Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: How to: verlichte tellernaalden bij contact aan Audi TT 8N en anderen

  1. #1
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard How to: verlichte tellernaalden bij contact aan Audi TT 8N en anderen

    Ik had last van een vernaggeld scherm in de TT, dus een andere, goede, engelse teller gehaald.
    Ik kan echter niet wennen aan de mijlenplaten, dus toch een schermpje besteld voor de EU teller om die te repareren.
    De engelse tacho was van 2007 en had in VCDS aanpassingen kanaal 19 de mogelijkheid om de wijzers te verlichten bij contact
    aan. Zag er erg mooi uit, en wilde dit ook op mijn eigen teller uit 2002.
    Oudere TT tellers hebben de mogelijkheid echter niet om dit in kanaal 19 te coderen, dus besloten het hardwarematig aan te pakken.

    De schermpjes met tijd en kilometerstand gaan in elke TT tacho aan bij het inschakelen van contact.
    Deze worden door de teller massageschakeld, als het contact wordt aangezet. Ik heb de massa van die schermpjes verbonden met de massa van
    de tellernaalden, en voila, het werkt!


    Ik ben er van overtuigd dat het bij elke audi teller werkt waar de schermpjes worden verlicht bij contact aan.
    De belichting van de platen zou ook moeten kunnen, maar ik vind dat niet geweldig omdat je dan nooit echt weet of je verlichting nou aanstaat of niet, vind het vrij verwarrend.


    foto 2.jpgfoto 3.jpgfoto 1.jpg
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  2. #2
    quattroA3's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Posts
    1.965
    Kudos
    36
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: How to: verlichte tellernaalden bij contact aan Audi TT 8N en anderen

    Er zijn weinig mensen die durfen solderen aan (SMD) printplaten en dit soort aanpassingen daadwerkelijk gaan uitvoeren.
    Maar een mooie hardware-aanpassing toegelicht die wellicht ook voor de A3 van dezelfde bouwperiode van toepassing kan zijn.
    gr.
    Nico
    A3 SB 2.0L TDI quattro upgrades:-Alarm;-Lichtpakket;-dimbare spiegel;-regen/lichtsensor;-C/L Home;-bochtverlichting;-TPMS;-Hillhold;-DRLvoor+achter
    VCDS/VAGcom aanpassingen regio Zwolle / Raalte / Deventer (email: vagcom.audi#gmail.com)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •