Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: How to lamp vervangen A4/B6

  1. #21

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Ik heb geen Houdini handjes.

  2. #22
    geert141's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    74
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Godsamme ! Super uitleg ! Anders ben je "Gewoon" 1 uur mee kwijt ! Om nog maar te zwijgen over de kapotte handen en de frustratie van dat ene kolere schroefje wat geheid op de bodemplaat valt waardoor je ook nog eens onder je Audi moet gaan liggen .. Kapje achter de lamp krijg ik er ook nooit weer goed op

  3. #23
    Teejeemmm's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    3.784
    Kudos
    375
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    netjes!! En de link werkt dus prima. Filmpje maar even opgeslagen........Dank!!
    Audi RS4 B5 2000, Audi RS6 C5 Avant 2003, Audi A3 SB 45 TFSIe 2021

  4. #24

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door atjong Bekijk Berichten
    Als je de stekker er wel van achteren af kan halen, waarom zou je het kapje dan niet van achteren los kunnen halen? Ik vind het raar om de hele unit te verwijderen; je hoogte-instelling klopt meteen niet meer.
    De verstelling blijft hetzelfde, dit zijn andere schroeven
    3 keer links is ook rechts

  5. #25

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2015
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Geniale deze reekst met foto`s. Ja ook in 2015 nog zeer handig!

    Kleine aanvulling voor het vervangen van de achterlichten:
    https://www.youtube.com/watch?v=gtAbWZsak0s

    Nu kan iedereen van zijn/haar A4 b6 model de lampen in 1 oog opslag vervangen.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Leeftijd
    58
    Posts
    28
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Bedankt voor de heldere uitleg met grootste gemak mijn kapotje lampje kunnen vervangen.
    Het lukt mij echter niet om de stekker los te krijgen, heb het echt niet voor mekaar gekregen, nu was het ook niet echt noodzakelijk het vervangen van de lamp lukte met stekker ook wel

  7. #27
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Kreeg je de stekker die op de lampunit zit niet los? Lipje op de stekker iets omhoog wippen en je kan de stekker eraf trekken.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Verkeerd
    Laatst gewijzigd door spoon1; 13-02-16 om 13:44. Reden: verkeerde plaats

  10. #29
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Top hoor zo'n forum met allemaal tips. Ik ben zaterdag aan de beurt om deze How-To voor de koplampen uit te voeren. Dat gaat me lukken....Vraag me alleen af welke lampjes ik er nu in zal zetten. "gewoon" origineel of led? En als ik led neem, welke dan....Ik heb op het forum ook gezocht en gelezen over ledlampen alleen zie in die topics door de jas heen met alle tips over merken en types ff de bomen niet door het bos..
    Ik denk zelf dat led wel mooier staat..ik weet dat @Reggy in zijn S4 B6 ook leds heeft geplaatst , en dat zag er dus goed uit!, maar kan dat topic dus ff niet vinden...sorry. Wie duwt me ff de goede kant op?
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  11. #30

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Waar wil je LEDs gaan plaatsen dan?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #31
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    @Bastet, de stadlicht verlichting...daar krijg ik nu een foutmelding op en de ene kant geeft meer licht dan de andere..foutmelding komt niet altijd dus mijn aanname is dat er een lampje aan het overlijden is maar nog niet helemaal. Inmiddels weet ik dat dit de H6W lamp is...maar daar is zat keuze in zo te zien. Moet ik nu een "gewone" set nemen of led en zo ja welke dan?
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  13. #32
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Volgens mij had ik toen deze geplaatst.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  14. #33

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    @Bastet, de stadlicht verlichting...daar krijg ik nu een foutmelding op en de ene kant geeft meer licht dan de andere..foutmelding komt niet altijd dus mijn aanname is dat er een lampje aan het overlijden is maar nog niet helemaal. Inmiddels weet ik dat dit de H6W lamp is...maar daar is zat keuze in zo te zien. Moet ik nu een "gewone" set nemen of led en zo ja welke dan?
    Er zijn bijna geen goede standlicht LEDs; de meesten worden gemaakt voor 12V, en een auto draait toch echt op 14V. Ze worden dus allemaal te heet en gaan op termijn stuk.. Het zal experimenteren blijven..

    Let wel op als je S4 bixenon lampen hebt: daar zitten de palletjes niet 180 graden uit elkaar, maar 140 graden!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #34
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    @Bastet, dank voor je reactie...maar wat wil je ook van de "led meester"..
    Oke, "gewone" lampjes dus.
    Maar een vervolg vraag is onvermijdelijk....hoe herken ik de juiste lamp met de juiste palletjes (je hebt het toch over de bajonet palletjes?)
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  16. #35

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Even eruit halen ej achterop het lampje kijken. Ik zal er van de week wel even wat over opzoeken
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #36

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Deze dingen worden vaak door elkaar gebruikt qua naam en vorm:



    Uit m'n hoofd heeft de S4 met D1S bi-xenon een H6W met 150-graden pinnetjes, en de gewone A4 (met H7 of D1S single xenon) een BA9S fitting met 180-graden pinnetjes (recht tegenover elkaar).

    Je kan prima LEDs monteren, maar houd er rekening mee dat ze stuk kunnen gaan, en sommige al heel snel. Qua kleur is het wel 100x mooier, ik erger me ook nog groen en geel aan de halogeenlampjes, nog los van de abominabele lichtopbrengst uit zowel de gewone xenon als de S4 bixenon lampen. Momenteel maar weer de DRL-modded koplampen teruggezet (standlicht verwijderd en Retrofitlab reflectoren). Kan ik tenminste wat zien om 6u 's ochtends...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #37
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    545
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    @Bastet, thnx weer..H6W moet het zijn. Ik zal ze zo "wit" mogelijk zoeken. Een led die snel weer stuk gaat zit ik ook niet op te wachten. Hoewel met de eerder beschreven How-To het goed te doen is blijft het wel ff een klusje.
    Begrijp ik goed dat jij je "originele" units terug hebt gezet (met dus de retrofitlab er weer in). Daar heb je al zo vaak positief over gesproken dat ik aan het twijfelen ben om maar gelijk door te pakken. Is het uitvoerbaar dat we onze beide auto's naast elkaar kunnen zetten om het verschil in de praktijk te zien? Ik ben Hagenees
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  19. #38
    Rodelschwein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.452
    Kudos
    56
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Heb zelf deze erin zitten, werken prima en storingsvrij.
    http://proledlights.nl/bax9s-h6w-9-s...2-can-bus.html

    Monteren is bij de gewone Xenon lampen in 5 minuten gebeurt.
    Audi A4 (B6) Avant 2.5 V6, S-Line, Mingblauw
    Audi Q5 (8R) 2.0 TFSI
    S-Line, Lavagrijs parel


  20. #39

    Standaard Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    @Bastet, thnx weer..H6W moet het zijn. Ik zal ze zo "wit" mogelijk zoeken. Een led die snel weer stuk gaat zit ik ook niet op te wachten. Hoewel met de eerder beschreven How-To het goed te doen is blijft het wel ff een klusje.
    Begrijp ik goed dat jij je "originele" units terug hebt gezet (met dus de retrofitlab er weer in). Daar heb je al zo vaak positief over gesproken dat ik aan het twijfelen ben om maar gelijk door te pakken. Is het uitvoerbaar dat we onze beide auto's naast elkaar kunnen zetten om het verschil in de praktijk te zien? Ik ben Hagenees
    Dat is zeker eens uitvoerbaar, Den Haag is vlak om de hoek. Zal de boel eerdaags eens gaan prepareren.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #40

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Talking Re: How to lamp vervangen A4/B6

    Zou zeggen, ga eens naar een goeie garage en kijk hoe zij het doen.
    Ik was in Zeeland en mij gebeurde het ook de eerste keer dat een lampje kapot ging.
    In de garage deden ze het gewoon op de tast.
    Als je er met een hand bij kunt, dan kan hij ook vervangen worden zonder demonteren van de hele lamp, of de bumper in servicestelling brengen.
    Sinds toen doe ik het zelf ook zo.
    Weet hoe het er uit ziet en doe het op de tast.
    Je kunt ook eerst kijken en dan het lampje vervangen/kapje eraf halen.

    Proberen kunt je het altijd. Als dit niet lukt (niet iedereen is even handig), dan kan het altijd nog op de lastige manier.

    Succes.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •