Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 51 van de 51

Onderwerp: keukentafelscene : schakelaars herstellen

  1. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door quattro84
    Tip: Als je kop van de LED opschuurt dan krijg je een bredere lichtstraal ipv de normale strakke bundel van +/- 10graden!

    En voor de weerstandjes, een handige calculator: http://faq.tweakers.net/cme/ledweerstand.html
    Is interessant, maar hoe veel moet je er af schuren?

    I.v.m. die weerstandjes, ik ga gewoon naar de elektro-zaak en vraag daar een stuk of 20 LED's, met bijhorende weerstanden om op 12V aan te sluiten 8)

  2. #42
    quattro84
    Guest

    Standaard

    Niet perse afschuren, maar gewoon de kop beschadigen zodat ie dof is ipv transparant. Probeer het maar eens.

  3. #43

  4. #44
    2.3
    Guest

    Standaard

    Steven,ik ben ook met de electrische raam schakelaar en de spiegeverstelling bezig geweest,maar die moet je echt in een zakje demonteren en hopen dat je het weer in elkaar krijgt.

    De veertjes en asjes springen je tegemoet.

  5. #45
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.593
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 2.3
    Steven,ik ben ook met de electrische raam schakelaar en de spiegeverstelling bezig geweest,maar die moet je echt in een zakje demonteren en hopen dat je het weer in elkaar krijgt.

    De veertjes en asjes springen je tegemoet.
    Daarom heb ik toch maar nieuwe schakelaars gehaald bij de dealer. Ik had deze keer geen zin in het gepriegel :roll:
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #46

    Standaard

    Ik heb daarjuist de verlichting in m'n zetel-verwarming-schakelaar hersteld

    Ging nog redelijk makkelijk
    Volvo 5 pitter RULZ

  7. #47
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Schakelaars ramen

    In de 100 ('91) doet de verlichting van de schakelaars voor de raambediening in de deur van de chauf het af en toe wel en af en toe niet.
    Ik heb geprobeerd deze lampjes te vervangen, maar helaas vruchteloos. Heb geen idee hoe ik in het "hart" van die schakelaars kan komen (en durfde niet al teveel kracht te zetten).
    Any ideas?

    Neem verder de tip van de hoofdverlichtingsschakelaar (hoor ik hier scrabble ?) serieus maar pas op met teveel vet. De eerste types (waaronder de mijne) kregen soms onverwacht rook van onder uit het dash. Dat bleek dus smeersels te zijn die te heet waren geworden. (overigens 1 maal meegemaakt, daarna nooit meer last van gehad. Na wat speurwerk was dat de meest aannemelijke reden).

    Thanks voor al de tips
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    ik heb het al gevraagd in elektronica, maar daar is het niet echt gelezen. Misschien dat hier het toevallig wel door een kenner gelezen wordt.

    ik heb hier ergens een keer gelezen welke lampjes je kon solderen om de oude kapotte te vervangen van een 100 typ 44. (maar deze schakelaar is in meer modellen geleverd.. Nu kan ik echter niet meer vinden welke het zijn. Iemand die me een antwoord kan geven?

    Nieuwe schakelaar is namelijk ongeveer 50 euro, beetje duur voor 2 lampjes.

  10. #49

    Standaard

    Ik ben vandaag ook bezig geweest met het vervangen van de lampjes in de schakelaars van de 90. Ik post hier nog wat handigheidjes die wat toevoegen aan dit topic.

    #1. Om bij het lampje van de lichtschakelaar te komen, moet de afdekking eraf. Hiertoe het clipje omhoog drukken en afdekking naar rechts schuiven (zie #2)
    #3. Hier worden we niet vrolijk van...
    #4. LED met de "kop" naar voren plaatsen. Ik heb er een stuk afgevijld, was achteraf gezien misschien niet nodig.
    #5. Natuurlijk even testen

    De plaatjes zijn doorelkaar gegaan.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

  11. #50
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Ziet er krokant gebakken uit. Brokkelde het niet af?
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  12. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen GT
    Ziet er krokant gebakken uit. Brokkelde het niet af?
    Dat houdertje heb ik er niet meer ingezet. Brokkelde verder niet af ofzo, alleen erg verkleurd. Was alleen zo erg in de lichtschakelaar, de rest van de schakelaars was OK.
    Present: Skoda Octavia III Combi 1.4 TSI EBL / 1986 Audi 90 type81
    Past: 2009 Audi A3 1.4 TSI S-tronic 1998 Audi A4 1.8 5V 1988 Audi 80 1.8S 1987 Audi 80 1.8 1983 Audi 80 1.6 CL

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •