Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 107

Onderwerp: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

  1. #61

    Standaard

    nog een aanvulling voor de egr klep:

    verse inlaat: O2 en N2 voor meer dan 95% de rest is beetje water, NOx, CO2, CO enz.. verwaarloosbaar dus.

    bij een diesel heb je hoge temperaturen dus om je motor te beschermen zorg je voor een luchtovermaat, lamba waarde 1.3
    lamba waarde 1 is als alle diesel volledig alle O's overzet naar CO2, dus er is 30% lucht te veel in de verbrandingskamer bij diesel.

    nu worden door de snelheid van de verbranding niet alle O's omgezet naar CO2, maar soms naar CO, wat dus schadelijk is.
    en bij een te hoge temp, 1000+°C krijg je omzetting van N2 naar NOx
    die luchtovermaat zorgt dus voor een isolatielaagje tussen je cilinderwand, je piston en de verbranding.

    de uitlaat zit op druk omdat de uitlaatgassen uit de cilinder worden geperst, drijven zo je turbo aan. de druk is dus hoger dan in het inlaatstuk (na de turbo en interkoeler).
    nu wat doet je EGR klep, die laat een gedeelte van je uitlaat terug in je inlaat, je vult die 30% luchtovermaat dus aan met reeds verbrande gassen.
    Dit heeft als voordeel dat een gedeelte van de onverbrande koolwaterstoffen en de schadelijke CO nog eens door de cilinder gaat om hopelijk omgezet te worden naar CO2.
    Een goed werkende EGR klep zou dus weinig invloed mogen hebben op je prestaties. want aan de verbranding = kracht door uitzetting verandert er niets.

    geen idee of je er meer of minder pk's door gaat hebben,
    nog geen documentatie gelezen over wat de gevolgen zijn van afsluiten EGR klep,
    maar een EGR klep zit er vooral op voor het milieu.

  2. #62

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Tsjongjongejongejonge..........Maandag moeten de Audi's voor Apk dus ik dacht vandaag nog even snel dat ene kapotte kentekenverlichting lampje te vernieuwen.
    Bij een A4 zit het glaasje vast met een stalen schroefje in een een aluminium frame, je raad het al, 1 bonk corrosie.
    Je kunt er ook zo lekker bij dus de kruiskopjes waren al gelijk om zeep en mijn poging voor uitboren liep ook uit op een teleurstelling.
    Dan het lampje maar slopen want het ding moet eruit, het kapje kwam los maar het aluminium frame scheurde ook maar gelijk mee dus ik was lekker bezig.

    Tsjah.......dan maar eens kijken hoe dat allemaal vast zit, binnenbekleding van de achterklep af en dan blijkt het eigenlijk vrij simpel met 4 moertjes vast te zitten dus..... alles los, slot eruit, kabeltjes los ed en dan heb je plotseling een berg piefjes en palletjes op je werkbank liggen.

    Morgen is het ACGN meeting bij CD maar hij heeft dit deel helaas niet nieuw liggen, ik ga maandag dan eerst de Coupe' maar laten keuren bij Coen en dan zal ik ondertussen eens zoeken naar een fatsoenlijk gebruikt framepje.

    Zucht............effe een lampje vervangen.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #63

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    CD had er nog 1 in een sloper zitten die heb ik vanmorgenvroeg gelijk gearresteerd, eerst even geprobeerd op mijn auto en ze deden het geen van beide dus niet, de contacten waren geroest, alles mooi blank geschuurd en de A4 kon naar de APK.
    Die kan er weer een jaar tegen............
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #64

    Angry Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    En nu is mijn vrouw met de A4 tegen een stoeprand aan gegleden, velg naar de klote..............houd het dan nooit op!!!
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  5. #65
    peewie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Posts
    627
    Kudos
    41
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    gladheid en velgen is geen goede combinatie.


  6. #66

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Nee idd., ik wou bij Coen Donkers een soortgelijke set wielen kopen maar die bleken van een A3 te zijn, jammer want dat is een net setje.
    De huidige wielen gaan dan volgend jaar eronder met winterbanden, ik ga gewoon lekker verder op zoek.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  7. #67

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Het plan is iets gewijzigd, ik ga morgen kijken voor een setje 16" Quattro velgen, die worden dan volgende winter voorzien van winterbanden.
    Mijn huidige 17" velgen ga ik opknappen en laten poedercoaten, daar moeten dan in het voorjaar 2 nieuwe Pirelli's op.

    Op de foto kun je zien hoe onze A4 er dan in de winter uit komt te zien, als het setje zoals beloofd onbeschadigd is tenminste...........
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #68

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Ik heb ze thuis, na een schoonmaakbeurt gaat dit een heel net setje worden, mazzeltje.........
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #69

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Kleine update:
    (dit topic valt een beetje stil geloof ik ) Morgen breng ik de wielen naar de poedercoater, ik heb voor elk wiel een ophangbeugel gemaakt die er tevens voor moet zorgen dat het binnenste deel van de velg blank blijft ivm balans, ook de conussen van de boutgaten hou ik liever vrij van coating en dat heb ik gedaan door ze af te dekken met ringetjes.
    Ik vind het wel aardig geslaagd...............
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  11. #70

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Dit word m'n 5de bericht op rij, nouja, maakt me ook niet uit.

    Vandaag de velgen opgehaald bij de coater en ze zijn redelijk mooi geworden, het had dus wel wat netter gemogen maar ik heb ze toch maar meegenomen.
    Gisteren waren ze ook al klaar maar toen waren ze gewoon compleet mislukt dus dat mocht overnieuw.
    Wat "mankeert" eraan? Het coatwerk is gewoon niet glad genoeg, niet mooi glad gevloeid zeg maar, nou zit ik er niet constant met m'n neus bovenop natuurlijk maar toch.
    Het zal er in iig. wel een heel stuk beter uitzien dan als het was want ze zagen er echt heel erg gebruikt uit en nu blinken ze weer mooi.

    Wel blij maar volgende keer lap ik 500euro bij en koop ik nieuwe wielen iig.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  12. #71
    A4ringen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2004
    Posts
    1.576
    Kudos
    20
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Dit word m'n 5de bericht op rij, nouja, maakt me ook niet uit.
    Misschien had je meer reacties op je berichten gehad als je topic in een ander subforum had gestaan, het subforum garagescene wordt door de meeste forummers, denk ik, niet gelezen.

    Maar je velgies zien er weer goed uit hoor .
    Laatst gewijzigd door A4ringen; 24-03-10 om 20:47.
    Audi A4 (B6) 1.8T 2XXpk - Hartog Tuned.
    2,75'' Milltek Hi-flow Sport Cat/2,5'' Milltek Sport Exhaust System/Forge FMDVSPLTR/Bosch 450cc/Pipercross/RS4 Airbox/KW Coilover Kit Var. 1/312-255mm Brakes/19'' Sportec Mono 10

  13. #72

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Ik heb je foto's gezien Mario :-) Ik hou je topic wel in de gaten...

  14. #73

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v Bekijk Berichten
    Dit word m'n 5de bericht op rij, nouja, maakt me ook niet uit.
    Zie het als een helder verhaal - een geen verdere vragen die rijzen.

  15. #74

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Hee, mooie quattro velgen Mario, dat heb ik altijd al fraaie exemplaren gevonden!
    Present: Just a Lego Audi ... (and a Kia Ceed SW DynamicLine)
    Past: A2 TDI ​- 80 2.0E - 80 Competition Quattro - A2 S-line - S6 2.2T Quattro - A3 SB Ambiente Pro-Line - A4 Avant 1.8T 180pk Pro-Line - A6 Avant 2.8 V6 Quattro TipTronic

  16. #75
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Inderdaad mooie strakke velgen. Wie heeft het poedercoatwerk veroorzaakt?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  17. #76

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Ik heb ze laten doen bij een bedrijf die voor mijn werk wel eens wat doet, iets van Brabant coating oid. in Etten-Leur, nu ze eronder zitten ziet het er allemaal weer netjes uit maar ze hebben het niet echt heel mooi gedaan, beetje appelsien-huidje zeg maar.

    Ik had ook 1 beschadigde velg die ik met een schuurschijfje weer bijgewerkt heb en ik moet zeggen dat ik niet meer kan zien welke velg dat nou was dus dat is een goed teken, de kleur is ook iets donkerder dan origineel en dat staat mooier bij de auto, het kostte 45euro per wiel dus dat is ook weer wel een nette prijs vind ik.
    Als het een stel immitatie wielen zouden zijn dan had ik het niet gedaan maar ik ben toch wel tevreden........
    Ohja, ook 2 nieuwe Pirelli's er omheen dus dat rijd ook weer super.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  18. #77

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Mijn RONALs moeten eigenlijk ook een beurtje hebben. Heb jij een adres van de stofboer (poedercoater) want etten is hier vlak bij, en de prijs lijkt me redelijk.
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

  19. #78

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    http://www.detelefoongids.nl/bg-l/15...bv/vermelding/

    Je mag als je wil mijn ophangbeugels wel lenen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  20. #79

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Het ziet er allemaal netjes uit Bleuq20v Mooie velgen ook trouwens!

  21. #80

    Smile Re: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Buiten het feit dat ze eigenlijk wel een maatje groter hadden mogen zijn vind ik het toch een heel mooi wiel, zonde om ze weg te doen iig., ben nu toch wel blij dat ik ze heb laten doen en over de kleur die ze nu zijn ben ik echt heel erg tevreden, mooier dan origineel, net een tintje donkerder zijn ze nu.

    Het is alleen jammer dat mijn verlaagde veerschotels er niet onder passen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 4 van 6 EersteEerste 123456 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •