Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Audi.nl vloermatten nep?

  1. #1

    Standaard Audi.nl vloermatten nep?

    De vloermatten van mn A4 B6 waren aan vervanging toe dus ik heb na een beetje rondzoeken besloten een paar originele te bestellen bij Audi (+- 60E ipv 40e). De bestelde waren weliswaar A4 B7 exemplaren maar die passen perfect.

    Nu zijn ze binnen en het valt me op dat er nergens Audi logo of een onderdeelnummer staat. Op de orginelen staat dat wel. Op de site staat "
    100% originele Audi artikelen", maar het lijken gewoon aftermarkets. Nu heb ik zelf B6 matten en B7 zou er anders uit kunnen zien, maar ik kan me niet voorstellen dat Audi ineens gestopt is met logo's op de matten. Een medewerker van de shop heeft me weinig overtuigend verteld dat ze echt waren, dus ik hoor graag jullie mening hoe echte audimatten van een A4 B7er uit horen te zien.

    Het gaat om deze matten
    https://shop.audi.nl/auto-accessoire...voor-en-achter


  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Ik durf niet te zeggen of ze nep zijn, maar in mijn A3 2017 zitten er wel deze stikkers onder.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Komt waarschijnlijk doordat dit gekocht is als accessoire en niet als origineel onderdeel voor een bepaalde auto.

  4. #4

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    @Raz0r: Hoe bedoel je dat precies? Ik koop het als onderdeel bij de originele leverancier

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Audi.nl vloermatten nep?

    Ik denk dat Raz0r bedoeld dat deze matten in meerdere verschillende modellen passen en daarom geen aanduiding onder zit.
    Dus als accessoire wordt aangeboden.

    Ik denk dat ze wel origineel zijn alleen zonder type voertuig aanduiding.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #6

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Er staat bij het artikel wel expliciet een nummer: ZB 8E0270A 005

    Is het een aanname dat Audi zaken die als accesoire verkocht worden (en gelijk zijn aan de originele onderdelen) niet een nummer geeft of heb je de ervaring dat dit zo is?

  7. #7
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.902
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    geloof maar dat ze orgineel zijn
    8E0 is zelfs het type aanduiding van de B6
    Dat ze ook als B7 matten worden gekocht is vrij logisch
    B7 is de "facelift" van de B6
    Nog sterker
    Jouw matten passen ook in een Seat Exeo

    De dealer van Reggy biedt ze op hun site aan met het zelfde artikelnr maar dan onder de noemer B7
    https://zijm.nl/product/audi-velours...set-4-delig-6/

    Vraag aan jou,
    Wat maakt het uit of er op een mat wel of niet een artikelnr op staat ?
    Je hebt toch de rekening met het originele nr erop?
    Mochten er vragen komen over je matten
    Kun je altijd aangeven
    Kijk OEM!
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Ik betaal meer bij Audi.nl dan op een andere site om origineel te krijgen, dan wil ik ook origineel. Het artikelnummer is niets meer dan een referentie naar het originele onderdeel. Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat het gewoon aftermarkets zijn die goedkoper dan het origineel worden ingekocht. In de zak van de matten zat trouwens een labeltje met "For A4 2001-2004".

    Het had me overigens niet uitgemaakt of het B6 of B7 was geweest, als het maar gewoon een nette audistempel in het kunststof had gehad.

  10. #9
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Wat is er zo belangrijk aan die Audi stempel als ik vragen mag ? Je wil liever niet te veel betalen bij audi.nl maar je wil wel voor minder geld een oem product, als je dus echt zeker wil zijn van oem dan kan je beter bij de dealer binnenlopen en de hoofdprijs betalen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  11. #10

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Zoals ik al eerder zei heb je een set gekocht uit de Audi accessoirewinkel. Daardoor heeft deze een ander onderdeelnummer. Dat zie je bijvoorbeeld ook bij de velgen en trekhaken uit de accessoirewinkel. Wel van Audi, in die zin dus wel 'origineel', maar niet altijd exact hetzelfde als oorspronkelijk in jouw auto zit/zat. Als je die oorspronkelijke mat zou willen moet je inderdaad bij de dealer naar binnen lopen, naar het onderdelenmagazijn, op chassisnummer/kenteken de matten bestellen en inderdaad het dubbele betalen van wat je nu hebt betaald. Je kunt gewoon blij zijn met deze set, je bent niet genept..

  12. #11

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    geloof maar dat ze orgineel zijn
    8E0 is zelfs het type aanduiding van de B6
    Dat ze ook als B7 matten worden gekocht is vrij logisch
    B7 is de "facelift" van de B6
    Nog sterker
    Jouw matten passen ook in een Seat Exeo

    De dealer van Reggy biedt ze op hun site aan met het zelfde artikelnr maar dan onder de noemer B7
    https://zijm.nl/product/audi-velours...set-4-delig-6/

    Vraag aan jou,
    Wat maakt het uit of er op een mat wel of niet een artikelnr op staat ?
    Je hebt toch de rekening met het originele nr erop?
    Mochten er vragen komen over je matten
    Kun je altijd aangeven
    Kijk OEM!
    Ik ben het eens met Kevin.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    42
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    en wat is de toegevoegde waarde behalve een hogere berichtcounting om het hier 10maanden later mee eens te zijn?

  14. #13
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Sommige mensen kijken niet naar de datum waarop berichten geplaatst zijn, maar reageren gewoon. En dat mag.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi.nl vloermatten nep?

    Ik ben het ook eens met Kevin.
    En met MaartenS1981.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •