Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 107

Onderwerp: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Comma Engine Degreaser werkt voor mij altijd prima.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22

    Standaard

    Tnx, zal eens op zoek naar een shopje in de buurt.

  3. #23

    Standaard

    Remmenreiniger is idd heel vluchtig en behoorlijk agressief.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #24

    Standaard

    Comma is een goede idd. die hebben heel veel 'algemene' produkten voor de hobby garagist. ook goede handencreme en garagezeep enzo.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v
    Ja dat zal best, op een gegeven moment begon de boutkop te draaien maar aan het andere uiteinde bewoog niets dus dan is het knak
    Ik heb op een gegeven moment de flex dr maar bij gepakt. Duurde mij allemaal te lang.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joost-a4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v
    Ja dat zal best, op een gegeven moment begon de boutkop te draaien maar aan het andere uiteinde bewoog niets dus dan is het knak
    Ik heb op een gegeven moment de flex dr maar bij gepakt. Duurde mij allemaal te lang.
    De wat
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio
    Comma is een goede idd. die hebben heel veel 'algemene' produkten voor de hobby garagist. ook goede handencreme en garagezeep enzo.
    En Copper Grease, ook veel gebruikt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    De airco is ook weer nagekeken, er zat nog 50 gram koudemiddel in, ik vind het wel vreemd want er schijnt nergens een lek te zitten
    Ik heb er ook een toevoeging bij laten doen dat met een UV lamp zichtbaar word als er een lek is, het is nu iig. weer lekker koel in de auto
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #29

    Standaard

    Vind het knap als je dit zelf kan. Zou ook wel willen kunnen, al was het maar de remschijven en blokken vervangen, dat is al geld uitgespaard

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v
    De airco is ook weer nagekeken, er zat nog 50 gram koudemiddel in, ik vind het wel vreemd want er schijnt nergens een lek te zitten
    Ik heb er ook een toevoeging bij laten doen dat met een UV lamp zichtbaar word als er een lek is, het is nu iig. weer lekker koel in de auto
    is niet zo vreemd hoor, dat er nog maar zo weinig in zat. was bij mij van de zomer ook, gelukkig net voordat ik op vakantie ging. Bij mij zat er helemaal niets meer in en ze hebben een lektest gedaan en er was geen lek, dus....

  12. #31

    Standaard

    Nee bij ons ook geen lek maar wel een vervuilde verdamper volgens mij, de eerste week in Italië met een ontsteking rondgelopen in mijn hoofd

    Er schijnt een reinigings middel voor te bestaan maar ik heb me daar nog niet in verdiept dus zal dat toch maar eens gaan doen denk ik
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #32

    Standaard

    Is normaal, Airco moet om de 5 jaar ongeveer opgevuld worden, is geen lek, maar naar het schijnt normaal.

  14. #33

    Standaard

    Vanavond weer lekker bezig geweest, een paar weken geleden heb ik besloten de distributieriem van de A4 te doen, deze was bij 181000 al wel vervangen en nu bij 220000 weer.
    Waarom? De garage die het vorige keer had gedaan heb ik vorig jaar eens gebeld met de vraag wat ze allemaal nog meer hadden vervangen, denk daarbij aan een waterpomp en spanners, rollen ed., ik kreeg daar een beetje een vaag antwoord op en omdat het me dan gewoon niet lekker zit en de vakantie er weer aan komt wou ik toch alles nieuw hebben.

    Alle onderdelen gekocht bij Coen Donkers voor een leuke prijs en samen met een maatje van me aan de slag, toevallig kwam er sinds kort ook een bijgeluidje uit het vooronder en eerste verdachte was 1 of ander spannertje, nadat we klaar waren met alles te vernieuwen tikte het eigenlijk nog erger dus toen de nieuwe spanner met riem van de aircopomp eraf gehaald en toen was het stil........ik ben bang dat ik aan de beurt ben voor een nieuwe pomp

    Ik heb uiteraard weer plaatjes......
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  15. #34

    Standaard

    Lekker bezig Mario.
    Tot Zondag?
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  16. #35

    Standaard

    Netjes hoor. Van dat soort dingen blijf ik zelf af.

  17. #36

    Standaard

    Zo, flink aan de slag Mario, goed als je dat soort dingen zelf kunt!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  18. #37

    Standaard

    Even voor de duidelijkheid: het enige wat ik doe is gereedschap aangeven en foto's maken voor het AF
    Bumpers en koplampen verwijderen en terugbouwen dat doen we dan met z'n tweeën maar het technische gedeelte blijf ik liever vanaf, een beetje aan die 5 cylinders sleutelen oké maar een TDI is me allemaal wat TE complex.

    Net even een mail naar Coen gedaan wat eea gaat kosten van die airco, vanavond gaat de riem van de pomp er weer op en dan gaan we eens goed kijken of dat het is, de motorolie doen we nog verversen, een nieuwe richtingaanwijzer schakelaar moet erop (deze doet waar die zelf zin in heeft), de voorste speakers maken slecht contact, nieuwe ruitenwisser achter moet erop, een raambedieningschakelaar vervangen (deze gaat het zwarte laagje vanaf) en verder alles nakijken op aankomende mankementen.

    foto's volgen........

    Mike: Tot zondag, leuk dat je ook komt.(en dat geld voor iedereen natuurlijk)
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #38

    Standaard

    Ook deze avond zijn we lekker opgeschoten, nog wel wat andere klusjes tussendoor maar bijna klaar nu.
    Eerst begonnen met de motorkap open te maken, niet op de gewone manier maar met een lange schroevendraaier langs onder, de kabel was losgeschoten

    De riem weer op de poelie van de aircopomp gelegd en wat blijkt nu, ik had ontdekt dat als je op "econ" rijd je gewoon blaaslucht hebt ,ik ben namelijk niet zo kapot van die koude lucht dus af en toe wat kou naar binnen en dan weer op econ en dat beviel goed, de aircopomp draaid dan wel maar onbelast en juist dan begint die kabaal te maken, ding is dus niet goed, ik heb van Coen een prijs gekregen en misschien gaat er een nieuwe op of ik wacht tot die het helemaal begeeft.

    Ik had al een hele tijd een zelfgemaakt afdichtingplaatje liggen voor de EGR klep maar nooit de moeite genomen om het er ook een keer tussen te maken, vanavond dus wel.

    Motorolie en filter is ververst en de richtingaanwijzer is vervangen, ik had zelf al de alarmlichtschakelaar gedaan maar het moet natuurlijk meer geld kosten, hopen dat het nu goed is.

    We hebben met VAG-COM een reset gedaan ivm de oliewissel en alles gecontroleerd op storingen, ik had dit nog nooit gezien, erg intressant.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  20. #39

    Standaard

    Aan de tijdstippen van je reparatie-posts te zien,maak jij lange dagen.
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  21. #40

    Standaard

    Normaal gesproken valt het wel mee hoor maar het gaat allemaal op het gemakkie en dan is het zo laat, flesje bier of wat fris erbij, beetje ouwehoeren je kent dat wel, dat is het leuke als je het met een maatje doet, gezellig ,goedkoper en leerzaam. Alleen op de dagen dat ik thuis ben moet ik er wel weer om 7 uur uit om de kleine naar school te brengen........en dan doet het zeer

    Vandaag trouwens bij Coen Donkers een nieuwe aircopomp besteld en die laat ik daar ook monteren, wij kunnen zelf het koudemiddel niet opvangen en het is maar een paar uurtjes werk, dus, alleen probeer ik een beetje te sparen voor een motorrevisie voor de Coupe' en dat gaat op deze manier niet hard zo natuurlijk. , daar komt bij dat m'n stoelenhandel zowat stil ligt dus er gaat alleen maar geld uit momenteel.......en daar heb ik toch zo'n hekel aan.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 2 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •