Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: [HOW TO] Bluetooth/aux/USB interface inbouwen concert 2 (A3 8P)

  1. #1

    Standaard [HOW TO] Bluetooth/aux/USB interface inbouwen concert 2 (A3 8P)

    Hallo allen!

    Ik heb gisteren een goedkope interface van een van de bekende goedkope chinese websites besteld, namelijk deze;




    De kosten voor dit kastje waren zon 17,- euro en een bluetooth dongeltje van dezelfde site 3,- euro. Voor +/- 20,- euro heb ik nu
    dus een goedwerkende interface met bluetooth, aux en USB aansluiting (tis maar net wat je zelf prettig vind). Ik gebruik
    nu voornamelijk nog de aux 3,5mm jack (koptelefoonaansluiting) en het geluid is verbazinwekkend goed.

    HOW TO?!:

    Demonteer je radio, vanaf de achterkant van de radio gezien, zit er rechtsboven in de hoek een brede zwarte stekker. Deze is voor
    ongeveer de helft gevuld met kabels. de andere helft is loos (bij mij ). Op de plek van de loze aansluitingen hoort de blauwe nieuwe
    stekker te komen. Je kunt dit ook even testen door de blauwe stekker erin te klikken en dan zou die het al moeten doen ( losse massakabel aan radio bevestigen ).

    Het gaat om deze stekkers:



    Ik heb ervoor gekozen om het loze stuk af te zagen in plaats van alles opnieuw te solderen met het nodige gepriegel van dien,
    je houdt dan een half stekkertje over die wel geheel gevuld is:



    Zoals je verwacht past nu het blauwe stekkertje er wel netjes bij:



    Ze klemmen goed en zitten zeker niet losjes erin. Voor mij helemaal goed zo.
    De massakabel die nog uit de interface komt heb ik vastgeschroefd aan een klein torx schroefje aan
    de zijkant van de radio.

    Op dit punt zou ik hem vast even testen. Als het goed is werkt alles. De radio ziet hem als een CD wisselaar
    dus 2x op ¨CD" drukken en hij zou het moeten doen!

    Ik heb ervoor gekozen om de kabels in het dasboardkastje te leggen, daarvoor had ik het kastje gedemonteerd
    en een gat geboord in de bovenkant zodat je het gat niet ziet.:



    Vervolgens trek je alle kabels er doorheen, schroeft je dashboardkastje weer terug en klikt de radio terug op z'n plek.



    Al met al ben ik ongeveer 30 minuten bezig geweest en ben een stuk minder kwijt dan de welbekende Dension gateways!

    Veel luisterplezier!
    Grtz!
    Laatst gewijzigd door Thoisz; 16-11-16 om 15:50. Reden: Fotos toegevoegd

  2. #2
    secu156's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    131
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard [HOW TO] Bluetooth/aux/USB interface inbouwen concert 2 (Audi A3 8P)

    Leuke how to

    maar waarom de kabels van de interface niet achter de radio en de jack kabel via je venturi (luchtrooster) er uit?

    Staat een stuk netter.

    Laad je telefoon nu ook op en wat zijn nu de extra mogelijkheden betreft Bluetooth?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door secu156; 16-11-16 om 17:56.
    Nu:
    Audi A4 avant 1.8 T 2003

  3. #3

    Standaard re: [HOW TO] Bluetooth/aux/USB interface inbouwen concert 2 (A3 8P)

    Dankje!
    Weet niet uit welk luchtrooster je bedoelt! Maar de interface ligt achter de radio, alleen de aux kabel en usb aansluiting komen nu in m'n nachtkastje.

    Heb nog niet getest of ik ook kan opladen via de usb, als het goed is wel! Mijn bedoeling was om hem uit het zicht te houden door de bluetooth dongel in de usb ingang te drukken en de kabels een stuk terug duwen het dashboard in. Zie je er helemaal niks meer van maar kun je wel nog evt aux gebruiken!

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: [HOW TO] Bluetooth/aux/USB interface inbouwen concert 2 (A3 8P)

    Eindelijk iemand die rapporteert over ''goedkope'' audio interface oplossingen voor een type concert II radio.
    Ik ben al een lange tijd op zoek naar digital music changer en ik weiger honderden euro's te betalen voor een stom print plaatje inclusief de bluetooth optie.

    Bedankt Thoisz voor jouw bericht hierover. Ik heb echter nog een paar vragen en ik hoop dat jij deze zou willen beantwoorden.

    - Klopt het dat je voor het USB slot moet kiezen voor een Bluetooth dongle OF een usb stick en dat je dus nooit beide opties tegelijkertijd in gebruik kunt nemen zonder te moeten switchen? In jouw bericht geef je namelijk aan dat het bluetooth EN USB is. Hoe werkt dit precies?
    - Zit er een microfoon bij dit pakket, zodat je de bluetooth optie direct kunt gebruiken voor het handsfree bellen?
    - Hoe lang is de Aux aansluiting ongeveer? Aangezien ik hem graag een stuk verder naar het dashboard kastje wil geleiden.
    - Hoe is het mogelijk dat dit kastje wel een Bluetooth dongle ondersteunt en dat de welbekende merken zoals Dension, Yatour etc dit juist niet ondersteunen?

    Tot slot, is er geen pm optie op het audiforum om links van webshops te delen? Ik zou namelijk zo graag willen weten welke jij precies gekocht hebt. De welbekende Chinese websites hebben wel tientallen kastjes die er precies zo uit zien zoals op jouw afbeelding voor vergelijkbare prijzen.

    Alvast bedankt voor je tijd.

    Groet.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •