Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 89 van de 89

Onderwerp: Montage trekhaak A4 Avant 2002

  1. #81

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GC1980 Bekijk Berichten
    welk bouwjaar heb je want het facelift model heb je checkcontrol nodig en het oude model niet. of je moet het niet storend vinden om met een storing rond te rijden als er een aanhanger achter hangt.
    Ik rijd een A4 uit 1995, dus duidelijk een Prefacelift model.. Dus een kabelboom zonder CheckControl zou dan probleemloos moeten functioneren? Zo mogelijk probeer ik het storingvrij te krijgen, staat net wat netter ook bij eventuele verkoop

  2. #82

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Alsof je bij verkoop een aanhanger aan gaat sluiten.... en op de verkoopwaarde van een 1995 A4 (met alle respect) gaat dat echt geen prijsverschil maken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #83

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Alsof je bij verkoop een aanhanger aan gaat sluiten.... en op de verkoopwaarde van een 1995 A4 (met alle respect) gaat dat echt geen prijsverschil maken.
    Dat bedoelde ik ook niet. Ik bedoel het meer in de trant van dingen die niet werken als iemand mijn auto overneemt en er daarna achterkomt..

    Maar goed, geen Check Control dus?

  4. #84

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Ben er inmiddels zelf ook aan begonnen. De trekhaak er onder was niet zo moeilijk, naar nu de elektra. Ik heb gewoon geen flauw idee wat ik moet doen! Ik vind de montage handleiding super onduidelijk, het is mij totaal niet duidelijk wat ik waar op aan moet sluiten. Zijn hier geen filmpjes of betere handleidingen voor? Ik kan helaas niks goeds vinden op internet.

    Is het de bedoeling dat ik draadjes door ga knippen?

  5. #85

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Update: Gaandeweg werd alles duidelijker en het is uiteindelijk prima gelukt. Alle verlichting doet het.
    Laatst gewijzigd door slinky; 05-03-15 om 18:54.


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Accu los geweest zeker.

    sleutel in contact doen contact aan zetten en alle knopjes een keer of 2 indrukken en klaar is kees

  7. #87
    antimute's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    @bleuq20v - ik heb volgens mij exact dezellfde kabelboom als die jij in je eerste posts hebt beschreven. Ik zie eenzelfde zwart-ommantelde kabelset van vier kabels:

    - rood
    - geel
    - blauw/rood
    - bruin/wit

    Ik kan nergens vinden waar ik die kabels moet laten, en of dat voldoende is. De beschrijving hierboven laat dit helaas niet zien (sorry @Rodelschwein), aangezien dit een CAN systeem lijkt te zijn.

    Ik heb nu +12V (permanent, als test) op zowel de gele als de rode draad gezet, en de bruin/witte kabel op massa (permanent). Ik meen me te herinneren dat een bruine draad met gekleurde streep een geschakelde massa is, dus het kan daar ook nog aan liggen. De blauw/rode draad is nu niet aangesloten.

    Ik meet 0 tot 0,05V op de 58R/58L pinnen op de trekhaak (ik heb er een 13>7 verloop op zitten), dus er komt (vrijwel) niets doorheen lijkt mij. Helaas moet ik binnenkort een bankstel ophalen, en heb ik dus echt een aanhanger nodig.

    Kan je mij nog vertellen waar je die vier kabels op hebt aangesloten, en of er aan de voorzijde nog meer nodig is? De achterkant met bijbehorende ECS modules zitten er in en zijn (correct, kleur-op-kleur) aangesloten.

    Edit: volgens Westfalia is bruin/wit ook +12V, en moet blauw/rood ergens bij de remschakelaar bijgeprikt. Helaas heb ik die kabel dus NIET. Bummer.
    Bijlage 198248

    Edit 2: remsignaal afgetakt (even open snijden, draadje eraan, en gaan), op alle drie de andere draden +12V vanaf punt +30 afgetakt. Straks gebruiken, daarna weer loskoppelen want ik heb er geen zekeringen bij. Moet dus nog even een 3-way zekeringhouder scoren.

    Edit 3: 6-way zekeringhouder besteld. Komt komende week ergens binnen; kan ik er netjes 3x 15A zekeringen in plaatsen, en heb ik nog 3 plekken over voor oa een DRL project .

    Bijlage 198253Bijlage 198252
    Hoi @Bastet, ik heb je hier een e-mail over gestuurd, aangezien ik met hetzelfde bezig ben.

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antimute Bekijk Berichten
    Hoi @Bastet, ik heb je hier een e-mail over gestuurd, aangezien ik met hetzelfde bezig ben.
    Daar krijg ik vanzelf bericht van hoor . Ik antwoord je hier even, zodat anderen er ook wat aan hebben.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antimute
    Ik heb inmiddels een mooie trekhaak gescoord en wil deze zelf monteren en aansluiten.
    Ik heb dit topic doorgelezen: http://www.audiforum.nl/forum/techni...-2002-a-4.html
    Daar ben jij dus ook mee bezig geweest. Ik heb dus dezelfde kabelboom met die 4 draden voor bij de zekeringkast.

    - rood
    - geel
    - blauw/rood
    - bruin/wit
    Hoe heb jij dit nu aangesloten? Voor al ook de blauw/rode draad.
    In de Westfalia handleiding(ECS kabelboom) vind ik de omschrijving maar vaag, Option1 of Option 2......
    Je moet toch de juiste spanningen op de draden zetten(gezekerd). Alleen in de zekeringkast prikken helpt toch niet?
    Of zijn daar vrije plekken waar de juiste spanningen al op staan? Dan een zekering in prikken en het werkt?
    Dat lijkt mij toch de mooiste oplossing. En dan nog de blauw/rode draad op het juiste signaal.
    Ik heb precies gedaan zoals ik in mijn post hierboven al omschreven heb.

    Optie 1 in de handleiding maakt gebruik van de originele zekeringkast en een aantal open posities (3x) hierin, gereserveerd voor de trekhaak. De ingaande stroom hiervoor is nog niet aanwezig, en moet vanaf punt 30 getrokken worden. In deze optie gaan ze er van uit dat je al een trekhaak had, een voorbereiding hiervoor, of dat deze kabel al gelegd is.

    Optie 2 gaat er van uit dat je nog niets hebt, en dat de zekeringkast te vol is om zelf iets bij te leggen. In de praktijk is die kabelboom zeer massief, ook als je weinig opties hebt. Het is dan erg lastig om de kabels er netjes bij te leggen (3x in, 3x uit), vandaar dat ze (in nieuwe sets) een zekeringhouder meeleveren. Die voorzie je van +12V uit klempunt 30, en de drie zekeringpunten sluit je aan op de kabelboom van Westfalia. In de handleiding zie je dan ook bij plaatje 49 dat er vanaf klempunt 30 kabels worden aangesloten om de voedingsspanning te verzorgen. Je ziet daar ook keurig wáár deze zit: links boven het koppelingspedaal, achter de zekeringkast, richting het schutbord. Daar zie je drie klemterminals: een schroefdraad met een moer erop, waar vermoedelijk al een paar (rode) kabels uit komen.

    Geel, rood en bruin/wit moeten alle drie op +12V komen te staan. Hoe je het doet moet je zelf weten; het beste is om ze per draad op 15A af te zekeren (anders kan je bij kortsluiting nog altijd 50A wegtrekken als je een 50A zekering voor alle drie doet).

    De remlichtschakelaar (blauw/rood staat ook in de handleiding, op plaatje 51. Boven je rempedaal zie je (echt waar) vanzelf een stekker zitten; je sluit deze draad daarop aan op de aangegeven plek (je kan de oriëntatie prima zien op plaatje 51, welke draad je moet hebben).

    Zoals je kon lezen heb ik gekozen voor optie 2: ik had geen voorbereiding of ruimte voor een trekhaak in de zekeringkast, en de kabelboom was zodanig groot dat er weinig meer bij kon. Ik heb toen op eBay een 6-voudige zekeringhouder besteld (3x voor trekhaak, 3x voor overige extra's, mettertijd). Daarop zitten de drie betreffende spanningsdraden van de trekhaak, elk met een eigen 15A zekering, en intussen de LED DRL met een 10A zekering.

    Gaat dat zo lukken?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #89
    antimute's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Montage trekhaak A4 Avant 2002

    Aha, @Bastet bedankt voor deze duidelijke(r) beschrijving, over plaatje 51, dus eigenlijk hoort er aan die blauw/rode draad nog een stekker te zitten.
    Die je er dus tussen klikt.
    Maar bij een 2dehands trekhaak worden de 4 draden gewoon afgeknipt. Dus die blauw/rode draad moet bij de onderste positie op de stekker van het rempedaal bijgeprikt worden.

    Dan kom ik er verder wel uit. Trekhaak laat ik volgende week door de garage eronder zetten omdat de auto er dan toch staat voor de achteruitrijschakelaar op de bak.
    Ik doe dan zelf de kabelboom aansluiten, dat scheelt mij een hoop manuren qua geld. Ik laat weten of t gelukt is. Misschien dat ik dan ook nog wat foto's maak voor dit topic.
    Zijn er nog wensen qua foto's van het aansluiten?
    Laatst gewijzigd door antimute; 04-02-16 om 12:32.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •