Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 67 van de 67

Onderwerp: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

  1. #61

    Standaard Re: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Oppassen met die turbo. Als hij de soep in draait (bv. door te veel speling op de as waardoor de schoepenbladen tegen de wand knallen) is je intercooler afgeschreven (het gruis krijg je er vaak niet meer volledig uit) maar als je pech hebt vliegt er ook van dat gruis (stukjes schoepblad) verder door je cylinders in. Die gaan vervolgens je zuigerwanden enz. kapot vreten. Dan ben je echt compleet f*cked.

    Mijn turbo begon dat rond de 3 ton ook te doen. Nou mooi dat ik em preventief heb laten vervangen. En wat bleek: de oude turbo had idd. onaanvaardbare speling op de as. Het was een tijdbom. Niet veel later (hoeveel later is moeilijk te voorspellen) waren de schoepen gegarandeerd in standje "let's fuck up you engine" gevlogen. Ik was er tijdig bij.
    Even een oude topic nieuw leven inblazen. hoeveel speling mag de as van de turbo hebben? Kun je dit met de hand vanaf de buitenkant constateren? (uiteraard met de turbo aan 2 kanten open en de schoepen in het zicht)

  2. #62

    Standaard Re: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

    zoo, effe weg geweest en ik moet ineens een reglement accepteren
    ziet er wel lekker fris uit weer.


    De speling van de turbo is voelbaar, ook bij een nieuw gereviseerde turbo is er enige speling aanwezig.
    Een duidelijke indicatie of de speling al te groot geworden is, is de kleur van de behuizing waar het schoepenrad vlak langs loopt.

    als je hier een schoongeschaafde plek ziet zitten is het beste er wel af....
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  3. #63

    Standaard Re: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antiekeradio Bekijk Berichten
    zoo, effe weg geweest en ik moet ineens een reglement accepteren
    ziet er wel lekker fris uit weer.


    De speling van de turbo is voelbaar, ook bij een nieuw gereviseerde turbo is er enige speling aanwezig.
    Een duidelijke indicatie of de speling al te groot geworden is, is de kleur van de behuizing waar het schoepenrad vlak langs loopt.

    als je hier een schoongeschaafde plek ziet zitten is het beste er wel af....
    Hier heb ik op gelet. Ik zie geen schaafplekken, zal dus wel meevallen. Zal er binnenkort door een prof naar laten kijken. Aan de rand van schoepen zelf (voorkant) zag ik wel hier en daar een klein hapje, heel klein. Wellicht dat hier een keertje iets langs is komen stuiven wat geen lucht was........ Het zag er absoluut niet beroerd uit, maar de speling op de as viel me wel op.

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Thumbs up Re: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

    halo ik zie dat julie mooi en supper werk hebben gemaakt maar nu is mijn vraag ik hep en audi a6 2.5 v6 uit 99 maar nu mis ik 2 slangen van de egr klep en 1 slang die naar de incooler hoort tegaan kunnen julie mijn en fototje stuuren waar dat van daan moet koomen of hoe dat zit want nu heeft de intercooler geen efekt neem ik aan gr roy

  5. #65

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    61
    Posts
    21
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

    Goede morgen. wel een hele late reactie! Kan jij mij vertellen waar ik het schema kan vinden welke 17 bouten ik moet lossen om die extra oloe uit de bak te krijgen? Vr.gr. ivar


  6. #66

    Standaard Re: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

    Hoi allemaal,

    inderdaad een late update, maar bij dezen nog even het bestandje wat ik ook aan Arie Sloopkogel gestuurd heb; op pagina 8 onderaan staat het schematje met de 17 bouten die je een slagje moet losdraaien om de extra olie boven het kleppenhuis van de automaat te kunnen verversen.

    at_01V_overhaul.pdf

    groeten,

    Wouter
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  7. #67

    Standaard Re: Riemen en Turborevisie A6 2.5 TDI

    Hallo allemaal,

    Wederom een late reactie maar kan er mij iemand de afmetingen van de blokkeerplaatjes van de nokkenassen en de krukas blokkeer stift doen.

    Alvast bedankt!

  8. Ad
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •