Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 71

Onderwerp: Type 89 80/90: klok naar toerenteller

  1. #41
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Bleh, 3 uur werk en het enige wat het me heeft opgeleverd is dat er een lampje niet meer werkt in mn ouwe dash, achter de k*tklok. (übercensuur) Het probleem was namelijk dat de km teller van het andere dash met toerenteller niet (goed) werkt, dus ik denk wissel ze even om maar paste dus niet met de aansluitingen. Nog iemand suggesties? De toerenteller doet het wel, heb m even getest, maar dan kan ik weer niet zien hoe hard ik rijd....

  2. #42

    Standaard

    Schets nu eens duidelijk punt voor punt waar het spaak loopt. En maak een paar foto's van dingen die niet overeenkomen.

    Dan verduidelijkt 1 en ander wat meer....
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  3. #43
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Okay, dacht wel dat het niet helemaal duidelijk zou zijn. Als ik mijn posts kon wijzigen zou ik het allemaal in een berichtje zetten, maar dat lukt niet echt om de een of andere reden. Ik heb nu een dashboard met klok en kilometerteller, gewoon werkend, zonder boordcompu met 2 aansluitingen, en een km stand van 217709. Het andere dashboard heeft 3 aansluitingen en , vermoed ik, een boordcomputer, dat kunnen de kenners op de foto boven wel zien denk ik. De toerenteller werkt, maar de km.teller (met 240000 erop) werkt niet, wat ik ook wist bij aankoop. Met de gedachte, de km teller wel om te kunnen zetten naar het nieuwe paneel, heb ik hem hierheen laten komen, hij komt immers ook van een 4-cylinder en het leek me dus wel allemaal in orde. De kilometerteller blijkt echter op een andere manier aangesloten te zijn, dus het wisselen lukt niet, nu zijn we dus terug bij af...

  4. #44

    Standaard

    En de toerenteller krijg je ook niet in jouw eigen teller-unit werkend begrijp ik.

    Ja ik ben er zelf destijds bij mijn diesel mee bezig geweest. En ik weet zeker dat ook dat werkend is te krijgen. Maar goed niet lang nadat ik daar mee bezig was ben ik eens aan het rekenen gegaan en ben toen tot het besluit gekomen dat ik deze auto weg doe, dieselrijden kan voor mij niet meer uit. Dus project gestaakt.

    Maar ik ben al in het soldeer-stadium geweest en heb werkelijk de hele teller-unit uit elkaar gehad. Ik heb complete uitwerkingen van de hele hoofdprintplaat op papier enzo, geregeld via een oom van me die monteur is.

    Maar goed wat gaat er mis als je de toerenteller op jouw printplaat wilt zetten dan?
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  5. #45
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Past gewoon niet, die toerenteller zit met 4 pinnetjes door dat witte plastic heen, en die zitten niet in dat plastic, zit gewoon geen contact voor op de print...


  6. #46

    Standaard

    Hoe herkenbaar.... 8)

    Zelfde geval had ik ook, als je niet zo handig bent en geen soldeerapparatuur hebt voor het fijnere werk wordt het nog een leuke klus. Ik heb zelf namelijk die aansluitingen op de printplaat gemaakt destijds. Dit gaf nog niet helemaal het gewenste effect, de toerenteller sloeg alleen maar vol uit en als je gas gaf zakte hij. Werkte dus juist andersom. Maar goed verder ben ik dus zelf niet gekomen omdat ik er geen tijd meer in hebt gestopt. Tis wel leuk werk, althans je moet er van houden. Je moet er alleen geen haastklus van maken.

    Wordt dus uitzoekwerkje voor je.

    Ohja ik heb gewoon een stroomkabeltje gepakt, dat gestript. Dan trek je daar steeds 2 koperdraadjes uit, als het goed is zitten er gaatjes in de printplaat, want de aansluiting voor die stekkerverbinding zitten er wel op. Ik heb de aders gevolgd en dat lijkt gewoon allemaal aanwezig te zijn op de hoofdprintplaat.

    Maar goed, smelt heel voorzichtig het tin op 1 zo'n gaatje. en druk de 2 draadjes erin. Doe dat voor alle aansluitingen, dan kun je die pinnetjes op de toerenteller gewoon er indrukken, soldeer dan de juiste bundeltjes draden aan die puntstekkerverbindingen van de toerenteller. Dan heb je dus al een verbinding tot stand gebracht. Wie weet werkt je toerenteller bij jouw dan al, en anders moet je vanaf daar zelf verder zoeken. Verder was ik nog niet, althans zover ik mij kan herinneren niet....
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  7. #47

    Standaard

    @ Y0®iZz

    Ik weet niet wat je er voor betaald hebt, maar als je hem wilt doorverkopen omdat je er geen zin in hebt hou ik me aanbevolen voor de toerenteller.

    Maar vooralsnog veel succes met de klus. :P

  8. Ad
  9. #48
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Zo ziet het er nu dus uit.... Rechts de oude, links de nieuwe
    De linker is een B4 unit en de rechter een B3 (type89) unit.
    Volgens mij is dat niet echt uitwisselbaar.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  10. #49
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Hmm, de toerenteller deed het verder prima, evenals de benzinemeter en motortemperatuurmeter (van die b4 unit). Even doorgetrokken naar de 6000 (stond ergens 5cyl bij een pinnetje, dacht misschien is ie voor 5 cylinder motoren, maar de verkoper zei al dat ie uit een 4 cylinder kwam, en dat werkt ook gewoon op de juiste toeren, dus hij had gelijk) om te controleren, werkt gewoon. De snelheidsmeter zou het ook gewoon moeten doen, maarja die was defect, dat wist ik ook.

    @klaas, heb je die schema's nog? Ik heb opzich geen haast, en solderen gaat me ook niet slecht af, ben ook wel vaker met technische dingen bezig, maar dan vooral voor computer en audioinstallaties, auto's nooit geprobeerd, maar t principe is hetzelfde

  11. #50
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Het is alweer een tijd geleden dat ik met deze dingen heb geklooid (zie begin van deze topic) maar ik meen dat het verschil zat tussen de printplaten van de auto's met en zonder Autocheck. Ik had destijds drie instru-panelen liggen, eentje met gigaklok, een met een toerenteller en een met Autocheck. Die met Autocheck was echt behoorlijk anders qua printplaat, daar pasten alleen de losse units van in de andere instrupanelen.
    Helaas ligt alles op dit moment op een onbereikbare plaats (om bij mijn instrumentenpanelen te komen moet ik een motorblok, een versnellingsbak, drie interieurs en ongeveer twintig wielen verplaatsen) dus ik kan je even niet helpen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #51
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Hoppa, dikke opslagplaats daar. Toevallig ook nog een kratje chinezen staan :P Overmorgen komt een vriend van me even kijken of hij er wat op weet, wat ook belangrijk is dat de kilometerstand hetzelfde blijft, want een auto van 219000 km verkoopt beter dan een met meer erop. Hij werkt al een paar jaar in een garage, is dus veel met auto's bezig, dus hij gaat kijken of het misschien om te solderen is.

  13. #52
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Niemand maakt zich druk om 20.000 km op zo'n intergalactische kilometerstand, alleen om de staat van onderhoud van de auto. Maar goed, als ik jou was zou ik op de regionale sloperijen gaan kijken naar de juiste instrumentenpanelen. De laatste keer dat ik zocht had ik voor iets van 50 euro het juiste paneel wat ik zo kon verwisselen.

    Geen dikke opslagplaats overigens, meer een soort origami om alles erin te passen en volstapelen tot het plafond.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #53
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Mja, leg de verzekering maar eens uit dat je ipv 10.000 50,000 km op een jaar hebt gereden

  15. #54
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Komen die je teller controleren dan? Hou je het oude paneel ernaast, kun je vertellen dat de boel stuk was en is vervangen.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #55
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    w/e, Het moet gewoon werken en dat is nog niet zo makkelijk als ik had verwacht... De units zijn verschillend, en ik weet niet zeker of het mogelijk is om het zo te verwisselen.

  17. #56
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz
    Hmm, de toerenteller deed het verder prima, evenals de benzinemeter en motortemperatuurmeter (van die b4 unit).
    En de controle lampjes ?
    Die zijn bij de B4 wel anders ingedeeld.
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  18. #57
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Niet getest... heb wel genoeg olie erin enzo... Dus die lampjes gaan niet zo 123 aan...

  19. #58

    Standaard

    Schema's heb ik nog. Die zijn enorm, en ik heb geen scanner aangesloten. Maar wil ze met een volgende meeting wel meenemen. Dat is geen probleem.

    Richard.
    Onder invloed kun je alles, zonder invloed nix!
    Columns

  20. #59
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Maar als je het contact aanzet zie je het een en ander oplichten. Als hier iets niet klopt, is dat meteen duidelijk.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #60
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard

    Zal het morgen proberen, en dan probeer ik meteen de toeter te fixen, die doet t nl niet meer, zal wel los gegaan zijn tijdens het openmaken van de stuurkolom.

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •