klopt.. waren mikev en ik achter.. :?
Afdrukvoorbeeld
klopt.. waren mikev en ik achter.. :?
OWja ik heb hem net besteld enzo... Maargoed, we zullen het zien, als het niet werkt zet ik mijn snelheidsmeter in dat dashboard om. Ga meteen kijken voor tellerplaten, zoals ik boven postte vond ik wel mooi, moet hem alleen nu tot 220 krijgen ipv 260.
Ok, de ferrari tellerplaten zoals ik ze daarboven postte kosten 75 euro, dan heb ik ze tot 220 km/h, precies zoals ze horen in mijn b3. Wat denken jullie, leuk, of dure onzin? Als ik het zo aan leeftijdgenoten laat zien vinden ze het heel strak, maar mijn ma vind het juist ouderwets uitzien... De toerenteller zal toch wel een dezer dagen arriveren, dus dan is mijn dashboard wat dat betreft wel in orde. Zit alleen te twijfelen over die tellerplaten... vind het erg mooi maar wel duur...
Volgens mij een gangbare prijs. Dat is geen €¤$##@folie maar echte plaatjes.
Maar deze plaatjes kosten wel meer dan 5% van de aankoopsprijs van de hele auto ;)
Tja, taste is a matter of taste...
Ik vind zelf de zwarte wijzerplaten rustiger aan de ogen, ben ook om die reden zeer gecharmeerd van de oranjerode dashboardverlichting. Als ik een S2 zou kopen gingen de witte wijzerplaten er ASAP uit.
ik vind de amberkleur inderdaad juist heel mooi, beter dan dat harde blauw.
maaaarre weet iemand toevallig hoe ik aan een nieuwe toerenteller kan komen, ik heb er uiteraard een, maar het digiklokje is denk ik door een voorganger gemold, het schermpje is in tween...je hebt er altijd een paar met te grote handen zonder geduld die dit soort dingen omzeep helpen.
erg jammer. :mad:
Tja, dat wordt zoeken op sloperijen... misschien is er nog wel iemand op het forum die een 90 sloopt.
Toerenteller van een 80 past niet, de tellers van de vier- en vijfclinder zijn verschillend.
passen die van een 80 niet?!?! ik dacht dat alleen de snelheidsmeter een andere schaal had, ik dacht dat de toerenteller gelijk was, wat is er anders dan? de aansluiting, schaal of zo? :wink:
Vier- en vijfcilinder. Ander aantal pulsen.
Is het klokje niet apart om te zetten dan ?
heb ik ook aan gedacht en dat kan wel...maar ik heb voorzichtig geprobeerd om de naald eraf te halen maar die wilde niet meewerken en ik ben als de dood dat ik hem sloop, en dan ben ik nog verder van huis.
Maar als iemand mij kan vertellen hoe ik dit naaldje erafkrijg zonder slopen .....graag :P :lol: :P
(al eerder gepost:) Een vork doet wonderen :wink:
aaaaahhhh tuurlijk ik had mijn mijn complete werkplaat onderseboven gekeerd, maar zo simpel had ik het nog niet bedacht.
:flasingsmile:
:lol: :mrgreen: :lol:
Hmm, heb m nu binnen, maar zal ik dan maar de kilometerteller omwisselen, als mijn dashboard waarschijnlijk geen toerenteller accepteert?
Ok, panelen los, maar de nieuwe blijkt 3 aansluitingen te hebben... boordcomputer dus? Naja dan sluit in die 3e aansluiting gewoon niet aan, ga nu proberen de tellers om te wisselen... wish me luck...
Zo ziet het er nu dus uit.... Rechts de oude, links de nieuwe
succes
Ok, echt alles ligt nu uit mekaar, doorwerken lukt niet omdat het allemaal fragiel is. De ramp begint zich langzaam af te tekenen, de kilometerteller blijkt niet in de andere unit te passen (mijne werkt met 4 pinnetjes, de andere heeft een 4-polige stekker), dus het laatste wat ik kan proberen is de toerenteller in mijn instrumentenpaneel te zetten, maar als een voorgaande poster gelijk had, werkt hij niet. Ik moet dan tevens wat van die electronica omzetten. Begin een beetje de moed te verliezen... Help?