Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 52

Onderwerp: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

  1. #21

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Goed bezig Frank, het is ook niet voor niks dat jouw spulletjes er altijd tip-top bijstaan.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #22

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    houd die polyester hars bij het verwisselen van banden? ben nu zelf bezig met mijn wielen te herstellen.

  3. #23
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Hoelang blijft dat spul eigenlijk zitten voordat het begint af te brokkelen of gebeurt dit meer niet? Volgens een maat van mij is het maar van korte duur, een maandje of twee volgens hem.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  4. #24
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RoyvW Bekijk Berichten
    Hoelang blijft dat spul eigenlijk zitten voordat het begint af te brokkelen of gebeurt dit meer niet? Volgens een maat van mij is het maar van korte duur, een maandje of twee volgens hem.
    als de hechting goed is ( goede primer) dan blijft het wel even zitten.. maar zie mijn reactie eerder.. ik breng hem altijd even weg naar een alu lassen die er een rups alu( zelfde materiaal) erop legt.. daarna in de draaibank en voila.. als nieuw

  5. #25

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Tja, dat lassen lijkt mij ook het beste. Sommige aluvelgen hebben nog slaggewicht aan de buitenkant zitten. Dat is natuurlijk helemaal funest voor een randje plamuur/hars.


  6. #26
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    velgenboeren die slaggewicht op alu velgen doen, zijn boeren

  7. #27

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Dit topic heet niet 'ik breng mijn velg weg' maar 'ik repareer 'm zelf'. We hebben het hier over schrampschade van 1 a hooguit 2mm. Dat valt er niet uit hoor. Het wordt zelfs harder als plamuur (blijft zitten zolang ik leef). @Roy ben best benieuwd waar je maat dat op baseert eigenlijk...Weet niet of jullie die druk/knal van het band oppompen wel eens horen, maar als er dan niks springt blijft het wel zitten hoor, ben er niet zo bang voor.
    Reden voor deze wijze van fiksen (nogmaals): NU KOST HET ME GEEN DROL en anders een tientje of 5-6, nou daar had ik geen zin in dus.
    Slaglood op deze licht metalen velg kan niet, want daar is geen rand voor. zou plakken worden, maar dat zou ik toch nooit willen aan de buitenrand. Rand polijsten wil ik niet bij deze velgen dus is ook geen reden voor mij.

    Kom op, we hebben het over een cosmetische ingreep, niet over platte rand met een deuk van een centimeter ofzo.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    morgen ga ik met metaalplamuur de oneffenheden opvullen. Deze is van motip en er stond bij dat het ook voor aliminium is. Ben zelf benieuwd hoe dat of loopt. Binnenkort zal ik de fotos posten van mijn herstellingswerken.

    http://www.motip.be/?page=23&id=928
    Laatst gewijzigd door Driftboy; 01-03-10 om 22:33.

  10. #29
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Dit topic heet niet 'ik breng mijn velg weg' maar 'ik repareer 'm zelf'. We hebben het hier over schrampschade van 1 a hooguit 2mm. Dat valt er niet uit hoor. Het wordt zelfs harder als plamuur (blijft zitten zolang ik leef). @Roy ben best benieuwd waar je maat dat op baseert eigenlijk...Weet niet of jullie die druk/knal van het band oppompen wel eens horen, maar als er dan niks springt blijft het wel zitten hoor, ben er niet zo bang voor.
    Reden voor deze wijze van fiksen (nogmaals): NU KOST HET ME GEEN DROL en anders een tientje of 5-6, nou daar had ik geen zin in dus.
    Slaglood op deze licht metalen velg kan niet, want daar is geen rand voor. zou plakken worden, maar dat zou ik toch nooit willen aan de buitenrand. Rand polijsten wil ik niet bij deze velgen dus is ook geen reden voor mij.

    Kom op, we hebben het over een cosmetische ingreep, niet over platte rand met een deuk van een centimeter ofzo.
    nogmaals.. het is niet mijn keuze om een velg zo op te knappen ( en ik doe er ongeveer 70-100 per jaar voor de hobby) Het kost je geen drol? die plamuur, primer, spuitbussen etc? Snap best dat je trots op je kunstje bent... en de how to is leuk.. maar kritiek mag er best gegeven worden

  11. #30
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Maar die moet ook ergens op slaan. Er zullen best betere manieren voor zijn, maar om te stellen dat dit er zo uitvalt lijkt me onzin, zoals Frank al zei waren het maar kleine krassen.

    Ik snap best dat je trots bent op je hobby die zo langzamerhand op een business begint te lijken, maar jouw manier is niet de enige.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  12. #31
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    van die hobby kunnen andere hobby's gedaan worden..
    ik zeg ook nergens dat het er niet uit zal vallen, maar velgen plamuren.. nee dank je.

  13. #32
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    You've made your point, en op een minder vriendelijke manier ook. We weten het nu wel, het is niet alsof dit een vreselijke beunoplossing is.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  14. #33
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    jouw woorden..

  15. #34
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.874
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Zucht.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  16. #35
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Dit topic heet niet 'ik breng mijn velg weg' maar 'ik repareer 'm zelf'. We hebben het hier over schrampschade van 1 a hooguit 2mm. Dat valt er niet uit hoor. Het wordt zelfs harder als plamuur (blijft zitten zolang ik leef). @Roy ben best benieuwd waar je maat dat op baseert eigenlijk...Weet niet of jullie die druk/knal van het band oppompen wel eens horen, maar als er dan niks springt blijft het wel zitten hoor, ben er niet zo bang voor.
    Reden voor deze wijze van fiksen (nogmaals): NU KOST HET ME GEEN DROL en anders een tientje of 5-6, nou daar had ik geen zin in dus.
    Slaglood op deze licht metalen velg kan niet, want daar is geen rand voor. zou plakken worden, maar dat zou ik toch nooit willen aan de buitenrand. Rand polijsten wil ik niet bij deze velgen dus is ook geen reden voor mij.

    Kom op, we hebben het over een cosmetische ingreep, niet over platte rand met een deuk van een centimeter ofzo.

    Het ziet er ook fantastisch uit en ik ben trots op je!

    Omdat ik het zelf ook wel zag zitten had ik het erover met een kameraad van mij en die zei me dus dat het niet zou blijven zitten, vandaar dat ik het even wou vragen. Die kameraad zegt natuulijk ook maar wat en kan ook niet alles weten. Of het nou blijft zitten of niet ik ga het in de zomer zelf ook proberen want ik vind dat leuk om te doen en het resultaat is super, zie dit niet als kritiek op je werk Frank.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  17. #36

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richardlupo Bekijk Berichten
    nogmaals.. het is niet mijn keuze om een velg zo op te knappen ( en ik doe er ongeveer 70-100 per jaar voor de hobby) Het kost je geen drol? die plamuur, primer, spuitbussen etc? Snap best dat je trots op je kunstje bent... en de how to is leuk.. maar kritiek mag er best gegeven worden
    Dat spul heb ik staan... ik heb ook zo mijn hobbies waardoor ik spullen in huis heb, die kosten dus niks meer. Ik snap je kritiek niet. Jij beschrijft een methode die niet in verhouding staat met de bedoeling van dit topic.
    Heb ook legio andere topicjes waar ik wel eens wat dingen zelf spuit of fiks op andere wijze dan gebruikelijk, ja die kan je ook beter naar de spuiter brengen of de straler. Het gaat erom dat men ook actief word om eventueel zelf dingen te fiksen.
    Als ik alles zo zou beschouwen om 4 auto's rijdend te houden/te maken zou ik al tien keer failliet zijn geweest. Ik heb ook eens zelf ATSjes gepolijst, sja dat kost me dan 50 uur schuren/polijsten e.d. Jij bent wellicht klaar in een wip. Boeie...
    Ik vind die dingen leuk om te doen, gewoon kijken wat je zelf kan...... Heeft ook niks met trots te maken eigenlijk.
    Maar prima verder hoor, heb geen zin om verder te gaan met dit geneuzel.

    O. en het was geen plamuur trouwens en toen ik net keek zat mijn velg er nog onder.

  18. #37
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx Bekijk Berichten
    Dat spul heb ik staan... ik heb ook zo mijn hobbies waardoor ik spullen in huis heb, die kosten dus niks meer. Ik snap je kritiek niet. Jij beschrijft een methode die niet in verhouding staat met de bedoeling van dit topic.
    Heb ook legio andere topicjes waar ik wel eens wat dingen zelf spuit of fiks op andere wijze dan gebruikelijk, ja die kan je ook beter naar de spuiter brengen of de straler. Het gaat erom dat men ook actief word om eventueel zelf dingen te fiksen.
    Als ik alles zo zou beschouwen om 4 auto's rijdend te houden/te maken zou ik al tien keer failliet zijn geweest.


    O. en het was geen plamuur en toen ik net keek zat mijn velg er nog onder.
    Ik heb ook eens zelf ATSjes gepolijst, sja dat kost me dan 50 uur schuren/polijsten e.d. Jij bent wellicht klaar in een wip. Boeie...
    Ik vind die dingen leuk om te doen, gewoon kijken wat je zelf kan...... Heeft ook niks met trots te maken eigenlijk.
    Maar prima verder hoor, heb geen zin om verder te gaan met dit geneuzel.
    +1. Goed bezig Frank. Wegbrengen kan altijd nog.
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  19. #38
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT Bekijk Berichten
    +1. Goed bezig Frank. Wegbrengen kan altijd nog.
    Afgelopen week kreeg ik mijn velg terug i.v.m. met het eruit halen van een deuk waardoor hij niet meer helemaal rond was en leegliep. Meteen even gevraagd wat het zou kosten om de stoeprandschade te verhelpen. €75 per velg.. Dan wil ik het ook liever zelf proberen en die €300 sparen. Helemaal omdat ik weet dat ik toch nog wel een keer een stoeprand zal raken..
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  20. #39

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Sja, voor dat bedrag koop je een paar nette tweedehanzen. Kost nu eenmaal veel geld, da's gauw zo.
    Als je de tijd neemt en wat oefent, moet dat best lukken. Ik wil je altijd bijstaan bij vragen verder.

  21. #40
    a6-owner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    51
    Posts
    4.545
    Kudos
    267
    Auto
    Audi A7

    Standaard Re: Stoeprand velgschade: evt. een methode om zelf te doen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door richardlupo Bekijk Berichten
    van die hobby kunnen andere hobby's gedaan worden..
    ik zeg ook nergens dat het er niet uit zal vallen, maar velgen plamuren.. nee dank je.
    Je hebt blijkbaar niet begrepen wat voor Frank de hobby is met 4 auto's.
    Beunoplossing vind ik eigenlijk een belediging voor Frank gezien de projecten van de restauraties.

    Dat kan ik zeker geen half werk noemen. Ik zeg, doe dat maar eens na!

    P.s.
    liever niet reageren, want ik voel al aankomen dat dat jij dan weer meer en betere projecten hebt gehad.

    @ Frank
    Respect dat je nog (netjes) op dergelijke opmerkingen reageert
    Audi A7 3.0 TFSI Audi S4 B7 Audi 80 B3

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •