Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 97

Onderwerp: How-to: Kachelradiateur 80 typ89 vervangen.

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door type81
    Die stekkers hoeven niet los. De kabelboom blijft gewoon hangen als je het dash eruit haalt.
    Ik heb de vraagbaak hierin gevolgd, volgens mij moet je de boom in ieder geval op één plek losschroeven. Er zijn waarschijnlijk meerdere wegen naar Rome.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  2. #22

    Standaard

    Er is al een tijdje niet gereageerd op dit onderwerp, maar ik probeer toch even om hier de aandacht te krijgen:

    Een tijdje geleden ben heb ik ook een poging gewaagd om de kachelradiateur te vervangen, maar helaas is dat niet gelukt omdat ik in tijdnood kwam (ik moest de auto 's avonds weer gebruiken en er zaten een aantal dingen tegen).

    Ik kon namelijk niet bij de kachelradiateur komen, de behuizing (of hoe je dat ook noemt) waar de radiateur in zit kreeg ik niet los. (wel alles losgemaakt waar je via de motorkap bij moet komen, ik kreeg het geheel namelijk wel in beweging)

    Hebben jullie misschien tips en trucs? Ik wil namelijk nog een keer een poging wagen als ik twee dagen vrij heb, zodat ik niet meer in tijdnood kom.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  3. #23

    Standaard

    Hmmm ff denken, je bent niet toevallig vergeten de ingang van de luchtinlaat los te schroeven? Dus bij dat gat onder de motorkap waar de lucht door aangezogen wordt, daar zit ook een beugel omheen. Verder, als ik me niet vergis, zit dat hele huis met aan een soort schuim geplakt, je moet em voorzichtig lostrekken.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  4. #24

    Standaard

    ook dat heb ik losgemaakt. als ik het goed heb zaten daar twee moeren/bouten. (in ieder geval kreeg ik er aan die kant wel beweging in) Het leek eigenlijk meer of het ergens aan de onderkant nog vast zat, maar waaraan?

    In totaal heb ik onder de motorkap dus vier bouten/moeren losgemaakt. Is dat ook het juiste aantal? Of zit er nog ergens een verstopt?

    Ik heb het ook nog nooit eerder gedaan, dus ik weet ook niet hoe vast zoiets normaal zit.

  5. #25

    Standaard

    Misschien trek je em te schuin naar je toe waardoor de draaduiteinden bij het schutbord schuin komen te staan en je em dus niet los kan trekken. Laat anders iemand anders kijken terwijl jij trekt. Ik denk echt dat je gewoon wat meer kracht moet gebruiken.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL


  6. #26

    Standaard

    vaag :S de draaduiteinden waren volgens mij helemaal losgekomen, evenals de twee pijpjes. Het leek meer of het aan de onderkant vast bleef zitten (terwijl het geheel al wel een heel stuk naar voren was gekomen)
    Ik ga maar weer moed verzamelen om er nog een keer aan te beginnen...

  7. #27

    Standaard

    Weet iemand waar deze stekkers voor zijn? Zitten die toevallig ook ergens aan de kachelradiateurbehuizing vast? Het zit er volgens mij wel strak achter, maar kan niet ontdekken of het ook ergens vast zit. Wellicht is dit de reden waarom ik de behuizing er niet uit kreeg?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Is er niemand die weet wat dit is en hoe je dit kunt demonteren?

  10. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door themadpilot
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door booze_
    maarruh,

    die 4 stekkers die the mad pilot los heeft gehaald, waar zijn die voor? Die heb ik nml laten zitten en ik kan niet zeggen dat ik daar last van heb gehad......

    foto's van mijn kachelhuis volgen nog trouwens....
    Welke stekkers?

    BTW dus bij een Coupé is het nog erger... :cry: Succes met de rest!
    Ga binnenkort bij mijn coupe ook het dashboard proberen te vervangen, als ik het zo allemaal zie dan zal ik de PC maar aan laten staan denk ik....
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  11. #30

    Standaard

    ik heb dit probleem nu dus ook sinds vanmiddag, kwam ineens allemaal vloeistof tegen bij me bijrijders stoel op de grond en ben ff naar de garage om de hoek gereden en die zei meteen kachel radiateur is lek.

    kosten voor de radiateur +- 60 euro


    iemand enig idee of dit ook zo'n klote karwei is bij een audi a3 ?

  12. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pibbuh
    iemand enig idee of dit ook zo'n klote karwei is bij een audi a3 ?
    nee het is nog erger

  13. #32

    Standaard

    water bij het voeten eind kan ook zijn dat de afvoer van regenwater verstopt zit met troep, heb ik ook gehad ,paar weken een lekke kachel radiator die nu heerlijke vervangen is en weer warm word.

  14. #33

    Standaard verwarming ellende

    laat ik nu hetzelfde hebben meegemaakt met mijn audi 80 uit 1988 afgelopen zaterdagavond (30 juni '07).
    ik had nachtdienst, en werk in Vaassen, en het is zo'n 45 kilometer van waar ik woon, Velp bij Arnhem.
    op mijn dashboard begon de lamp te branden van het koelvloeistofniveau.
    gelukkig was ik vlak bij mijn werk toen het gebeurde, maar inderdaad: koelvloeistof via de bijrijderskant naar binnen, rook uit de ventilatieopeningen, en vette aanslag op de ruiten, na onderzoek bleek dat er maar ongeveer een halve liter was uitgelopen.
    gelukkig geen kortsluiting.
    maar als ik dit zo lees komt het wel vaker voor, en is het een vrij pittig karwei. :-? :-?
    de monteur van de anwb heeft beide slangen die via de carresorie naar binnen, naar het element, gaan met een tussenstuk aan elkaar gemaakt (audi eenvoud?) zodat ik toch gewoon naar huis kon.
    binnenkort vakantie, dus maar een dagje of wat uittrekken voor deze monsterklus. :cry:
    weet iemand toevallig wat je kwijt bent aan zo'n element?
    alvast bedankt

  15. #34

    Standaard

    Element kost iets van niks in verhouding met de uren die het je zou kosten bij een garage. Pin me er niet op vast maar dat zal rond de 50 euro zijn?
    Je moet er echt een dag voor rekenen, wil je het goed doen en het dash rammelvrij krijgen.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  16. #35

    Standaard

    thanx franx, daar kun je idd geen buil aan vallen, en het is te doen na het lezen van het verslag.
    :-D

  17. #36

    Standaard

    Met deze klus ben ik afgelopen week dus mee bezig geweest. Wat een *werk.. Wanneer ik wat tijd heb, zal ik het verslag nog wat aanvullen, met de problemen die ik nog tegen ben gekomen.

    't heeft mij dus anderhalve dag met 2 personen gekost.

  18. #37

    Standaard

    mooi verslag ik heb een sterk vermoeden dat me kachelradiateur ook kapot is:
    - koelvloeistof verlies
    - bij vochtig weer beslaat me ramen en als ik me kachel aanzet wordt het nog erger.

    zou het dus me kachelradiateur kunnen zijn?

    heb nu tijdelijk tussen me aanvoer en retour van me kachelradiateur een bypass geplaatst.

    Alvast bedankt
    Be smart drive Audi!

  19. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door booze_ Bekijk Berichten
    *brrrrrr*

    dit klusje heb ik gisteren gedaan, bij mij kwamen er afgelopen week stoomwolken de auto in (natuurlijk net het weekend ervoor UITGEBREID gepoetst, dus dat kan ik ook weer opnieuw doen).

    Bij mij ging het alleen iets minder gemakkelijk, het dash had ik er na anderhalf uur uit, en toen zag ik waar ik al bang voor was, een ventilatie unit met rotte kleppen erin, de klep die je als eerste ziet na het verwijderen van het dash zat een rond gat van ongeveer 4 cm doorsnede....

    Kleppen herstellen: ongeveer anderhalf uur (je kan nergen bij en alles zat onder de koelvloeistof...) deze hebben we dichgeplakt met anti-dreun folie die aan de binnenzijde van plaatwerk gebruikt wordt.

    Toen alles na vervanging van de ratiateur (die er met grof geweld uit moest omdat hij helemaal bol stond) weer teruggebouwd, ging eigenlijk boven verwachting goed, TOT de knoppenbalk in het dash...wat een gefrot...(bij mij zit daar nog een aftermarket hobbybob electrische ramen systeem, alleen dat weer werkend krijgen koste me ook al anderhalf uur).

    .

    hehe diezelfde kachel is nu weer lek.. tijdje terug ineens stoomwolken in de auto, baggervette ramen, en een zeiknatte vloerbedekking.

    ik weet dat 't een klote klus is, en ik zit over alternatieven te denken omdat ik niet zo houd van water of olie slangen door m'n dashboard/interieur.

    kachel is nu afgesloten dmv een lus waar de kachel niet tussen zit.
    maar goed, op 't moment is de kachel wel 't minst erge probleem
    Ghosting people just because an argument got out of hand
    won't solve a g*ddamn thing, quite the contradictory to be honest.
    Why, you ask? Ghosts tend to haunt people for the rest of their lives.

  20. #39

    Standaard

    Ik mag er morgen ook aan geloven.... blijkbaar een veel voorkomend probleem bij audi 80/coupe/cabrio?
    Unpimp ze car...

    Audi A3 '98 1.9TDI
    Audi Cabriolet '92 2.3 V5 20v
    VW Transporter '90 1.9D

  21. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_G Bekijk Berichten
    Ik mag er morgen ook aan geloven.... blijkbaar een veel voorkomend probleem bij audi 80/coupe/cabrio?
    Yup, welbekend kwaaltje
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •