Inmiddels stempelveren van de firma Amatec (zeer vriendelijk en behulpzaam personeel) gemonteerd en zie het eindresultaat.
idd, normaal bij installatie zitten de veren los, maar na de eerste keer sluiten van de deksel zou doormiddel van twee maal de deksel goed stevig (net niet helemaal sluiten) pompende beweging maken de veren vast komen te zitten in de plastic doppen van de gasveren.
lukt dat niet dan trek je een tywrapje om de gelijder van de gasveer zodat de veren niet meer naar beneden vallen maar als het ware gestut worden.
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned
Inmiddels stempelveren van de firma Amatec (zeer vriendelijk en behulpzaam personeel) gemonteerd en zie het eindresultaat.
Aha gewoon aan de stangzijde om de veer tegen te houden, haha hoe simpel kan het zijn inderdaad.
@neliz dat is perfect zo ! Hij schiet in ieder geval niet met een rot gang omhoog !
beste mensen
ik heb dit in 2013 ook gedaan ik heb de veren via dit forum van iemand gekocht.
in het begin werkt het prachtig 1 druk op de knop en de achterklep gaat open super
maar in de winter hebben de gasveren er moeite mee ( door de kou )
weer een paar maanden verder werkt het helemaal niet meer omdat de losse veren hun kracht verliezen
dus heb ik ze er uitgehaald
nu is het schroefdraad van de klep waar het bol van de gasveren krom en de bol komt soms los
dus of ik heb de verkeerde ( te lang ) veren gehad
of iedereen die dit doen sloop langzaam zijn achterklep
Wat is er nu door de kou stuk gegaan dan? Die stempelveren gaan dat over 't algemeen prima trekken.. Welk deel werkt er nu niet? Het eerste zetje? Of het verder volledig opengaan zonder hulp? Heb je destijds de gasdempers/veren vervangen door A6 versies?
Ik heb 't idee dat de A6 veren te sterk zijn (590Nm ipv 500Nm uit m'n hoofd), en dat 't met originele A4 veren prima moet kunnen (mits ze nieuw zijn).
door de kou word de olie in de gasveren dikker waardoor de klep moeilijker omhoog gaat
ja ik heb ook a6 gasveren geprobeerd
ik heb nu 1 a4 en 1 a6 gasveer omdat 1 a4 gasveer is afgebroken
misschien moet ik nog een keer een set nieuwe gasveren kopen
de hulp veren die ik toen de tijd heb gebruikt zijn de R204-408 van amatec
R204/408 zou goed moeten zijn. Als je klep nu niet meer goed omhoog gaat komt dat door de gasveren; niet door de stempelveren (uitgaande van dat-ie de eerste zet nog wel goed doet)...
Heb al veel gelezen, maar helaas kan ik niet vinden wat ik precies nodig heb voor deze MOD op een A6 C6.
Lees ik er overheen of staat dit nog niet gedocumenteerd? Ik ga er vanuit dat er ook wel mensen zijn die dit al een een C6 hebben gemonteerd.
Dit topic kwam ik wel tegen maar die veren zijn helaas niet meer leverbaar
http://www.audiforum.nl/forum/model-...lep-avant.html
Veren zitten erop. Werkt goed, en gaat gewoon geleidelijk open gelukkig, iig niet zoals op het fimpje van @Onne. Dicht doen gaat iets 'stroever' maar dat komt omdat je dan ook de kracht van die stempel veren moet overwinnen maar gaat prima !
Maar ik merk nu wel dat ie soms niet helemaal open gaat. Dus misschien toch de iets sterkere veer nemen. Hij gaat dan bijvoorbeeld 40cm open nu.
@witalik
Ik heb je per PB duidelijk uitgelegd hoe het werkt, als je nu nog doet alsof je het niet snapt dan doe je alleen maar vervelend. Jouw keuze, je bent vrij om je heil elders te zoeken...
Bericht aangepast, ik ga er vanuit dat dit het eind van deze zinloze discussie is.
Ik dacht niet dat daar iets over groepsaankoop in stond vandaar, wel inhoudelijk over het onderwerp stempel veren. Maar het zal wel.
@Bastet Dat zou kunnen, het is wel iets minder hoor denk ik wat ie nu open gaat 25 á 30 dag ik van de week. Ben alleen bang met nieuwe veren dat ie dan dalijk net zo hard omhoog schiet als op dat filmpje bij @Onne