Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 250

Onderwerp: Hoe poetsen jullie je auto?

  1. #1

    Standaard Hoe poetsen jullie je auto?

    Hoe poetsen / cleaneren jullie je auto?

    En kan het kwaad als je je auto te vaak cleanert.

    Heb een zwarte A3 maar wil hem een keer goed onder handen nemen,
    buitenkant dan.

    Iemand tips oid. welke shampoo,wax of cleaner?

    Alvast bedankt.
    Greetz Martijn

    Altijd last van bumperklevers, laatst zat er weer 1 vlak voor me!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Te vaak cleanen is inderdaad niet goed, tenzij je toch budgetteert voor regelmatig overspuiten.

    Als ik weer eens de moeite neem om mijn auto te wassen en te poetsen (met mijn alledaagse auto kan dat zomaar 6 maanden geleden zijn) dan doe ik dat met professionele poetsmiddelen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Laat allereerst de goedkope troep van de Gamma en dergelijke staan zoals Valma, D2 en dergelijke. Heb zelf goede ervaringen met Sonax produkten, vooral Polish en Wax. Zodra je de auto eerst eens goed hebt gepolijst met speciale polijst pasta, daarna gelijk en wax behandeling geven. Als je dit goed doet en regelmatig weer een behandeling geeft, hoef je de komende 3 jaar niet weer te polijsten. Maar goed polijsten blijft een handigheid!
    Vermijd sowieso de wastraten en gebruik veel, heel veel water bij het wassen. Kijk eens op een website van SONAX of dergelijke.

    Groet Hessel

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Ik ben zelf bij een SONAX vestiging langs geweest, Super service en een heel goed resultaat!!

    De man was 3 uur lang bezig met Polisch, Waxen, het cleanen van de velgen, motorruimte, instaplijsten en banden en dat voor maar 110 euro!

    Je hoeft niet elk half jaar of jaar te polischen, als je auto eenmaal gepolished is is het alleen nog maar een kwestie van goed bijhouden. Dus regelmatig wassen en elk half jaar even waxen.

    Ik heb zelf ook een fles Polisch en Wax van Sonax staan (Polisch + Wax in 1 fles). Werkt super en is zeker aan te raden!

    Ik heb ook vernomen dat de echte diehards Meguairs gebruiken, hier heb ik geen ervaring mee.

    Succes met het poetsen met dit mooie weer!

    Groet, Sander
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesselaudi90
    Laat allereerst de goedkope troep van de Gamma en dergelijke staan zoals Valma, D2 en dergelijke.
    Groet Hessel
    wat is er dan mis met deze "troep"?


  6. #6

    Standaard

    Ik gebruik al jaren 'Royal Care'...lekker goedje dat meer verzorgd dan dat het schuurt en je lak wordtr nageltje glad!....

    Polijsten doe je maar een keer als je van je auto houdt..Daarna nooit meer naar de wasborstels en lekker met de hand wassen/of wasplaats-drukspuit..
    En dan regelmatig je waslaag herstellen...lichjes poetsen.

    Doe je in de zon! Gewoon deel voor deel afwerken. Niet meteen de hele auto..
    Ik gebruik voor gelijkmatige verdeling van de autopoets een zachte licht vochtige spons...dat scheelt strepen....

    Heerlijk poetsen! (ben er verslaafd aan geweest --> teflonluchtsnuiver was ik vruger ---autopoetser dus----)

    Oja.. me hates 'turtle wax' voor auto's ....Deze 'schilpadden soep' maak ik op voor mijn schaalmodellen.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  7. #7

    Standaard

    Heb ik eigenlijk een vraagje. Hoe zorgen jullie er dan voor, dat de auto goed droog wordt? Met een droogdoek of zo? Ben je dan niet een halve dag bezig met je auto droog te maken?
    Groet Robert
    Audi Avant V6 Power!
    Dieet Forum

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martin audifan
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hesselaudi90
    Laat allereerst de goedkope troep van de Gamma en dergelijke staan zoals Valma, D2 en dergelijke.
    Groet Hessel
    wat is er dan mis met deze "troep"?
    Idd. ik gebruik veel sonax producten, heb ook veel auto's en boten gepoetst. Valma heeft echt wel enkele zeer goede producten er tussen zitten, metname de plasticshine is erg goed. Langdurig en zeer mooi resultaat.

    Over autoshampoo's soms werkt de goedkoopste trekpleister ecomeuk nog het best. Alleen de het poetsmiddel voor mijn lak bezuinig ik niet op, gebruik vaak dure kleurwas.

    Ik haal het meeste water van de auto af met een trekker. (ramenwassersding, neem er 1 zonder metaal en met een grote rubberflap, ik heb op de hoeken zelf rubberdoppen gemaakt zodat je helemaal geen krassen kan maken) Alles wat dan nog blijft zitten haal ik met een zeemleer weg, ik heb alleen altijd probs met het rubber van het schuifkanteldak. Die krijg je niet droog..... Kwestie van zoveel mogelijk je best doen met drogen. Inpoetsen laten drogen en bij het uitpoetsen proberen de rand van het dak niet te raken zodat je weer water meeneemt.


    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  10. #9

    Standaard

    Zemen misschien? Ik gebruik een wonderdoekkie (werkt streeploos=vezeldoekkie)...verkrijgbaar bij iedere jaarmarkt/braderie
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Oja.. me hates 'turtle wax' voor auto's ....Deze 'schilpadden soep' maak ik op voor mijn schaalmodellen.
    Ik ben wel te spreken over de 'turtle wax' in de blauwe flex, met gouden dop. Is erg goed uit te poetsen. Schuurt totaal niet, en je krijgt er een mooie glans van. Maar Frank, ik sta open voor jou kritiek en tips! Jij hebt er immers verstand van.

    Wat ik echt rommel vind, is de autowas van de Hema, in de donkerblauwe fles. Dat spul is haast niet uit te poetsen...
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ik ben wel te spreken over de 'turtle wax' in de blauwe flex, met gouden dop. Is erg goed uit te poetsen. Schuurt totaal niet, en je krijgt er een mooie glans van. Maar Frank, ik sta open voor jou kritiek en tips! Jij hebt er immers verstand van.
    En ik heb er niet zo veel verstand van....alleen wat poets-ervaring...
    Qua productkennis loop ik inmiddels weer jaren achter... :roll:

    Idd. Die blauwe met gouden dop is goed (heb ik voor mijn schaalmodellen)...Turte Wax heeft het verknalt bij mij toen ze met kleur-poets (colour magic) kwamen.....die smeert uit als pindakaas en droogt op als lippenstift...bahbah.......Ik heb daar een keer een rode BX mee gedaan.
    Tsjonge wat een knoeiboel zeg......
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartType81
    Ik ben wel te spreken over de 'turtle wax' in de blauwe flex, met gouden dop. Is erg goed uit te poetsen. Schuurt totaal niet, en je krijgt er een mooie glans van. Maar Frank, ik sta open voor jou kritiek en tips! Jij hebt er immers verstand van.
    En ik heb er niet zo veel verstand van....alleen wat poets-ervaring...
    Qua productkennis loop ik inmiddels weer jaren achter... :roll:

    Idd. Die blauwe met gouden dop is goed (heb ik voor mijn schaalmodellen)...Turte Wax heeft het verknalt bij mij toen ze met kleur-poets (colour magic) kwamen.....die smeert uit als pindakaas en droogt op als lippenstift...bahbah.......Ik heb daar een keer een rode BX mee gedaan.
    Tsjonge wat een knoeiboel zeg......
    Geeft Turtle Wax ook wel een goeie bescherming? Heb altijd het idee dat dat er bijna niets achter blijft... :roll:
    -oooo-

    Audi 80 - Eines der schönsten Beispiele für Wirtschaftlichkeit -

    -oooo-

  14. #13

    Standaard

    tsja..wat zal ik zeggen...Ik heb ook het idee dat na twee keer wassen de kracht er wel vanaf is!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  15. #14

    Standaard

    Voor het afdrogen van mn auto gebruik ik altijd thee doeken.
    Werkt perfect,nooit strepen.
    Voor het waxen heb ik ook die blauwe met gouden dop..
    Gewoon goed spul.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Ha, dit is een discussie naar mijn hart! :P

    Ik zou mezelf willen omschrijven als een echte poetsfanaat. Ik heb jarenlang verschillende producten uitgetest (Turtle Wax, Sonax, Autoglim en nog veel meer) maar ik kan je zeggen dat ik alleen nog maar Meguiars gebruik. Deze producten zijn super makkelijk te verwerken en geven hoge glans en een langdurige bescherming.

    Vergeet echter niet dat de glans met name wordt bepaald door de voorbehandeling en niet eens zozeer door de waslaag die je aanbrengt. Vooraf verontreinigen verwijderen met een speciale klei of een cleaner wax, daarna behandelen met een speciale polish en dan beschermen met een hoogwaardige wax is het geheim om de auto er super uit te laten zien.

    Veel mensen denken dat de auto na het wassen helemaal schoon is, er zijn echter verschillende soorten vervuiling (teerspetters, boomharsen, industriele neerslag, remstof, etc.) die zich aan de laklaag vast hechten of er zelf in vast komen te zitten. Of dat bij jouw auto het geval ik kun je testen door je hand in een boterhamzakje te steken en met je vingertoppen de lak te voelen. De meesten van jullie zullen dan een ruw oppervlak voelen, net alsof er allemaal korreltjes zand op de lak zitten. Deze verontreinigingen kun je weghalen met een speciale klei.

    Na het kleien kun je de lak nog diepreinigen met een speciale cleaner wax, dit haalt de originele kleur van de lak op. Hierna kun je de lak behandelen met een polijstmiddel. De polijstmiddelen van Meguiars hebben een heel licht schurende werking waarmee poetskrasjes verwijdert of in ieder geval vermindert kunnen worden. Daarnaast zitten er allerlei voedende olieën in die de lak verzorgen en beschermen. Hierdoor krijg je een mooie diepe en natte glans. Het is overigens een misvatting dat je met het polijsten binnen de korste keren door je lak heen zit. Het laagje dat je weghaalt is zo minimaal dat het niet eens gemeten kan worden. Ik weet dan iemand eens een test heeft gedaan waarbij hij een maand lang elke dag zijn voorspatbord heeft gepolijst. De laagdiktemetingen vooraf en achteraf waren exact hetzelfde.

    Nu je auto helemaal is het zaak om de glans te beschermen met een goede wax. Ik zelf gebruik hiervoor de Next Tech Wax, dit is een nieuw type wax op basis van synthetische polymeren het geeft een mooie glans en beschermt de lak voor lange tijd tegen neerslag, oxidatie, maar ook UV-stralen. Het grote voordeel van de Next Tech Wax vind ik dat het heel erg makkelijk te verwerken is en dat het in tegenstelling tot veel andere waxen geen witte vlekken achterlaat op kunststof delen, sterker nog je kunt je kunststof delen er ook gewoon me behandelen om extra bescherming te geven. Ook geeft het geen stof bij het uitpoetsen.

    Willen jullie meer weten, kom dan ook eens kijken op dit forum waar alles over het poetsen van auto’s te vinden is.


    Groeten,

    Richard

  17. #16

    Standaard

    Waar haal je die spullen dan bij een brezan oid?
    Greetz Martijn

    Altijd last van bumperklevers, laatst zat er weer 1 vlak voor me!

  18. #17

    Standaard

    via meguiars.nl kun je distributiepunten vinden.

    in mijn provincie is er maar 1, maar gelukkig zit die vlakbij. toch eens gaan gluren.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Bij de Brezan of gewoon direct bij Meguiars bestellen. Op de website staat een overzicht van de dealers in Nederland. Met name in het Noorden zijn er nog maar weinig dealers, maar ik heb begrepen dat hier inmiddels hard aan gewerkt wordt. Overigens wordt het niet bij alle Brezan dealers verkocht.

    Groeten,

    Richard

  20. #19

    Standaard

    welk type gebruik je waarvoor kan ik een s kijken of ik wat kan vinden.

    Bedoel dus welke naam wax cleaner enz merk weet ik nu.
    Greetz Martijn

    Altijd last van bumperklevers, laatst zat er weer 1 vlak voor me!

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    41
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard

    Het ligt er een beetje aan hoe de lak van je auto er aan toe is en hoewel tijd je eraan wilt besteden. Je zou bijvoorbeeld het 3-stappen plan toe kunnen passen. Dit bestaat uit;
    - Deep Crystal Paint Cleaner
    - Deep Crystal Polish
    - Deep Crystal Carnauba Wax

    Die laatste stap kun je ook vervangen door de Next Tech Wax, de nieuwste wax van Meguiars. Deze zal de lak aanzienlijk langer beschermen dan de Carnauba Wax. De Carnauba Wax geeft volgens sommigen een ‘nattere glans’. Om de glans goed te onderhouden kun je de Next Car Wash gebruiken.

    De klei waar ik het over had is de Quick Clay Detailing System. Dit is een stuk klei met een flesje Quick Detailing Spray. Deze spray kun je gebruiken als glijmiddel voor de klei. In plaats hiervan kun je ook water met autoshampoo gebruiken, dan kun je het flesje gebruiken om de auto na het wassen weer wat extra glans te geven.

    Groeten,

    Richard

Pagina 1 van 13 1234511 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •