Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 44

Onderwerp: Nieuwe injectoren voor de 7A

  1. #21
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Of uit een Ford 3.8L V6 slopen; http://users.erols.com/srweiss/tableifc.htm
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 07-12-10 om 14:39.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  2. #22

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    ik had eigenlijk geen zin om lang te wachten op injectoren uit amerika, ze zijn hier in europa gewoon bijna niet te krijgen. ik ben dus gaan zoeken naar injectoren met dezelde specificaties als de injectoren van 034. nu blijken er volvo injectoren te zijn (bosch 0280150785) die dezelfde specificaties hebben. het mooie van deze is dat ze een stuk beter verkrijgbaar zijn. heb een mooi gereinigd setje injectoren kunnen vinden. als je een 20v hebt METEEN DOEN, het scheelt echt veel. de auto rijdt veel soepeler, start sneller, en de push na 4500 is veel groter. blijft gaan tot 7000+. ik denk dat dit toch wel 10-15 pk scheelt. de oude injectoren zullen wel niet helemaal goed meer zijn geweest. je moet wel de weestand niet meer gebruiken en de adaptertjes gebruiken, die heb ik gelukkig zelf kunnen draaien.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door herman1988; 10-12-10 om 23:09.
    '03 Audi S4 avant H6

  3. #23

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Als dit bij jouw 15pk scheelt dan waren je oude injectoren wel erg slecht.
    Maar je voelt wel degelijk verschil, je busjes heb je trouwens netjes gemaakt.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #24

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    15pk, zo voelt het in ieder geval. trekt vanaf 5000rpm echt veel harder. als iemand de adapters zelf wil maken, hier een tekening met maten.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door herman1988; 12-12-10 om 11:46.
    '03 Audi S4 avant H6

  5. #25
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    mmm, die injectoren zijn 270cc/min @ 3.0, dus nog wat meer bij 4.5 bar op de 7A. Is dat niet wat veel?
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.


  6. #26

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    injectoren zijn zelfs 315cc/min @ 3bar, 14.5 ohm. net zoals de injectoren die 034 levert
    Laatst gewijzigd door herman1988; 12-12-10 om 19:36.
    '03 Audi S4 avant H6

  7. #27

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Qua model hebben ze wel wat weg van de Hitachi's moet ik zeggen.
    Als de spec's hetzelfde zijn maakt het niet uit, ik had ze van 034 eigenlijk ook binnen een week binnen hoor dus daar had je het niet voor hoeven laten.

    Ik was na mijn freeswerkje eigenlijk wel een beetje benieuwd of die 2mm verdieping genoeg zou zijn maar mijn injectoren zitten in mijn auto dus heb ik op Ebay 2 2de handsjes gekocht, ze zagen er hetzelfde uit als die van mij en ze zouden afkomstig zijn van een Volvo.
    Voor een euro of 5 + verzendkosten was ik een weekje later eigenaar van 2 injectoren uit de USA.

    Omdat mijn frees-verlengstukje een heel klein beetje slingerde was ik bang dat de gaten in het spruitstuk misschien wat groter geworden zouden kunnen zijn en dat bleek ook zo te zijn.
    De injector zit er nét een beetje te los in maar qua diepte is het perfect, de bovenkant van de o-ring zit nu nog mooi in het 14mm (nu 14,5mm) gedeelte.
    De o-ringen die aan de injectoren zitten zijn 8mm x 3,5mm dus heb ik er nu 8mm x 4mm aangemaakt, dat past perfect!
    Ze zitten er zo mooi vast in dat ik me niet voor kan stellen dat er ooit valse lucht langs kan en dat is zonder de bewerking van het spruitstuk wel anders.

    Zo, weer wat klaar voor mijn "nieuwe" blok.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Mooi gedaan.

    Als mijn auto weer kan rijden ga het eerst eens proberen met de injectoren uit een 850 T5 van een vriend van me, deze:
    850 T5R.jpg

    Ik kwam de foto al tegen in een ander topic van jou .
    Audi 80 B4 2.3 NG
    Audi 90 B3 2.3 7A
    Audi 100 C3 2.2 KU

  10. #29

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hk80 Bekijk Berichten
    Mooi gedaan.

    Als mijn auto weer kan rijden ga het eerst eens proberen met de injectoren uit een 850 T5 van een vriend van me, deze:
    850 T5R.jpg

    Ik kwam de foto al tegen in een ander topic van jou .
    Het is een klein wereldje.........
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Handige tip om even door te starten met de brandstofpomp uit.
    Ik heb zelf ook net een setje van 034 binnen (levertijd: drie dagen van Californie tot aan de voordeur in De Meern!)

    Nou zit er een O-ring onderaan de nieuwe 034-Bosch-injector die gemaakt is van hetzelfde materiaal als de beschermkapjes. Ik neem aan dat je die ook moet verwijderen voor de montage (dat plastic ziet er niet erg warmtebestendig uit). Het lijkt me dat die ring er alleen zit om tijdens het transport de rubberen O-ring op zijn plaats te houden. Na montage kan die ring nergens heen. Maar dan komen de injectoren nog steeds niet diep genoeg?

    Het wachten is nog even op de verloopstukjes (mijn broertje heeft die gedraaid op zijn werk, ook naar het voorbeeld op www.20v-sauger-tuning.de ). Ben benieuwd die dan loopt: hij draait mooi rond, maar het oppakken vanaf stationair mag wat beter.
    Laatst gewijzigd door Marinus; 06-01-11 om 21:33.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  12. #31

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Ik weet niet beter of die witte plaatjes moeten er gewoon aan blijven zitten.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Nou, vooral omdat je schrijft dat de injectoren net niet lekker passen en die O-ringen toch nergens heen kunnen als de boel gemonteerd is, leek het me een optie om ze te verwijderen. Temeer omdat het me gewone nylon ringetjes lijken en niet bijzonder hittebestendig. Het zit dan wel aan de inlaatkant, maar toch...

    Ik heb een mailtje naar 034 gestuurd en laat je weten wat het antwoord is. Over twee weken heb ik de busjes en dan ga ik ook eens klussen. Wel mooi dat de 7A's van de forumleden ge-upgrade worden.

    Ik heb ook meteen een grotere slang voor het inlaatkanaal besteld. Dan kan ik een Luchtmassameter van een V6 AAH motor plaatsen. Niet dat het veel in de pk's scheelt, maar ik neem aan dat het oppakken beter wordt. Ook die klus staat op bovenvermelde site (zoals ongetwijfeld talloze forumleden weten :-)
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  14. #33

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Kort en bondig antwoord uit de VS: Yes, the washers stay.. Kortom inderdaad laten zitten die witte ringetjes.
    Weten we dat ook weer.

    Voor degenen die nog gaan sleutelen aan hun 7A: ook verschillende Fords zijn met deze (of vergelijkbare) injectoren geleverd. Als ik het goed heb zaten die ook in de Ford Focus ST. Alleen is de nieuwprijs in Nederland een stuk hoger (een jaartje terug €126 ex BTW per stuk bij Brezan) Bovenop de prijs op internet komt nog ongeveer €100 aan verzendkosten en invoerrechten, maar dan nog is dit een stuk voordeliger. Maar (gereviseerd) tweedehands is ook een optie.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  15. #34

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Het leek me al sterk dat die ringetjes eraf zouden moeten, maar nu hoef je niet meer te twijfelen.
    Begrijp ik goed dat je invoerrechten moest betalen voor je injectoren?
    Ik wist niet dat ze bij Brezan zo duur waren trouwens.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  16. #35

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Yep, verrassing van DHL (namens de douane, dan). Nou had ik ook nog een verloopslang van de LMM naar het gasklephuis besteld en dan is het een grotere verpakking. De injectoren passen gewoon in een envelop en die ontsnappen misschien aan de aandacht van de fiscus. Maar ik kon dus €70 aftikken aan invoerheffing.
    Zoals gezegd, nog altijd een stuk voordeliger dan in NL, vreemd genoeg: Ik was er ook verbaasd over. Je zou verwachten dat ze overal ongeveer dezelfde prijs zouden hebben.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  17. #36

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Ik heb ze al een tijdje geleden gekocht, ik geloof dat ik ze alle 5 voor 200euro thuis had.
    Ik zal de factuur eens opzoeken.
    Mooi balen voor je dat er nog onverwachte kosten bijkwamen igg.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  18. #37

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    327
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Ach, het blijft hobby, en die mag wat kosten.... Zolang t tientjeswerk blijft is het nog geen probleem.
    Die €200 zal wel kloppen. Een jaartje terug stond de $ nog wat gunstiger. Maar ik heb ook meteen de kabel mee besteld en nou is het net wat minder gunstig inkopen in de VS.
    Groeten uit een immer zompig De Meern

  19. #38

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    Inmiddels heb ik al een paar keer gereden met het aangepaste spruitstuk en alles lijkt in orde, ik heb er een tijdje terug ook een paar setjes clips bij gekocht op Ebay, dingen doen verder niets maar toch horen ze erbij vind ik.
    De auto loopt goed dus dan ga ik ervan uit dat de afdichtingen niet lek zijn.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  20. #39

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    34
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Urquattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    hallo

    ik heb me ook een setje injectoren met adapters besteld
    maar kan iemand mij iets duidelijker vertellen hoe het zit met die voor schakel weerstanden
    wat er precies moet gebeuren en hoe je het moet doen?

    hoor het graag

  21. #40

    Smile Re: Nieuwe injectoren voor de 7A

    De voorschakelweerstanden moeten er tussenuit, je vind ze op een metalen plaatje naast de zekeringkast.
    Het mooiste is om een kabelboompje te maken met originele stekkers maar je kunt ook de stekkers van de kabelboom afknippen en allemaal aan elkaar verbinden met bv een lasdop, beetje beun de haas methode vind ik maar de werking is het zelfde.
    Ik heb mijn weerstanden verkocht maar ze kunnen dus ook gewoon in de auto blijven.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •