hier de foto's
Hallo ik heb afgelopen week de oliekeeringen vervangen van mijn a4 quattro.
Ik heb het geluk dat ik een kennis heb bij een volvo garage die daar werkt als monteur.
Auto op de brug en we gingen samen te werk hij aan de ene kant en ik aan de andere kant.
Als eerste ging de olie eruit
We konden de assen aan de bakzijde loshalen en haalden de bouten uit ophanging van diff ,zodat we het geheel een beetje heen en weer konden halen zodat de rest kon blijven zitten.Om ruimte te creeren maakten we ook de ophangbeugels van de uitlaat los
keerring eruit wippen en schoonmaken ,nieuwe ring erin en weer opbouwen nieuw vet en alles vastzetten.
Gelukkig had ik nieuwe aftap bouten gekocht .(De ene zat vol roest en de ander hebben we er met veel moeite eruit gekregen en was niet meer te monteren)
olie erin en klaar ,hieronder zie je de foto's
Leuk klusje, ik heb dit destijds aan Coen D. overgelaten, de dealer wilde er niet aan beginnen en alleen het complete differentieel vervangen..
voor de olie was ik 19.20 ex btw dat is €22.85 per liter. G 052 911 A2
bij de dealer zeiden ze mij dat er 3 liter in ging ,maar bij 2 zat ie al vol(de aftap plug is er 1 uur uitgeweest)en heb 1 fles met goud terug gebracht.
2 aftap bouten waren €3.90 N 100 371 03
en de keerringen €20.75 016 409 399B
voor de onderdelen was ik dus €70.35 kwijt en dit duurde als je geluk en het juiste gereedschap hebt ong 2.5 uur (de monteur moest tussen door ook nog even een auto keuren)
3 uur op de brug en de hulp +gereedschap koste me €60.00
Toen de auto op de brug stond heeft hij ook mijn uitlaat nog gelast ,de ophangbeugels werden slecht
Al met al €130.75 en een paar uurtjes klussen voor 2 kanten
michel
De mijne is vervangen bij de ~185.000 .... hoewel het schijnt dat het minimum-olie peil lager ligt dan de keerring.. (dus al is 'ie lek dan zit je nooit met te weinig olie)Oorspronkelijk geplaatst door michel a4
Dit verhaal kreeg ik van de dealer.....dussss.. :wink: