Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 107

Onderwerp: Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

  1. #1

    Standaard Diverse werkzaamheden aan onze A4 Avant.

    Sinds een maandje of 4 rijden wij een A4 Avant 1,9tdi uit novenber 2002, heerlijke auto maar al wel 202000 km er op inmiddels dus was het tijd voor wat dingetjes te vernieuwen.
    Aangezien ik een Koni-geel fan ben stond zo,n setje al even op mijn verlanglijstje maar het duurde dik een maand voor ik ze alle 4 in huis had :-?
    Remschijven voor waren slecht en alle remblokken waren versleten dus.....werk aan de winkel!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #2

    Standaard

    Helaas is dit nog niet het einde van de werkzaamheden want onderweg naar mijn maatje begaf mijn airco het en een tijdje geleden moest ik een beetje olie van de stuurbekrachtiging bijvullen, hoewel het peil daarna niet merkbaar was gedaald zat er toch een beetje olie in het rubber van het stuurhuis dus het zal toch niet 100% zijn waarschijnlijk :cry:
    Misschien gaan we het stuurhuis wel vervangen voor een gereviseerd exemplaar van Coen Donkers.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #3

    Standaard

    :cry: Reageert er nou echt niemand...... :cry:
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #4

    Standaard

    Goed bezig, vooral die motorruimte ziet er weer als nieuw uit!

  5. #5

    Standaard

    met wat hebt u de motorruimte gepoetst ?


  6. #6
    Lutser Sander's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    43
    Posts
    16.279
    Kudos
    302
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk, ennuh, dat model A4 avant blijft echt mijn favoriet!

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Goed werk, nieuwe schokbrekers maken een enorm verschil...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rocky66
    met wat hebt u de motorruimte gepoetst ?
    Niets bijzonders eigenlijk, de motor was nog nooit schoongemaakt dus er was her en der wel wat olie te vinden van dingetjes die wat aan het zweten zijn, niets ernstigs maar er plakt dan stof aan en je kan wel raden hoe het er dan uitziet na 2 ton.
    Hier verderop in de straat is een autowasserette die ook zo'n gedeelte hebben om met een hogedrukspuit te cleanen, ik heb eerst met remmenreiniger de vervuilde delen flink ingespoten en daarna met programma motorreiniger alles afgespoten, volgens mij zit er wat ontvetter bij het water want het is echt wit spul waar je mee spuit, daarna goed met programma wassen, de zeep verwijdert dan weer de ontvetter en dan afspoelen.
    Eenmaal thuis gewoon met cockpitspray alles wat maar van kunststof is laten blinken en daarna de plaat er weer overheen, da's dan weer het nadeel van een afdekplaat, je ziet niets van je werk

    Tom: ik had je vandaag wel verwacht op de meeting, ik had vandaag de A4 bij en idd., nieuwe Koni's tov originele met 2 ton achter de kiezen is goed te voelen.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik was niet echt meetingwaardig, zeg maar.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10
    Erik Brouwers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Leeftijd
    45
    Posts
    815
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard

    Leuk gedaan met de foto,s... ziet er weer netjes uit.
    Vijf in lijn blijft zeer fijn 2.3NG Cabriolet

  12. #11

    Standaard

    goed werk, gele koni's zijn idd fijn
    my first quattro was a wilkinson

  13. #12

    Standaard

    Goede wegligging en lekker stug zonder dat het een "skelter' word zeg maar , of je moet van lange veerwegen met veel comfort houden maarja, koop dan een Citroën zou ik zeggen
    Ik ben er erg tevreden mee, zodadelijk m'n airco laten nakijken en bijvullen en dan is er weer wat klaar.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  14. #13

    Standaard

    De motorruimte staat ook nog bij mij op de lijst. Ik ken echter geen was-box waar ze een speciaal motorruimtewasprogramma hebben.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030
    De motorruimte staat ook nog bij mij op de lijst. Ik ken echter geen was-box waar ze een speciaal motorruimtewasprogramma hebben.
    Het gaat ook wel met de tuinslang als je vantevoren met remmenreiniger de viezigheid losweekt, zo deed ik het vroeger ook altijd maar hier bij ons bij de wasserette, dat gaat echt perfect, als je je onderplaat er onderuit haalt gaat alle troep mooi in de afvoer van de wasserette, heb je thuis geen vieze plekken op je oprit
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #15

    Standaard

    dat verhaal van die bouten voor komt me trouwens bekend voor. wat een werk om dat los te krijgen.

  17. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bleuq20v
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030
    De motorruimte staat ook nog bij mij op de lijst. Ik ken echter geen was-box waar ze een speciaal motorruimtewasprogramma hebben.
    Het gaat ook wel met de tuinslang als je vantevoren met remmenreiniger de viezigheid losweekt, zo deed ik het vroeger ook altijd maar hier bij ons bij de wasserette, dat gaat echt perfect, als je je onderplaat er onderuit haalt gaat alle troep mooi in de afvoer van de wasserette, heb je thuis geen vieze plekken op je oprit
    Kan je daar echt de slang opzetten joh? Ik heb wel eens verhalen gehoord dat de electronica daar niet zo van houdt...

    Ik wilde hem eigenlijk naar een poetsbedrijf brengen. Als er dan iets verkeerd gaat kan ik het verhalen.

    [edit] heb de vraag maar meteen even in het goede topic geplaatst.

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joost-a4
    dat verhaal van die bouten voor komt me trouwens bekend voor. wat een werk om dat los te krijgen.
    Ja dat zal best, op een gegeven moment begon de boutkop te draaien maar aan het andere uiteinde bewoog niets dus dan is het knak
    Van mij hadden ze er best wat anders op mogen verzinnen maar goed, alles zit weer netjes vast met nieuwe bouten en veel kopervet.

    030: Uiteraard vantevoren goed kijken waar je gaat spuiten, het motorblok zelf kun je gewoon volle bak tegenaan spuiten, en dit alles liefst met een koude motor en daarna gelijk een stuk rijden.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  19. #18
    drag's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Leeftijd
    69
    Posts
    1.205
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Je hebt ook van die kleine stoomreinigers voor huishoudelijk gebruik. Is er ideaal voor, duurt alleen wat langer maar je beschadigt de elektronica niet.
    Groeten Jonny

  20. #19

    Standaard

    overigens moet je geen remmenreiniger gebruiken, maar motorreiniger.

    remmenreiniger is veel te vluchtig (verdampt waar je bij staat) en tast vele rubber en bijna alle kunststof onderdelen aan.

    op je koplampen geeft het van die mooie grijze uitslag bijvoorbeeld....


    motorreiniger is er speciaal voor gemaakt en werkt dus ook zeer goed, zelfs voor dikke olie/modder korsten.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  21. #20

    Standaard

    Heb je ook een tip qua merk?

Pagina 1 van 6 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •