Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Vervangen koplampglas audi 80/90/coupé/cabrio (en/of algen verwijderen!)

  1. #1
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Vervangen koplampglas audi 80/90/coupé/cabrio (en/of algen verwijderen!)

    Het is een doodsimpel klusje. Ik heb het al 2x mogen doen, een keer omdat ze de lamp kapot geslagen hadden op een parkeerplaats (iedereen was de klos), en een keer ivm steenslag. Maar er zitten wat irritante dingetjes die fijn zijn om vooraf te weten aan. Hier en daar is het al half besproken maar nu duidelijk en concreet op een rijtje (ik meen dat er ooit al iets over geschreven is, maar kan dat niet als duidelijk geheel terug vinden).

    Nodig:
    - Zorg dat je een glas hebt dat qua helderheid aansluit bij het andere (beste vervang je ze samen).
    - Goede kruiskopschroevendraaier
    - Eventueel algenverwijderaar

    Maak je kap open. Schroef de grille eruit (bij een b4 hoeft dat uiteraard niet), dit kan dmv de twee schroefjes die erop zitten. Dan kun je hem naar voor en boven toe wippen en komt 'ie eruit.

    De stang onder je lampen door (bij een b4 zijn dat twee kleine stukjes, bij een b3 een doorlopende eenheid) losmaken. Deze zit bij een b3 in de hoeken vastgeprikt, in het midden met twee schroeven en recht onder de koplampen ook met een schroef in een houdertje. Je kunt er het beste voor zorgen dat je een magnetische schroevendraaier hebt, zodat je de schroefjes niet in je motorruimte hoeft te laten vallen. Dat kan heel eenvoudig door 'm bijvoorbeeld tegen de magneet van een luidspreker te houden. Bij een b4 zal deze nog wel eenvoudiger vast zitten, ik gok geprikt aan de zijkant en aan de binnenkant met een schroefje vast.

    Aan de bovenkant zitten twee schroeven. Maak deze los. Aan de onderkant zitten ook twee schroeven in de witte, plasticen houders. Maak deze ook los. De unit wordt gevoed door één 4-polige stekker. Maak deze los. Nu kun je de unit eruit schuiven. Wees voorzichtig dat je de pootjes niet breekt!! Dat gebeurt namelijk vrij snel.

    Het glas kun je er makkelijk uit halen. Maak de clipjes rondom los. Er zit een rubberen strip rondom, om te voorkomen dat er vocht in de lamp komt. Hierdoor voorzichtig wrikken rondom, kijk uit dat je het glas heel houdt. Eventueel maak je het geheel schoon als het glas eraf is (algen e.d.). BELANGRIJK: kom NIET aan de reflector! vooral onder het dimlicht is het extreem gevoelig en beschadigt het zeer snel! Ik heb deze fout wel gemaakt en kon dus ook een nieuwe reflector plaatsen.

    Klik het (nieuwe of schoongemaakte) glas terug. Ga naar je auto en schuif hem daar voorzichtig weer in. Let weer goed op de ophangpunten, dat je ze niet beschadigt! Sluit de connector aan (niet vergeten ) en schroef het geheel vast. Schroef de strip weer vast. Zet je grill er weer in. Controleer het geheel. Gefeliciteerd, binnen een mum van tijd heb je weer nette, mooie koplampen.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Vervangen koplampglas audi 80/90/coupé/cabrio (en/of algen verwijderen!)

    Nog een tip: smeer de pakking dun in met vaseline. Vermindert de kans op condens in de lamp en houdt 'm goed soepel zodat bij een volgende vervanging de boel niet aan elkaar plakt (BTDT) en scheurt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Y0®iZz
    Guest

    Standaard Re: Vervangen koplampglas audi 80/90/coupé/cabrio (en/of algen verwijderen!)

    Goeie tip! Heb ik niet gedaan namelijk. Heb nog wel het oude rubber, dat nog in goede toestand is, van de donorlamp liggen. Die bewaar ik dan maar . Of binnenkort weer open maken maar met dit weer... brrrr.

  4. #4

    Standaard Re: Vervangen koplampglas audi 80/90/coupé/cabrio (en/of algen verwijderen!)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Y0®iZz Bekijk Berichten
    Goeie tip! Heb ik niet gedaan namelijk. Heb nog wel het oude rubber, dat nog in goede toestand is, van de donorlamp liggen. Die bewaar ik dan maar . Of binnenkort weer open maken maar met dit weer... brrrr.
    Van mijn B4 enkel de spoilertjes onder de koplamp verwijdert, dan de circlypsen verwijdert met een platte schroevendraaier. Daarna uw bewerkingen gevolgt. Heb idd waar het blauw uitsloeg op da spiegelglas ook wa teveel zitten wrijven en het spiegelende hoedje kwam er lichtjes af:$ Heb het zo gelaten en zie geen verschil hoor. Dan de cyclipsen ertegen leggen met de hand en dan met een schroevendraaier derop klikken langsboven wegens weinig plaats
    Groetjes Elie (België)

    Herbie The Audi Driver

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •