Anti-roest behandeling.. het belangrijkste bij een oldtimer!
Zeker goed bezig geweest!
Zaterdag ben ik begonnen met de antiroestbehandeling bij mijn type 82.
Ik heb bij het restauratiebedrijf waar ik de audi vandaan heb een pot en een spuitbusje RX5 gekocht, dit is een middel dat je in alle kiertjes en hoeken kunt spuiten en strijken..
dat spul word hard en elastisch zodat er geen water meer bij het metaal kan komen.
ze gebruiken het altijd bij alle oldtimers die nog geen waxbehandeling A fabriek hebben gehad. ik moet zeggen, het werkt perfect!
eerst de deurpaneeltjes er af, even het stof wegblazen en van bovenaf lekker dun ingestreken.
met het spuitbusje en het speciale slangetje in alle hoekjes en kiertjes geweest, en met de deuren open een nachtje uit laten lekken.
vandaag heb ik alle spijltjes en dingetjes van de motorkap en de achterklep gehad van bovenaf naar beneden er in gespoten en met de klep naar beneden op papier weer uit laten lekken..
morgen ga ik met de onderkant bezig, de bodem is gelukkig al gedaan door de vorige eigenaar, maar de plekken waar ze niet met de kwast bij konden komen betwijfel ik
voor mensen met oldtimers is dit echt aan te raden
tom, gebruik dit spul ook bij jouw FOX, ik kan je precies uitleggen hoe het werkt..
mvg Daniel
Hmmm, ik ga liever voor motorolie, hydrauliekolie wil nog wel eens de lak aantasten. Maar een Dinitrol-behandeling, professioneel uitgevoerd, is toch niet te verslaan. Ik wil liever niet over een paar jaar ontdekken dat ik niet alle plekken geraakt heb...
zitten idd in Zweelo, maar de kans dat je iets niet raakt is erg klein, dat spul vloeit helemaal uit, en bij het spuitbusje zit een slangetje met een speciaal kopje dat je in alle holle ruimtes kunt drukken.
even wat anders, hoe kom je bij de kokerbalken????
2 type 81's hebben een Dinitrol behandeling gehad.
Je krijgt 3 jaar garantie de eerste 3 jaar mag je terug komen voor gratis inspectie.
Anti roest behandeling dat moet zorg vuldig gebeuren.
Wij kunnen dus Dinitrol aan iedereen aanraden.
golf 1 vanaf 83 en alle golfjes 2 hebben dat dus ook gehad?, is dat spul wat je op minder vaak gepoetste golfjes 2 onder de achterklep ziet?
Het is nooit standaard geweest bij VW en Audi, maar de Golf II heeft inderdaad een wasbehandeling voor de holle ruimten gehad. Eén van de redenen dat er nog zoveel van die dingen rijden terwijl de Kadett uit die tijd aan het uitsterven is.
ik las zonet in m'n instruktieboekje dat er bij de type 82 wel degelijk een antiroestmiddel is gebruikt maar het was aan te raden om elk jaar de onder kant te laten controleren en zonodig bij te laten werken, en de holle ruimtes na 1 a 2 jaar na aanschaf weer te laten behandelen...Oorspronkelijk geplaatst door tom
ze waren toen al goed bezig dus!
Er is een metaalbehandeling voor het lakken geweest (dompelbad) en er is een underbody coating opgesmeerd. De holle ruimten van een type 82 zijn bedekt door niets anders dan een laagje lak, als je geluk hebt...
Tom
Oorspronkelijk geplaatst door bugs
Hoe je in de kokerbalken komt, normaal niet.
Maar ik boor aan de bovenkant van de drempel deur kant - of onder het rubber anders onder een of ander afdekkap 8 mm gaten. ( meestal 2 )
Na de behandeling gaan in deze 8 mm gaten goed afsluitende rubbertjes.
Ik gebruik hiervoor een speciaal pistool met vloeistof beker een lange lens met roterend kopje welke zo'n 6 mm is.
En ik raak hiermee alles wel.
Deze pistool werkt op luchtdruk en is eigenbouw, en ook nog regelbaar v.w.b de luchtopbrengst.
Alleen is het mijn hobby niet dat tectyleren.
Ronnie