Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 89

Onderwerp: Montage trekhaak A4 Avant 2002

  1. #41

    Smile Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Bedankt voor het compliment, erg leuk om te zien dat er steeds weer mensen zijn die er gebruik van maken.
    Er is hier iemand op het forum die het complete verslag heeft mét de tekst die bij de foto's stond, zou mooi zijn als dat boven water zou komen.

    Als ik het me goed herinner zijn het idd. gewoon vierkante plaatjes met een gelaste moer, er zit volgens mij geen centering oid. aan.
    Die plaatje zijn in jouw geval waarschijnlijk achtergebleven op de auto waar je haak afkomt.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #42

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    42
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    hey,

    ik heb nog steeds het probleem van mijn esp lampje,ik heb zitten google en nu zeggen dat als je iets aansluit op je canbus dat je dat bij de dealer opnieuw moet inleren/lezen ?

    mvg maurice

  3. #43

    Smile Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Oei, daar ben ik niet zo in thuis, zoals ik het begrijp is dat van mij een gewone kabelboom voor een auto met Canbus, er waren in het begin wat problemen met die canbus kabels schijnt.
    Als je dus een Canbus kabel hebt dan zal er best wel wat ingeleerd moeten worden misschien.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #44
    sorrento's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb zojuist even wat interieurdelen verwijderd om alvast even te spieken hoe het een en ander in elkaar zit. Bumper is idd makkelijk los te halen, enig "minpuntje" zijn de 4 originele bouten die lijken op torx maar dat niet zijn. Hebben jullie die dop gekocht of een ander passend gereedschapstuk gebruikt? Verder moet natuurlijk een gedeelte van de kabelboom naar voren, is de dorpelbekleding makkelijk los te halen en moet de achterbank er ook uit?


  5. #45

    Smile Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Alleen de zitting van de achterbank heb ik eruit gehad geloof ik, de kabelboom ligt bij mij tussen de isolatie en de vloermat.
    Die dop had ik geleend.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #46
    sorrento's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Heb je ook al een nieuw plekje gevonden voor de krik? Als het een beetje meezit krijg ik eind v/d week of begin volgende week de kabelset, dus binnenkort maar eens even lekker sleutelen :-)

  7. #47
    sorrento's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maurice500 Bekijk Berichten
    hey,

    ik heb nog steeds het probleem van mijn esp lampje
    Ik heb vanavond de trekhaak gemonteerd, kabelset moet nog(in bestelling). Mijn esp lampje brandt nu ook, heb de minpool van de accu losgekoppeld voor ik met de montage ben begonnen. Het enige wat ik losgekoppeld heb zijn de 12v aansluiting in de kofferbak, stekker van parkeerhulpregelapparaat en de subwoofer. Als de kabelset gemonteerd is maar eens even kijken....

  8. Ad
  9. #48

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Bij mijn auto brand ook altijd het esp lampje als er een accupool is afgeweest. Stukje rijden en het lampje gaat weer uit.
    Audi A3 TDI 125kw ambition

    Mountainbiking is; 50% mountain, 50% biking and the remaining 50% is all about riding !

  10. #49
    sorrento's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Ik had er sinds gisteravond niet mee gereden, vanochtend was het lampje binnen 100m uit. Gelukkig maar.....

  11. #50

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    hoi,
    ik ga ook zo`n trekhaak v/d week monteren
    alleen ben ik ook in bezit van vagcom en obd2 stekker
    in het boekje staat nergens coderingscodes voor eps en pdc
    heeft iemand dat voor mij, wil niet met lampjes die branden gaan rijden, of het kwaard kan of niet, het hoort gewoon niet.
    coderen etc kan ik wel, alleen heb ik niet de coderingscodes.
    alvast bedankt

  12. #51
    sorrento's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2006
    Leeftijd
    43
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    hangt er een beetje vanaf welke kabelset je gebruikt. Ik heb een kabelset van gdw gebruikt en die schakelt de pdc niet uit, vind ik ook niet zo belangrijk. Voor de rest is deze makkelijk aan te sluiten en hoef je niks in te leren.

  13. #52

    Thumbs up Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Mooi uitgebreide omschrijving van de klus, jammer dat dit niet eerder op het forum is geplaatst.
    Ik heb het vorige jaar onder mijn audi A6 C5 een afneembare trekhaak gemonteerd van het merk Bosal, zo te zien is de montage identiek.
    Ik heb de trekhaak uitgezonderd de electronica in circa 7 uur gemonteerd met in achtname dat ik geen beschadigingen aan het interieur zou aanbrengen, dit heeft mij enige vertraging opgeleverd.
    Om de bevestigingsbouten van de alu binnenbumper te bereiken zou ik de binnenbak van polystyreen moeten demonteren. Hiervoor moeten de zijpanelen gedemonteerd worden, dit heb ik niet gedaan om beschadigingen te voorkomen. Door de vier bagage bevestingsogen te demonteren kon ik de binnenbak voldoende omhoog trekken om de bevestigingsbouten van de alu bumper te demonteren en de nieuwe bouten van de trekhaak weer te monteren, dit scheelde mij een berg werk.

    Een aandachtspuntje bij het aansluiten van de electronica onder het dashboard, er moet in een stekkerblok een aantal kabeltjes omgezet worden met behulp van een speciaal hulpgereedschap om de stekkertjes uit het blok te trekken, dit staat mooi beschreven in de handleiding aansluiten stekker kabelboom.
    Er zijn Audi types die zijn uitgevoerd met een blokkering op de blokstekker, deze blokkering moet met een fijne schroevendraaier eerst omgezet worden alvoorns de stekkertjes met het speciale hulpgereedschap uit het stekkerblok getrokken kunnen worden.

    Ik heb het zelfde probleem met de parkeersensoren, zodra ik de kogel inhaak en de auto in de achteruit schakel het piep signaal geactiveerd wordt. Wie weet of dat dit op een of andere manier in de boardcomputer is aan te passen?

  14. #53

    Smile Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Ik heb dit topic begin 2008 gestart hoor.
    Mooi werk aan je A6 en nog snel gedaan ook.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  15. #54
    CCIE's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    280
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door auditeco Bekijk Berichten
    Ik heb het zelfde probleem met de parkeersensoren, zodra ik de kogel inhaak en de auto in de achteruit schakel het piep signaal geactiveerd wordt. Wie weet of dat dit op een of andere manier in de boardcomputer is aan te passen?
    zie: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...29_Parking_Aid

  16. #55

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    62
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaccoz Bekijk Berichten
    ik heb het ook toch maar zelf gedaan, via MP trekhaak gekocht en een nieuwere versie kabelboom dus voor de B7 erop aangesloten.
    trekhaak monteren stelt niet zoveel voor en het aansluiten ook niet, 1 voeding en 3 aansluitingen op de canbus en klaar is klara.

    ongeveer 5 uur over gedaan, en alles werkt in 1 keer.
    Dus als je beetje handig bent kun je het heel goed zelf doen, ben nu klaar in totaal voor 150 euro.
    Beste Jaccoz,

    Ik heb een audi a4 Avant 1,9tdi bj 2006 B7 model ,
    Nu heb ik een trekhaak 2e hands gekocht echter met een kastje erbij wat niet op de stekkers past, wat te doen nu?
    Waar kan ik de kabelboom vinden in de audi waar ik het kastje kan aansluiten?

    Graag hoor ik van je.....

    Willem

  17. #56

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Ik heb dit topic begin 2008 gestart hoor.
    Mooi werk aan je A6 en nog snel gedaan ook.
    Bleuq20v, denk dat ik namens velen op dit forum spreek als ik zeg dat je heel wat heel wat toevoegt met je duidelijke foto's en uitleg bij je klusprojecten. toppertje!
    aankomend weekend zal ik een originele Westfalia (afneembaar, en identiek zoals jouw haak) gaan proberen te monteren op mn A4 B6 1.9 tdi. Ik vroeg me af of je wellicht het pdf bestand waarbij de foto's zijn versprongen ook als Word document kan plaatsten? (als je dit nog hebt) En heb je wellicht nog meer handleidingen voor het aansluiten van de kabelboom? Ik moet het namelijk doen met wat ik op internet vind. (trekhaak komt van demontage auto)

    UPDATE: trekhaak zit er inmiddels onder met een originele Audi kabelboom. (nergens te vinden hoe je die moet aansluiten, maar het is gelukt)
    Laatst gewijzigd door jork; 19-06-13 om 08:19.

  18. #57

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Vervolg
    De volgende weken heb ik helaas geen tijd voor het electrische gedeelte maar wanneer ik er aan begin zal ik natuurlijk een vervolg verslag maken
    Bedankt,
    SUPER geweldige uitleg!!
    Ga ik zelf ook op mijn audi monteren.

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Talking Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Hier ook dankbaar gebruik gemaakt van de how to.
    Zaterdag om 13:00 begonnen en om 18:00 zat de haak er onder en was alles terug gebouwd.
    Op een doordeweekse avond de elektra gedaan (7 polig), alles werkt en zonder storing.

    Thnx.......

  20. #59

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Hoi Allemaal,

    Ik wil ook een poging gaan wagen om dit te proberen. Nu zie ik kabelsets met CANBUS en zonder CANBUS. Ik weet wat CANBUS is, maar welke moet ik nou nemen? Met of zonder? En als ik met neem, moet dit dan ingeleerd worden?

  21. #60
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Trekhaak Schema.pdfHierbij nog een schema wat handig kan zijn bij montage.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •