor, als je weet waar je mee bezig bent. Ik ben overigens ook van mening dat je het moet kunnen, ik heb jaren terug bij een cleaning service gewerkt, en idd, de meesten kunnen het niet en zullen het nooit leren...dat poetsen....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen


  6. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Bij iedere huis tuin en keuken blokker/kruidvat/kwantum verkopen ze wash and shine (vaak verpakt per 2 flessen met rode dop en er zit nog een spons bij ook...--die is wel hard--).

    Mijn ervaring na 15 jaar, gewoon goei spul en kost weinig....
    Kijk, aan zo'n reactie heeft de gemiddelde poets amateur tenminste wat.
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  7. #47

    Standaard

    Precies Bedankt Franx.

    Kobus

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kobus
    Precies Bedankt Franx.

    Kobus
    Vergeet er bij te vertellen dat ze ze niet altijd hebben (aanbieding)
    opties voor Wash en shine aanschaf: Hema, Blokker, Kruidvat, kwantum, Boerenbond.....en bijna altijd bij de 'Halfords'
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kobus
    Precies Bedankt Franx.

    Kobus
    Vergeet er bij te vertellen dat ze ze niet altijd hebben (aanbieding)
    opties voor Wash en shine aanschaf: Hema, Blokker, Kruidvat, kwantum, Boerenbond.....en bijna altijd bij de 'Halfords'
    Is dat spul beter dan jouw Turtle modelauto Wax?
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  11. #50

    Standaard

    Is eigenlijk geen vergelijk....
    Er is een verschil in 'wax' en 'autoshampoo'

    Wash en shine (meestal Valma) is een 'verzorgende' autoshampoo die je waxlaag verzorgd en hersteld.....indien aanwezig: anders maakt ie gewoon je autootje lekker schoon.
    (shit he, ik voel me net een dermatholoog)

    Was/wax (bv die turtlewax) is in de regel 'Autopoets' (dun vloeibaar/uitpoetsen) of echte Autowax (dikker/karatekid wrijven zoals Commandant b.v.).

    Punt is: veel mensen willen nogal wat termen door elkaar gooien (?)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #51
    DutchDaddy
    Guest

    Standaard

    [quote]Punt is: veel mensen willen nogal wat termen door elkaar gooien (?)[/qoute]

    Contaminatiesamenstellingen....

    In alle seriousheid, bedankt voor je insight FRANKX....

  13. #52

    Standaard

    Sorry, dacht dat Wash en shine een Wax was... :oops:
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  14. #53

    Standaard

    Het is namelijk een "Hoe poetsen jullie je auto" topic... :wink:
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  15. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kobus
    Sow, ik voel me opeens poets analfabeet! Goede moge, wat verwennen jullie die auto's zeg!

    Even een vraagje van een leek dus; Ik ben bijna door m'n shampoo en was heen. Ik vind Meg's een tikkeltje aan de dure kant en ik heb geen zin om daar voor naar verweggistan te karren (in Ehv zit geen verkooppunt). Wat is naar jullie mening een goed verkrijgbare tweede keus?

    Kobus
    Vandaar! Nu maar hopen dat kobus zijn auto niet met 'Shampoo' gaat poetsen, want dan komt het niet goed natuurlijk.....(just kidding --> vandaar uitstapje naar gevraagde shampoo advies)

    Ach, als het maar schoon wordt toch
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #55

    Standaard

    Kan ook bij ons vakkundig gedaan worden....

    Kijk maar eens op <geen reclame>


    [mod:afcb231968]* Het is op audiforum.nl niet toegestaan om reclame te maken/handel te drijven zonder dit te overleggen met de admin van audiforum.nl [/mod:afcb231968]

  17. #56

    Standaard

    Je bent net op tijd, Franx! Ik stond bijna met de spons in de aanslag om te gaan poetsen..... not

    Geweldig, karate kid wrijven Nee dank u, vandaag ff niet.

    Ik hobbel Vrijdag even langs de Halfords. Heb het spul al eens zien staan maar wist niet dat het ook echt deed wat het belooft. Ik zal dan ook meteen maar wat was aanschaffen (met canaburadinges oid) want die HEMA zooi die ik nu heb is gelukkig bijna op. Die laatste valt dus in de karatekid klasse, mozes kriebel wat krijg je daar een schouders van zeg...

    Kobus

  18. #57

    Standaard

    Nog een geheimpje....

    Wat ik wel eens doe. Ik doe een half doppie Autopoets (in mijn geval: Royal Care --rode fles/witte dop--) in de 'warme emmer sop met wash en Shine'.... Dat vermengt zich met de rest en zorgt ook voor wat extra glans/bescherming.

    (Pam, je lak danst.......ahum oude reclame)
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  19. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kobus
    want die HEMA zooi die ik nu heb is gelukkig bijna op. Die laatste valt dus in de karatekid klasse, mozes kriebel wat krijg je daar een schouders van zeg...
    Die HEMA rommel erop, en je auto glimt nooit weer...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  20. #59

    Standaard

    Hier in de buurt zit een bedrijf, dat je auto tectyleert. Dan wordt je auto ook weer als nieuw (qua lak dan) en je hebt drie of vier jaar garantie, dat ie mooi blijft. Kost alleen wel €375,=! :shock:
    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    @DutchDaddy

    Hartelijk bedankt voor het aanbod, maar ik heb momenteel genoeg spulletjes om mijn auto de komende 10 jaar elke maand te poetsen :oops:

    @Mighty

    Ik denk dat je lak niet echt veel mooier zal worden van tectyl :shock: Dat is namelijk voor de onderkant van je auto als bescherming tegen ruist :wink:

    In het verleden heb ik zelf de Wash & Shine shampoo gebruikt en dat werkte gewoon goed. Alleen nu ik NXT als wax gebruik hou ik me gewoon aan het systeem door te wassen met die autoshampoo. Voor mijn gevoel blijft de glans zo aanzienlijk langer behouden.

    Voor de mensen die met de diverse waxen aan de slag gaan; bedenk dat het niet de wax is die het eindresultaat bepaald, maar het hele proces. Doffe lak gaat niet ineens verschrikkelijk glimmen door een laagje wax aan te brengen. Als je eerst de oxidatie en waskrasjes weghaalt met een polish dan is het eindresultaat veel mooier. De wax beschermt uiteindelijk alleen maar het harde werken van de voorbehandeling.

    Groeten,

    Richard

Pagina 3 van 13 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •