Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 49

Onderwerp: How-to: raam meenemers vervangen

  1. #21

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Hoi,

    ik heb dit probleem ook met mijn Audi A3
    Als ik de raam naar boven doen gaat die omlaag helemaal.

    ik wou vandaag alles loss hallen en die raam goed zetten maar het is me helaas niet gelukt en toen zag ik jouw thread maar ik zie geen plaatje het zou mij heel erg veel helpen als je plaatjes weer erbij zet.

    Mvg,
    Jawed

  2. #22

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Ik ga het zaterdag vervangen, heb toch maar losse meenemers besteld. Was iets van 9€ kwijt. Zal proberen wat foto's te maken

    Grtz Ramon

  3. #23

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Swifty Bekijk Berichten
    Ik ga het zaterdag vervangen, heb toch maar losse meenemers besteld. Was iets van 9€ kwijt. Zal proberen wat foto's te maken

    Grtz Ramon
    dank je wel ik zal erop wachten.

  4. #24
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tauremight Bekijk Berichten
    Gaat je raam stroef omhoog?
    Gaat je raam scheef omhoog en na verloop van tijd weer omlaag?
    Wilt je raam met veel moeite en trekken eindelijk dicht?


    Hierbij alvast het onderdeel nummer van deze meenemers:
    4B0 837 463 B
    Er zijn er 2 per raam nodig en zijn rond de 3 euro per stuk.
    Mooie "How to" Leslie. Ook ik ben aan de beurt aan de bestuurderszijde. Had net m'n paneel los en kon erachter kijken maar nu barst er een bui los. Rotzooi komt ook altijd ongelegen dus maar snel weer teruggehangen en m'n raam afgetaped.
    Jammer dat de foto's weg zijn maar morgen ga ik meenemers halen of .. bestellen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  5. #25

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    succes!
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.


  6. #26

    Standaard

    Hoe kom ik aan t45?

  7. #27

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    je inbox zit vol lol.

    maargoed. brezan automaterialen heeft hoogstwaarschijnlijk wel ene torx45.
    en ik weet niet waar je woont maaar je kunt eventueel ook wel hier langs komen.
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.

  8. Ad
  9. #28

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2012
    Leeftijd
    60
    Posts
    23
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    hoi, ik heb een probleempje met mijn raam dat dan wel goede en dan weer niet goed naar boven loopt. Bovenstaande procedure wil ik graag volgen. Wat ik jammer vind is dat ik de foto's niet kan zien. Zou ik die alsnog kunnen krijgen om hiermee aan de slag te gaan?
    Eventueel kan je de procedure ook naar mijn e-mail adres sturen . noromate@hotmail.com Bedankt voor de moeite

  10. #29
    De Grote Boze Wolf's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    933
    Kudos
    11
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Mooie How-To,

    Mede namens deze omschrijving en dit you-tube filmpje (het ging in werkelijkheid eigenlijk makkelijker dan in het filmpje).
    http://www.youtube.com/watch?v=9UP1Rn7Wj3s

    Is het prima gelukt, en het werkt dus weer OK.

    Ter illustratie hier wat foto's.

    IMG_5048.jpgIMG_5053.jpgIMG_5052.jpgIMG_5051.jpg
    ***** De Grote Boze Wolf *****

  11. #30

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Goeie uitleg, ik heb alleen het probleem dat de verdikking in de staaldraad uit beide raammeenemers zijn gebroken en vastzitten in de bovenste witte geleidewielen. Ik krijg de draad niet, met geen mogelijkheid naar beneden. Slechts de ruimte op de veertjes van de raammotor (een paar milimeter) gaat de draad heen en weer op de bediening van de ruitschakelaar. Daarna loopt de boel meteen weer vast. Iemand een suggestie om dit op te lossen?

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    De stalen verdikking zat vast in het geleidewielhouder. Deze met een platte schroevendraaier omhoog gewipt. (De raammotor had ik reeds losgeschroefd. Nu is de staaldraad spanningsloos en kon ik de draad bewegen. Nu de verdikkingen in de staaldraad halverwege de geleider bewogen en de draad weer om de geleiderollen gelegd, de laatste hoek met een kleine schroevendraaier en een schoenlepel beweging de draad om het wieltje gelegd ( dit kon door een klein keepje in het wieltje te gebruiken om de schroevendraaier in te plaatsen.

    De raammenemers verder conform het filmpje en fotos terug geplaatst. Boel weer ingebouwd en alles werkt perfect!!

  13. #32

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Goeie How-to hier kan/ga ik zeker gebruik van maken bedankt daarvoor

    even een ander vraagje:

    Bij mijn A3 SB gaat het om het raam in de achterdeur, gelden hiervoor dezelfde onderdeelnummers? of worden hier andere raam meenemers gebruikt?

    alvast bedankt

    Groeten Nick

  14. #33
    atjong's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Posts
    711
    Kudos
    18
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    De meenemers achter zijn doorgaans heel anders dan voor, als dat is wat je bedoelt.
    90 km/h-astronaut

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Ja dat is idd wat ik bedoel.

    weet iemand toevallig waar ik de onderdeelnummers kan vinden voor de raammeenemers voor de achterramen van een A3 8PA?

  16. #35

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    ook ik heb last bij mijn voordeuren dat de ramen wel makkelijk naar beneden gaan maar moeizaam naar boven....(altijd handig als je vrouw de ramen opdoet en je rijdt 150 )

    zo maar naar Kamsteeg Voorschoten en de blokjes halen, morgen toch onderhoud aan de A6 ingepland, morgen maar gelijk doen.

    Goede how-to

  17. #36

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Hrlaas het weekend wat tussen gekomen...maar vandaag was de grote dag...hahaha


    om een lang verhaal kort te houden 1.5 uur met 1 kant bezig...alles werkt naar behoren...was ff beetje voorzichtig kijken...bij nissan klik jr alles zo los...hahahahaha

    weekend als het droog is de 2de kant doen...

    top how to

  18. #37
    Undercover's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tauremight Bekijk Berichten
    Foto's zijn foetsie en verdwenen. had ze online staan, maar daar zijn ze weg en kan ze op de pc niet meer terug vinden...
    Lekker handig.

    Weet niet wat voor auto je hebt. maar je kunt altijd contact opnemen met mij, fixen we het even met dit weer is het best te doen!
    Ik weet dat het een oude topic is (gevonden met zoek-functie) maar: ik heb een probleem met het raammechanisme, maar ik kom er niet uit... De vorige eigenaar heeft er blijkbaar al aan zitten klussen en ik heb geen idee hoe het er origineel uit zou moeten zien. De foto's zouden voor mij dus erg handig zijn!

    tauremight: Is het mogelijk dat je de foto's naar me mailt, of dat ik ze elders kan bewonderen?
    Laatst gewijzigd door Undercover; 16-04-14 om 16:18.

  19. #38

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    lastig, ik heb ze echt niet meer. maar hier boven staan foto's, en dat is zoals het hoort.
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.

  20. #39
    Arie220's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    47
    Posts
    307
    Kudos
    18
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Ik ga waarschijnlijk zaterdag de deurpanelen los halen van de cabrio. dan zal ik even foto's proberen te schieten van het mechanisme. Heb trouwens wel ook nog een raam mechanisme van een 80 liggen, Kan hier ook wel een foto van maken maar weet niet of deze veel afwijkt van de cabrio.
    '86 coupe quattro zwart
    '91 cabrio 2.3 blauw
    '94 80 competition zwart

  21. #40
    Undercover's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2014
    Leeftijd
    40
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard re: How-to: raam meenemers vervangen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arie220 Bekijk Berichten
    Ik ga waarschijnlijk zaterdag de deurpanelen los halen van de cabrio. dan zal ik even foto's proberen te schieten van het mechanisme. Heb trouwens wel ook nog een raam mechanisme van een 80 liggen, Kan hier ook wel een foto van maken maar weet niet of deze veel afwijkt van de cabrio.
    Dat zou helemaal super zijn; mijn mechaniek is nog niet zoals het moet zijn namelijk! (nouja, het raammechaniek van m'n cabrio dan... )

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •