Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 35 van de 35

Onderwerp: Distributie wissel Audi 100 S4

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Leeftijd
    41
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Zo dat duurde eventjes. De radiateur zit er al weer even in maar ik heb nog geen tijd gehad om het vervolg te schrijven.
    Op de foto's de oude versus de nieuwe radiateur. De onderste lamellen van de oude radiateur waren soort van opgezwollen. De onderplaat stond helemaal bol. De kleine lamellen tussen de watergangen waren losgebrokkeld en vielen er spontaan uit. Kortom, goed gaar. Ik heb de airco warmtewisselaar en de oliekoeler gestut met wat blokken.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Past: Audi 80 B4 2.3E; Audi 100 S4 2.2T H6; Audi A4 B5 1.9 TDI. Current: Audi A4 B8,5 3.0 TDI Quattro S-tronic

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Leeftijd
    41
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Het monteren ging voorspoedig. Alle slangen gemonteerd, 1001 kappen teruggeplaatst en de bumper gemonteerd. Verse koelvloeistof erin en we konden weer rijden! De hele klus heeft me ca 600 euro aan materiaal gekost en enige emotionele schade doordat ik gedurende de tijd me moest vervoeren met een Mercedes C180 uit '97. Blij dat de S4 weer rijdt!
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Heitec; 11-09-09 om 19:08. Reden: typo
    Past: Audi 80 B4 2.3E; Audi 100 S4 2.2T H6; Audi A4 B5 1.9 TDI. Current: Audi A4 B8,5 3.0 TDI Quattro S-tronic

  3. #23

    Standaard

    Mooi werk afgeleverd zeg! Da's wel lekker dat je voor zo relatief weinig geld zoveel hebt kunnen doen. Jouw S4 kan weer lekker een tijdje vooruit!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Wowiwaa! Te gek man dit! Afgezien van het gereedschap dat ik niet heb zou ik o zo graag in me garage ook dit kunnen bereiken. In mijn omgeving is er een jongen die een Pontiac GTO 1969 heeft en alles zowat zelf heeft gedaan, wie weet dat hij mij kan helpen op het moment-supreme. Maar tjonge jonge RESPECT voor je dat je dit durft hoor! GROTE dank voor de duidelijke uitleg. Als het bij die Audi 100 S4 1992 van mij zover is, dan laat ik het je weten! Nogmaals, well done!

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Leeftijd
    41
    Posts
    278
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten
    Wowiwaa! Te gek man dit! Afgezien van het gereedschap dat ik niet heb zou ik o zo graag in me garage ook dit kunnen bereiken. In mijn omgeving is er een jongen die een Pontiac GTO 1969 heeft en alles zowat zelf heeft gedaan, wie weet dat hij mij kan helpen op het moment-supreme. Maar tjonge jonge RESPECT voor je dat je dit durft hoor! GROTE dank voor de duidelijke uitleg. Als het bij die Audi 100 S4 1992 van mij zover is, dan laat ik het je weten! Nogmaals, well done!
    Goh, bedankt voor de complimenten. Het is niet zo zeer een kwestie van durven, maar gewoon eraan beginnen en dan maar kijken waar je op vast loopt. Meestal gaat het dan gewoon vanzelf...
    Past: Audi 80 B4 2.3E; Audi 100 S4 2.2T H6; Audi A4 B5 1.9 TDI. Current: Audi A4 B8,5 3.0 TDI Quattro S-tronic


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Grootste obstakel bij mij vormt de slangen en dan vooral de vloestof(fen) die vrijkomen. Ben bang dat ik niet weet hoe die slangen en dan vooral die vloeistoffen er weer inkomen.

  7. #27

    Standaard

    één van de redenen waarom ik zo'n uitgebreide foto reportage gemaakt heb, is dat dat een ideale manier is om te zien hoe het allemaal zat voor je het uit elkaar haalde.

    dat is dus een tip, maak veel fotos tijdens de demontage fase.
    "Any society that would give up a little liberty to gain a little security...
    deserves neither and will lose both!"

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    "Vervolgens kun je de radiateur losschroefen en opzij draaien."

    Vraag (met spoed): aan de linker voor onderkant van de radiateur zit een schroef, is dit toevallig de schroef om de radiateur leeg te laten lopen? En moet de radiateur überhaupt leeg worden gemaakt om het roteren te vergemakkelijken? Ik heb namelijk moeite om de ruimte te krijgen die jij wèl wist te maken TUSSEN de radiateur en het motorblok!

  10. #29

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    heb laatst bij mijn s4 ook de distriebutieriem vervangen en ook gewoon de radiateur weggeklapt, heb de radiateur niet leeg gelaten. er is niet veel ruimte maar is wel te doen hoor.
    '03 Audi S4 avant H6

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    De twee verbindingsstukken aan de rechteronderkant die naar en van de radiateur lopen zijn erg kort om de rotatie en dus de ruimte die nodig is te maken. Het is echt enorm krap allemaal. De grote ventilatie vin die voor de pomp zit en dus de ruimte belemmert om de pomp in z'n geheel los en vast te maken krijg ik hierdoor niet los.

  12. #31

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    de koelvin heb ik wel eraf gehaald zit maar met 4 boutjes vast. ik heb de bouten aan de linkse kant van de radiateur helemaal los gemaakt aan de rechtse kant heb ik ze los gedraaid zodat de radiateur kan draaien, gaat niet echt makkelijk omdat hij in de rubbers hangt.
    '03 Audi S4 avant H6

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    482
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    Inderdaad dat het niet echt gemakkelijk gaat. Oppassen dat als de bouten niet los komen de rubbers niet met geforceerde krachten kapot draait ;-)! HET probleem zijn de slangen die onderaan die zowel links ALS rechts naar het zwarte rooster gaan. Deze zijn voor de aircondition, en zijn erg stevig van materiaal en heel weinig speelruimte om de radiateur te buigen en/of roteren is er haast niet.

    VRAAG: Hoe kan iemand mij in simpel en duidelijk Nederlands uitleggen hoe ik het onderdeel wat met rood is omcirkeld los krijg?
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #33

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    als ik zo je foto bekijk heb je nu toch wel genoeg ruimte om je distributie te vervangen, niet ?
    '03 Audi S4 avant H6

  15. #34

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi.100.s4.avant Bekijk Berichten

    VRAAG: Hoe kan iemand mij in simpel en duidelijk Nederlands uitleggen hoe ik het onderdeel wat met rood is omcirkeld los krijg?
    Met een steeksleutel de multiriemspanner (het omcirkelde onderdeel) ontspannen mbv. de nok die er linksboven op zit, een pen (of boortje..) door de gaatjes steken om de spanner in ontspannen toestand te blokkeren en dan de drie inbusbouten losdraaien.

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    103
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Distributie wissel Audi 100 S4

    Mooi verhaal en heel erg bedankt voor de info en foto's. Ik wil. dit zelf ook gaan doen. Heb je misshien de complete onderdelenlijst nog, van wat je vervangen hebt.?

    Marco
    1 plus 1 is (RS) 2!!!!
    2 plus 2 is Quattro !!!!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •