Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

  1. #1
    Volvoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    74
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    Recent ben ik zo stom geweest om het schuifdak in de kantelpositie te laten staan zodat de wagen niet te veel zou opwarmen in de zon, doch na een fikse regenbui is het rolgordijn natuurlijk nat geweest, met als gevolg 2 verkleurde ringen in de stof.

    Heeft iemand ervaring met het verwijderen van deze verkleuring, welk product te gebruiken en welke methode het meest efficiënt werkt?

    Onlangs heb ik gelezen dat VW een optie zou hebben dat de regensensor gebruikt om een open raam of schuifdak automatisch te sluiten bij regen; zou dit een codering zijn of een extra module?

    Alvast bedankt voor de tips.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    APC 1:10 verdunnen, erop spuiten en dan met een vochtige doek schoon wrijven. Vervolgens droge doek gebruiken om af te nemen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3
    Volvoman's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    54
    Posts
    74
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    APC 1:10 verdunnen, erop spuiten en dan met een vochtige doek schoon wrijven. Vervolgens droge doek gebruiken om af te nemen.
    Bedankt voor de reactie, doch wat is APC ?

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Volvoman Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reactie, doch wat is APC ?
    All Purpose Cleaner. Kun je bestellen bij www.carclean.nl
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    Deze zou ik ook wel willen weten : Onlangs heb ik gelezen dat VW een optie zou hebben dat de regensensor gebruikt om een open raam of schuifdak automatisch te sluiten bij regen; zou dit een codering zijn of een extra module? Bij mij zal het gaan over een A5 2018 maar lijkt me fijn :-)
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey


  6. #6
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    Ik zou dit met een stoomreiniger behandelen, een APC kan daar mee in combinatie wonderen verrichten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  7. #7
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    Ik moest regelmatig vochtplekken uit een lichtblauwe stoelbekleding van een Panda halen. Ging altijd prima met een APC. Wel merkte ik dat je het hele vlak vochtig moest maken. Dus eerst een vochtige doek met APC voor de vlekken, daarna een vochtige doek met alleen water om het hele vlak vochtig te maken (en de zeep uit te smeren) en daarna met een droge doek zoveel mogelijk het vocht eruit halen. Als je alleen de vlekken behandelt hou je daarna een grotere vlek over (wel minder vuil, maar toch).

  8. Ad
  9. #8
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Vochtkringen verwijderen uit rolgordijn schuifdak

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
    Deze zou ik ook wel willen weten : Onlangs heb ik gelezen dat VW een optie zou hebben dat de regensensor gebruikt om een open raam of schuifdak automatisch te sluiten bij regen; zou dit een codering zijn of een extra module? Bij mij zal het gaan over een A5 2018 maar lijkt me fijn :-)
    Dat gaat helaas niet bij de A5
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •