Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Inbouw middenarmsteun B3 Coupé

  1. #1

    Smile Inbouw middenarmsteun B3 Coupé

    Op Ebay heb ik een tijdje geleden eindelijk een originele armlegger gevonden, schijnbaar zaten die dingen regelmatig in Amerikaanse Audi's want in Europa ben ik er geen tegengekomen.
    Toen het ding eenmaal thuis was keek ik in mijn auto op welke hoogte deze zou moeten komen, omdat de draaiknop van de rugleuning ook aan de binnenkant zit komt de steun erg hoog, ik ben niet heel klein maar dit was toch echt te hoog.

    Ik wist dat een collega clublid er ook 1 in haar 80 B3 heeft dus heb ik gevraagd om een paar foto's, op de (laatste) foto zag ik al meteen wat er aan de hand is, bij stoelen met een armsteun zit de draaiknop aan de buitenkant van de leuning.
    Wat nu?
    Bij een 80 heeft Audi waarschijnlijk een passagiersleuning aangepast maar bij een Coupé word dat moeilijk omdat de kantelbediening dan aan de binnenkant zou zitten.
    Ik heb bij Coen Donkers een goede passagierstoel gevonden waarvan ik de leuning aan wil gaan passen, de draaiknop komt dus aan de buitenkant straks en de kantelbediening maak ik erboven, het word dus een beetje slijpen en lassen.
    Hopelijk lukt het project, een armlegger in een Coupé heb ik nog nooit gezien, het is dus misschien niet origineel maar ik ga het wel op een originele manier maken.
    Inmiddels zijn de leuningen ontdaan van de bekleding en de armlegger zit voor proef aan het nieuwe frame.

    Word vervolgd.....
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  2. #2
    RubenUrS4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.224
    Kudos
    30
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inbouw middenarmsteun B3 Coupé.

    Zelf ook een tijd gezocht naar een originele armsteun voor mijn 80 b4. Zo te zien dus niet even plug and play. Suc6 en hou ons op de hoogte.
    Huidig:
    Ex:
    Audi 100 S4 (UrS4) 2.2 20V Turbo quattro 265pk 1993 - Audi Coupe 2.6e AUT 150pk 1995 - Audi 80 2.0E 90pk 1995 - Audi Cabriolet 2.3E 136pk 1993

  3. #3

    Smile Re: Inbouw middenarmsteun B3 Coupé.

    Vandaag het laswerk gedaan aan de rugleuning, eerst de kantelhendel van het oude frame afgeslepen samen met het plaatje waar je de kabeltjes doorheen doet.
    In het passagiersframe moest een uitsparing komen voor de kantelhendel, dit was er heel simpel uit te slijpen/dremelen omdat de vorm al in het frame zit, daarna heb ik de delen aan het frame gelast (lees: gebakken ).
    Ondanks dat dit een heel stabiel framepje was heb ik toch zoals gewoonlijk een paar verstevigingen aangebracht zodat nu echt alle zijdelingse speling weg is.
    Voor de bevestiging van de armlegger heb ik een stalen plaatje aan het frame gelast en daar m8 draad in getapt.
    Tot dan toe eigenlijk niet echt moeilijk, het grootste puzzeltje was eigenlijk om de kabeltjes weer goed eraan te krijgen, ik moest de kabeltjes doorknippen en met een kroonsteentje weer aan elkaar maken, maar het werkt allemaal weer.

    Enige probleem is nog dat de armlegger niet vast genoeg aan te draaien is, hij blijft draaien zeg maar, ik moet er morgen nog iets extra's aan lassen maar met foto's erbij zul je zien wat ik bedoel, kom ik morgen met plaatjes op terug.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #4

    Standaard Re: Inbouw middenarmsteun B3 Coupé.

    Mooie klus, dat pionieren bevalt me wel. Vergeet niet dit frame alvast te verstevigen qua wegzakken in de toekomst nu je toch bezig bent.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  5. #5

    Smile Re: Inbouw middenarmsteun B3 Coupé.

    Ik heb waar nodig uiteraard verstevigingen aangebracht, sowieso de hoeken weer maar op de plaats van de armsteun zit een metalen strip van 4mm dus dat ding komt er echt niet meer af.

    Gisteren sprak ik over de dop 19 die ik eraan wou lassen, dat is vandaag gebeurd en op de foto's kun je zien hoe mooi de zeskant bus van de armlegger daar precies invalt, verdraaien is nu onmogelijk, ik denk dat het origineel ook wel zoiets geweest moet zijn.

    De stoel zit weer in de auto met armlegger en dat zit heerlijk, hoogte is ook goed, was toch een beetje gokken maar ik ben tevreden, ik ga alleen toch de armlegger laten voorzien van een ander stofje, ik heb nl wat kleurverschil, een achterkant van een stoelbekleding gaat als donor dienen.
    Maar voorlopoig: "Missie geslaagd" , grappig gezicht eigenlijk zo met draaiknop van de leuning aan de buitenzijde.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A


  6. #6

    Standaard Re: Inbouw middenarmsteun B3 Coupé.

    Hoi! Mooi resultaat!! Hoelang ben je er mee bezig geweest ? Ik zou dat ook wel willen in mijn cabrio.
    Als u tips heeft hoor ik ze graag!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •