Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Nokia CK-91 car-kit upgrade naar BT

  1. #1
    seninha's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Nokia CK-91 car-kit upgrade naar BT

    Sinds ik de Allroad heb erger ik me aan het feit dat er wel een Car-kit in zat meer ik niets mee kon.
    Heb namelijk een Iphone en die past dus niet in de cradle

    Nou kon ik via Marktplaats een splinter nieuw Nokia Bluetooth carkit (CK-7W) van iemand overnemen voor €30.

    Vanavond ben ik dus begonnen om als eerste de oude kit te verwijderen .

    Als eerste een foto van de cradle die in de auto zat (volgens mij rijden er veel Audi's rond met dit type):



    De nieuwe Car-kit:



    Regels kast van de CK-7W:



    Toen ik de regelkast zag van de oude car-kit merkte ik dat alles het zelfde was,behalve de hoofdstekker (12v enz).
    Oude kast had een veel grotere stekker dan de nieuwe.Ook had deze 5 ipv 4 kabel.

    Snel even op internet gekeken en zag dat alle draden de zelfde functie hadden.Alleen een GROENE kabel was niet aanwezig op de nieuwe stekker.

    Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en de draden van de oude stekker doorgeknipt( op de foto zie je de witte stekker aan de linker kant)



    Van de nieuwe car-kit ook de stekker even afgeknipt:



    en gelijk alles gesoldeerd aan de kabels die aan de oude stekker hingen.Het gaat om de kleuren :ROOD,BLAUW,ZWART en GEEL.

    Daarnak de bedienings knop aan de unit aangesloten en een plek in de auto gegeven:



    Na alles aangesloten te hebben, gelijk getest.Eerst BT aangezet in de iPhone.Deze vond heel snel de CK.
    Pairen code in gevoerd (0000). En gelijk een nummer gedraaid,met dit beeld als resultaat:



    Ben erg blij dat alles werkt.Heb me mooi wat centen bespaard.Was eerst van plan om een Parrot te nemen voor €125 incl inbouw.
    Nu ben ik mooi klaar voor €30.

    Hoop dat iemand anders wat aan deze how to heeft.
    Laatst gewijzigd door seninha; 23-06-10 om 22:01.
    Yes....Eindelijk een Audi :-)

  2. #2
    moron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2006
    Posts
    598
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Nokia CK-91 car-kit upgrade naar BT

    Tja voor 30euro durf ik ook wel het risiko te nemen kabels door te knippen.

    Zonder gekheid, leuk koopje en bedankt voor je verslag.

    Ronald
    Ronald - lord of the 4 rings

  3. #3
    seninha's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    54
    Posts
    449
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nokia CK-91 car-kit upgrade naar BT

    Ach,Car-kit zou er toch uit gaan

    Heb natuurlijk wel eerst gekeken wat de pin-out wasvan de nieuwe car-kit en de oude.
    Hier een plaatje van de oude stekkers:



    Nieuwe stekker mist alleen de GROENE kabel.Weet niet wat deze hoor te doen,maar blijkbaar heeft de nieuwe Car-kit deze niet nodig.
    Laatst gewijzigd door seninha; 24-06-10 om 10:00.
    Yes....Eindelijk een Audi :-)

  4. #4

    Standaard Re: Nokia CK-91 car-kit upgrade naar BT

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door seninha Bekijk Berichten
    Sinds ik de Allroad heb erger ik me aan het feit dat er wel een Car-kit in zat meer ik niets mee kon.
    Heb namelijk een Iphone en die past dus niet in de cradle

    Nou kon ik via Marktplaats een splinter nieuw Nokia Bluetooth carkit (CK-7W) van iemand overnemen voor €30.

    Vanavond ben ik dus begonnen om als eerste de oude kit te verwijderen .

    Als eerste een foto van de cradle die in de auto zat (volgens mij rijden er veel Audi's rond met dit type):



    De nieuwe Car-kit:



    Regels kast van de CK-7W:



    Toen ik de regelkast zag van de oude car-kit merkte ik dat alles het zelfde was,behalve de hoofdstekker (12v enz).
    Oude kast had een veel grotere stekker dan de nieuwe.Ook had deze 5 ipv 4 kabel.

    Snel even op internet gekeken en zag dat alle draden de zelfde functie hadden.Alleen een GROENE kabel was niet aanwezig op de nieuwe stekker.

    Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken en de draden van de oude stekker doorgeknipt( op de foto zie je de witte stekker aan de linker kant)



    Van de nieuwe car-kit ook de stekker even afgeknipt:



    en gelijk alles gesoldeerd aan de kabels die aan de oude stekker hingen.Het gaat om de kleuren :ROOD,BLAUW,ZWART en GEEL.

    Daarnak de bedienings knop aan de unit aangesloten en een plek in de auto gegeven:



    Na alles aangesloten te hebben, gelijk getest.Eerst BT aangezet in de iPhone.Deze vond heel snel de CK.
    Pairen code in gevoerd (0000). En gelijk een nummer gedraaid,met dit beeld als resultaat:



    Ben erg blij dat alles werkt.Heb me mooi wat centen bespaard.Was eerst van plan om een Parrot te nemen voor €125 incl inbouw.
    Nu ben ik mooi klaar voor €30.

    Hoop dat iemand anders wat aan deze how to heeft.
    hallo,

    ik heb ook zo een oude carkit in men auto steken.. en heb zelf ook een nieuw toestel gekocht zodat ik men iphone erin kan zetten... nu heb ik overal gezocht naar de betekenis van de kleuren van de draden maar vind dit nergens...

    zou je kunnen zeggen waarvoor al de kleuren dienen??

    de kleuren die ik op men oude carkit heb staan zijn:
    2x blauw
    paars
    grijs
    zwart
    wit
    bruin
    rood
    roos
    geel
    donkerbruin
    groen
    oranje

  5. #5

    Standaard Re: Nokia CK-91 car-kit upgrade naar BT

    zouden de fotos opnieuw ingevoegd kunnen worden? deze zijn bij mij niet meer zichtbaar


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •