Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 61 van de 61

Onderwerp: How-to: Vervangen thermostaat audi 80

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: How-to: Vervangen thermostaat audi 80

    Interessant, maar wat doet de naald van zo'n temperatuurmeter nu onder normale omstandigheden?
    Mijne zit op pakweg 87° bij vlot verkeer in zone 70-90 en bij naar schatting 93° in zone 30 en druk verkeer.
    Te druk verkeer en stoplichten (aanschuiven dus) en hij kruipt stilletjes naar de 100 maar daar gaat hij niet over want net als hij aan het streepje komt, slaat de ventilator aan en dan zakt het weer tot ergens 96° of zo. Beetje vlot verkeer en de boel gaat terug rond de 90° hangen en ventilator slaat af.
    Wat ik me nu alleen afvraag: slaat mijn ventilator te laat aan, of zou mijn thermostaat niet voldoende openen? Ik bedoel maar: hoe snel en hoe vaak slaat zo'n ventilator aan? ik dacht dat dat alleen maar was als je echt in de file stond, en niet zomaar in de zone 30 na wat druk verkeer en 2 of 3 verkeerslichten na mekaar. Of toch wel bij zo'n Audi 80 B3 (1.6 RN)? Te heet loopt het niet echt, maar het slaat wel snel aan naar mijn zin... en ik vraag me af of dat normaal is bij deze auto.

    EDIT: een verstopte radiator of een waterpomp met doorslippend schoepenrad kunnen ook de koeling belemmeren natuurlijk. Suggesties, ervaringen? Thermostaat misschien niet te controleren of vervangen maar radiator of waterpomp te controleren...? Of ligt het waarschijnlijk toch aan de thermostaat? Zucht... als je uit het aircooled circuit komt....
    Laatst gewijzigd door Yourt; 07-04-15 om 17:34. Reden: toevoeging

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •