Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 107

Onderwerp: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

  1. #41

    Standaard

    Hoi Bleuq,
    Kun je me vertellen of die Egr klep veel uitmaakt.
    Merk je er veel van?
    Ik lees wel eens tegenstrijdige verhalen, de een zegt dat hij meer gaat roken de ander dat hij minder rookt.
    Hopelijk heb jij een antwoord.

  2. #42

    Smile

    Sorry voor mijn late antwoord, ik heb je vraag even gemist.
    Ik merk er helemaal niks van en dat is ook de bedoeling volgens mij, ik heb me laten vertellen dat het inlaat traject schoner blijft met een afgedichte klep.

    Ik heb trouwens ook de aircocompressor laten vervangen bij CD, er zaten wat metaaldeeltjes in een leidingfiltertje (arrowfice) maar dat was maar heel weinig en zou met nieuwe filters geen gevaar opleveren voor de nieuwe pomp.
    Ik heb de temperatuur gemeten bij het rooster met de airco op Lo en die was een graad of 7a8, lijkt me netjes.
    De auto loopt volgens mij ook zuiniger ,misschien doordat deze pomp soepeler meedraaid, ik ben benieuwd naar het verbruik straks op vakantie, vorig jaar kwam ik niet zuiniger dan 1 op 17.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #43

    Standaard

    Hoi,

    Goed bezig, en leuk dat je er foto's van maakt, altijd handig.

    Het type wiel wat jij hebt, hoe heet dat?
    En weet jij of dit ook in 19inch te koop is?

    Maurice
    -- freude am fahren --

  4. #44

    Smile

    Het zijn wel originele van Audi volgens mij maar hoe ze heten weet ik niet, ik heb ze ook nog nooit groter gezien dan 17inch.
    Ik vind het mooie wieltjes maar eigenlijk net een maatje te klein, ze zaten er echter onder toen ik deze auto kocht dus ik ga geen nieuwe kopen, Coen Donkers heeft nog zo'n zelfde set liggen iig.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  5. #45

    Angry

    Op de eerste dag van de vakantie in Italië een behoorlijke tegenvaller, door de warmte is de luchtverfrisser van Ambi pur gaan lekken.
    Schade: roostertje, bekerhouder, en nog wat andere dingen uitgebeten, het rubber laagje wat erop zit is gewoon weggevreten.
    Verder heeft de A4 het de afgelopen 3000km perfect gedaan, en dat met reeds 225000km op de teller!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #46

    Standaard

    Getver ... da's minder!

    Ik hoef dat soort luchtverfrissertroep ook niet in de auto te hebben ... gewoon af en toe een fris schoonmaakmiddeltje erdoor helpt ook wel...

    Ga je nu voor wat nieuwe consoledeeltjes? Die van de B6-(bouwjaren) zijn idd niet best met die stomme rubbercoating, als je er naar kijkt valt het er al af....
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  7. #47

    Standaard

    Ja precies, de lichtschakelaar en raambedieningschakelaartjes hadden ook al een beschadiging en nu dit er dus bij.
    Ik heb net een mail naar coen gedaan mar die is deze week gesloten, het liefste neem ik alles nieuw maar dat zal niet goedkoop zijn waarschijnlijk.

    Ik had expres een merk als Ambi pure genomen omdat dit bekent is, mooie rommel dus, dat het invreet dat geloof ik wel maar dat zo'n rotding zomaar gaat lekken als het beetje warm word is erg zuur.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Hmmm ... ben benieuwd wat je voor die raamknopjes gaat betalen, die van de A2 beginnen ook licht te slijten (zijn volgens mij dezelfde), net als de lichtschakelaar, daar heeft voordat wij in de A2 gingen rijden "een mevrouw met lange nagels" aan zitten draaien, behoorlijk veel coating van verdwenen inmiddels ...
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  10. #49
    QuattroNL's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    54
    Posts
    6.426
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Dat soort schakelaartjes zijn prima via Ebay te vinden voor weinig.
    De A4's die ik heb bekeken hebben dit probleem ook allemaal. Beetje jammer van een merk als Audi (mijn 25 jaar oude bolides zijn wat dat betreft vele malen beter).

  11. #50

    Smile

    Qua uiterlijk wel maar bij mijn Coupe' heb ik in alle schakelaartjes nieuwe lampjes moeten solderen.
    Maar ik begrijp je punt, het rubber laagje is gewoon niet erg geslaagd, Golfjes schijnen er ook last van te hebben trouwens.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Op de eerste dag van de vakantie in Italië een behoorlijke tegenvaller, door de warmte is de luchtverfrisser van Ambi pur gaan lekken.
    Schade: roostertje, bekerhouder, en nog wat andere dingen uitgebeten, het rubber laagje wat erop zit is gewoon weggevreten.
    Verder heeft de A4 het de afgelopen 3000km perfect gedaan, en dat met reeds 225000km op de teller!
    Da's mooi balen Mario.
    Kan je zoiets niet claimen bij de Ambi-producent? Een mail of brief kan geen kwaad,niet geschoten is altijd mis toch?
    Als er geen waarschuwing op staat,over gebruik bij warmte in de auto,maak je misschien een kansje.
    Heb je dat lekkende ding toevallig bewaard?zal wel niet
    Laatst gewijzigd door mike.l; 17-08-09 om 18:20.
    Life is like a box off chocolates,you never know what your gonna get.

  13. #52

    Smile

    Eeuh nee, ik heb hem gelijk in de vuilbak gepleurd en achteraf gezien had ik het ding beter kunnen bewaren.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  14. #53
    KIK's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2009
    Leeftijd
    34
    Posts
    3.263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    wat zo iets weer met je auto kan doen zonden maar helaas
    Audi A3 1.8 20v Turbo
    S3 Recaro Interieur zwart zilver

  15. #54

    Standaard

    Ai das inderdaad balen, maar zoals al eerder gemeld zijn die onderdelen redelijk beschikbaar op de Bay.

  16. #55

    Smile

    Inmiddels is het allemaal weer netjes op de bekerhouder na, een tijdje geleden alweer bij CD de benodigde spulletjes uit een Engelse auto gehaald , behalve de bekerhouder helaas want dat zit bij een Engelse auto allemaal in spiegelbeeld.
    De raamschakelaartjes moet ik ook maar eens gaan vervangen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  17. #56
    ittai's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    347
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Kan iemand me uitleggen welk voordeel het heeft om de EGR klep af te sluiten? ik denk dat die daar met een reden inzit... als het beter is om deze af te sluiten zouden ze dat systeem toch niet meer plaatsen?

    Verder goed bezig! klote van u dashboard... heb je een hond, of rook je? zo een luchtverfrisser stinkt toch ook? gewoon zonder luchtverfrisser rijden, en af en toe met een goed productje schoonmaken.

    wat ook goed hept tegen geurtjes is een nieuwe pollenfilter plaatsen en je leidingen reinigen... kan met behulp van speciale spuitbusjes... dat is een soort schuim dat je hele airco systeem reinigt en ontsmet... (geen ontstekingen en keelpijn meer)

    de eerste dagen hierna ruikt de auto ook heerlijk!

  18. #57

    Smile

    Ik kan het je niet precies uitleggen over de EGR, maar zo als ik het begrijp worden ivm het millieu uitlaatgassen terug gevoerd naar het inlaattraject (omdat daar nog wat schadelijks inzit voor de buitenlucht), wat op een gegeven moment zorgt voor ernstige vervuiling en storingen bij de inlaat, het inlaat traject blijft na afdichting schoner, ik heb de afblinding dus gedaan puur uit voorzorg.

    Ik heb ooit eens iemand horen zeggen over EGR: "het op laten eten van zijn eigen str#nt".

    De airco heb ik al eens doorgespoten met van dat schuim en ruikt idd. een paar dagen heerlijk fris, tsja, ik rook niet en er zit ook geen hond in de auto en verder hou ik de auto ook altijd fris en schoon maar om 1 of andere reden wil ik er gewoon een lekker geurtje in hebben, ik kan ze gewoon niet laten liggen bij de pomp.
    Nu heb ik er weer zo'n groen kerstboompje in hangen............ik weet het, gaat nergens over.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #58
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    De vervuiling door de EGR (http://nl.wikipedia.org/wiki/Uitlaatgasrecirculatie) komt doordat de uitlaatgassen incl. roetdeeltjes terug de inlaat gestuurd worden. In het inlaat traject is altijd iets van olie te vinden (carter ontluchting), olie en roet geeft een plakkerige troep. Deze blijft netjes aan de binnenkant van het inlaatspruitstuk en EGR klep zitten met alle ellende van dien...

    Zover ik begreep werkt de EGR alleen als je niet het volledige vermogen van de motor vraagt. Dus mensen die zuinig rijden hebben veel kans op EGR/roet problemen.

    NOx wordt niet gemeten tijdens de APK, dus ze kunnen niet meten of de EGR werkt. Misschien kunnen ze het zien doordat de diesel motor zelfs minder roet uitstoot...
    Bij oudere wagens kun je de EGR compleet afdoppen, maar bij de nieuwere wagens krijg je hierdoor een fout. Deze zijn dan alleen maar software matig dichter te zetten.

  20. #59

    Smile

    Duidelijk, dat rustig rijden is ook precies wat ik altijd doe, ook veel korte stukjes.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  21. #60
    ittai's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    347
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    bij mijn vorige auto was de EGR klep ook afgesloten... is een mooie plaats om een turbodruk meter op aan te sluiten trouwens
    ik heb wel nooit geweten wat dit deed met een motor, ik wist alleen dat bij die motor het voor problemen zorgde, daarom er van tussen gesloopt. maar dat was een primitieve diesel, met dieselpomt... zonder al te veel electronishe goodies.

    was trouwens wel plezant, en gemakkelijk te tunen vroeger, turbodruk van 600 gram naar 1.2 bar, diesel pomp rijker zetten, en vlammen maar.

    Op mn audi zou ik dat allemaal niet meer durven

Pagina 3 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •