Bekijk Poll Resultaten: remblokken wel versleten?

Stemmers
7. Je mag niet op deze poll stemmen
  • Nog lang niet!

    5 71,43%
  • Echt wel versleten!

    2 28,57%
Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Indicator versleten remvoering komt (te) vroeg!

  1. #1
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Indicator versleten remvoering komt (te) vroeg!

    Gisterend avond de remblokken vervangen na een week lang akoustische en optische signalen vanaf dashboard zijde te hebben gehad.

    Ik was in de veronderstelling, rustig remmen, want een week doorijden (zo'n 500 km) dat zou wel eens ijzer op ijzer kunnen worden in het slechtste geval :oops: . Maar integendeel...

    De blokken voor vervangen (achter heeft geen indicatie en is pas gedaan). Wat schetste mijn verbazing, er zit eigen nog behoorlijk veel voering op de blokken.. Voor niks zorgen gemaakt?

    Oordeel zelf.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Greetz from meysstro a.k.a. Audi fanaat

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    het zijn nette foto's maar ik kan net niet zien wat de dikte bij het signaal draad is
    ik ben geen voorstander om bij een remblok signaal door te rijden; vaak werkt dit in samen werking met het remvloeistofpeilcontrolelampje (hehe)
    bij een visueële-inspectie zie je pas wat er mis is.
    zit er vuil ophoping bij de draad dan kan er een vervroegd signaal gegeven worden dat de blokken aan vervanging toe zijn. :cry:
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    ik kan net niet zien wat de dikte bij het signaal draad is
    De dikte was ongeveer 5 mm (niet gemeten, maar geschat)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal
    vaak werkt dit in samen werking met het remvloeistofpeilcontrolelampje
    :cry:
    De controle lampje is bij mij een andere dan die van de remolie peil, die geeft een rood-signaal, dit was een oranje signaal. Een goed systeem, komt alleen een beetje te vroeg naar mijn zin, want je kan het signaal niet wegdrukken en daadoor bijv. niet eens meer zien hoe warm het buiten is
    Greetz from meysstro a.k.a. Audi fanaat

  4. #4

    Standaard

    Je moet je voorstellen, dat deze auto's zijn gemaakt om kilometers te vreten. Dus rijden minstens 1000km in de week. Mocht het lampje dan gaan branden, heb je rustig de tijd om een afspraak te maken bij de dealer en hoef je niet gehaast andere afspraken te verzetten. En iemand die deze auto zakelijk rijdt (dat is ongeveer 75% van de eigenaren) is meer geinteresseert in de kwaliteit van zijn remmen, dan die stomme buitentemperatuur!! Wat heb je aan een waarschuwingssysteem, als die je een dag van te voren waarschuwt??? Wat bij jou misschien wel 1,5 maand betekend??

  5. #5
    meysstro's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Posts
    167
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Ik heb er een week mee doorgereden (=600km) voor ze eraf gingen.
    Daarom vind ik het lampje erg vroeg als er na 600 km doorijden nog 5 mm voering op zit.
    Dat is een les voor de volgende keer, ik kan er zeker 3000 km mee doorrijden (niet dat ik dat zal doen denk ik) , maar het had wel mogelijk geweest zonder ijzer op ijzer te rijden.
    Greetz from meysstro a.k.a. Audi fanaat


  6. #6
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    in de "ouwe tijd"werd door de garage ingeschat om de remblokjes te vervangen tijdens een beurt; en men klaagde hierover, soms was het te vroeg en soms was het te laat.
    De hoofd reden blijft je eigen en algemene verkeers veiligheid.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •