Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: goed bezig geweest!

  1. #1

    Standaard goed bezig geweest!

    Zaterdag ben ik begonnen met de antiroestbehandeling bij mijn type 82.
    Ik heb bij het restauratiebedrijf waar ik de audi vandaan heb een pot en een spuitbusje RX5 gekocht, dit is een middel dat je in alle kiertjes en hoeken kunt spuiten en strijken..
    dat spul word hard en elastisch zodat er geen water meer bij het metaal kan komen.

    ze gebruiken het altijd bij alle oldtimers die nog geen waxbehandeling A fabriek hebben gehad. ik moet zeggen, het werkt perfect!

    eerst de deurpaneeltjes er af, even het stof wegblazen en van bovenaf lekker dun ingestreken.
    met het spuitbusje en het speciale slangetje in alle hoekjes en kiertjes geweest, en met de deuren open een nachtje uit laten lekken.
    vandaag heb ik alle spijltjes en dingetjes van de motorkap en de achterklep gehad van bovenaf naar beneden er in gespoten en met de klep naar beneden op papier weer uit laten lekken..
    morgen ga ik met de onderkant bezig, de bodem is gelukkig al gedaan door de vorige eigenaar, maar de plekken waar ze niet met de kwast bij konden komen betwijfel ik

    voor mensen met oldtimers is dit echt aan te raden

    tom, gebruik dit spul ook bij jouw FOX, ik kan je precies uitleggen hoe het werkt..

    mvg Daniel

  2. #2

    Standaard

    Anti-roest behandeling.. het belangrijkste bij een oldtimer!

    Zeker goed bezig geweest!
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt Daniel, ik denk dat ik dit ga uitbesteden.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard

    RX 5 ken ik, kom die gaten altijd tegen op de oldtimer beurzen, ze zitten ergens in Zweeloo meende ik. Als het al dezelfde zijn.

    Wacht dacht je van Hydroliek olie in de kokerbalken.
    Dat doe ik altijd, het loopt dan uit de velsnaden.

    Ronnie

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Hmmm, ik ga liever voor motorolie, hydrauliekolie wil nog wel eens de lak aantasten. Maar een Dinitrol-behandeling, professioneel uitgevoerd, is toch niet te verslaan. Ik wil liever niet over een paar jaar ontdekken dat ik niet alle plekken geraakt heb...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Standaard

    Remolie is ook wel lekker spul... :wink: 8)
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  7. #7

    Standaard

    zitten idd in Zweelo, maar de kans dat je iets niet raakt is erg klein, dat spul vloeit helemaal uit, en bij het spuitbusje zit een slangetje met een speciaal kopje dat je in alle holle ruimtes kunt drukken.

    even wat anders, hoe kom je bij de kokerbalken????

  8. Ad
  9. #8
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Dat bedoel ik dus. Daarom laat ik het liever aan een pro over, ik weet het dus niet.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  10. #9

    Standaard

    2 type 81's hebben een Dinitrol behandeling gehad.

    Je krijgt 3 jaar garantie de eerste 3 jaar mag je terug komen voor gratis inspectie.

    Anti roest behandeling dat moet zorg vuldig gebeuren.
    Wij kunnen dus Dinitrol aan iedereen aanraden.
    Audi 80 CD 5S 1982 & Audi 80 quattro type 85 1983
    Audi 80 quattro 2.3e B4 1992 & Audi Cabriolet 2.3e 1993
    Audi A4 Avant 1.8T Pro Line 2004 & Audi A3 Sportback 1.9 TDI 2009

  11. #10

    Standaard

    golf 1 vanaf 83 en alle golfjes 2 hebben dat dus ook gehad?, is dat spul wat je op minder vaak gepoetste golfjes 2 onder de achterklep ziet?

  12. #11
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het is nooit standaard geweest bij VW en Audi, maar de Golf II heeft inderdaad een wasbehandeling voor de holle ruimten gehad. Eén van de redenen dat er nog zoveel van die dingen rijden terwijl de Kadett uit die tijd aan het uitsterven is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  13. #12
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    terwijl de Kadett uit die tijd aan het uitsterven is.
    Maar goed ook :twisted:
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  14. #13
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Waarom wist ik nou dat ik die opmerking van jou zou krijgen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Het is nooit standaard geweest bij VW en Audi, maar de Golf II heeft inderdaad een wasbehandeling voor de holle ruimten gehad.
    ik las zonet in m'n instruktieboekje dat er bij de type 82 wel degelijk een antiroestmiddel is gebruikt maar het was aan te raden om elk jaar de onder kant te laten controleren en zonodig bij te laten werken, en de holle ruimtes na 1 a 2 jaar na aanschaf weer te laten behandelen...

    ze waren toen al goed bezig dus!

  16. #15
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.879
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Er is een metaalbehandeling voor het lakken geweest (dompelbad) en er is een underbody coating opgesmeerd. De holle ruimten van een type 82 zijn bedekt door niets anders dan een laagje lak, als je geluk hebt...

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bugs
    zitten idd in Zweelo, maar de kans dat je iets niet raakt is erg klein, dat spul vloeit helemaal uit, en bij het spuitbusje zit een slangetje met een speciaal kopje dat je in alle holle ruimtes kunt drukken.

    even wat anders, hoe kom je bij de kokerbalken????


    Hoe je in de kokerbalken komt, normaal niet.
    Maar ik boor aan de bovenkant van de drempel deur kant - of onder het rubber anders onder een of ander afdekkap 8 mm gaten. ( meestal 2 )
    Na de behandeling gaan in deze 8 mm gaten goed afsluitende rubbertjes.

    Ik gebruik hiervoor een speciaal pistool met vloeistof beker een lange lens met roterend kopje welke zo'n 6 mm is.
    En ik raak hiermee alles wel.
    Deze pistool werkt op luchtdruk en is eigenbouw, en ook nog regelbaar v.w.b de luchtopbrengst.

    Alleen is het mijn hobby niet dat tectyleren.

    Ronnie

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •