Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Afvoer condenswater airco

  1. #1

    Standaard Afvoer condenswater airco

    Kan mij iemand uitleggen waar de condensafvoer zit van Audi A6 '98. De afvoer van de verzamelbak onder de accu is vrij, toch komt het water via het verwarmingskanaal langs de bijrijdersruimte binnen. De gebruikelijke plas onder de motor is er niet meer. Dus vermoed ik dat er nog ergens een afvoerkanaal moet zijn dat verstopt is! Maar hoe kan ik hem vinden.
    Heb 1,5 dag forums afgeschuimd maar nergens een duidelijk antwoord gevonden.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    als het goed is dan zit deze onder de kachel/airco radiateur en fan motorbak.
    de accu bak heeft hier niets mee te doen.
    bij een C3 en C4 bevind deze zich an de bijrijders kant in de motorruimte.,
    de afvoerslang komt midden onder de auto uit en die kan idd vertopt zijn.
    trouwens onder de voorruit in de motor ruimte zitten aan 2 kanten ook opvang/drain afvoeren en ook vaker verstopt door rotzooi.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard

    Bedankt, zal je advies opvolgen.

  4. #4

    Standaard

    Ik weet niet of er veel verschil is met mijn a4 avant, maar ik had hetzelfde probleem. Bij mij zit er een rubberen klepje aan de onderkant van de auto achter het hitteschild van de uitlaat. dit hitteschild was verbogen en hield dhet klepje dicht waardoor het condenswater niet weg kon. Hitteschild teruggebogen en het is opgelost.

    Hoop dat je er wat aan hebt.

  5. #5

    Standaard

    Garage heeft afvoer AC achter hitteschild opengemaakt (?), maar water komt nog steeds via AC in de passagierruimte. Ga toch Uw tip alvast uitproberen. Bedankt.


  6. #6

    Standaard

    Heb afvoer achter hitteschild zo goed en zo kwaad als het ging doorgestoken. Er komt nu al wat meer condenswater via deze afvoer maar het overgrote gedeelte (1/4 liter per half uur) komt nog via de passagiersruimte (onder handschoenkastje-linker bovenhoek) binnen. Moet ik heel het zaakje nu uitbouwen . Wordt stilaan wanhopig. Met zwoel weer stroomt het water binnen, probeer zoveel mogelijk via plastic op te vangen maar mat is al zijknat.

  7. #7

    Standaard

    Ik zie hier een toch wel veel voorkomend probleem bij audi en ook ik zelf was vorige winter de pineut met een water aanval vanuit het luchtrooster tussen de voorstoelen. Het probleem zit in de twee afvoerslangen links en rechts in het tussen consol. Je moet de afdek plaat rechts naast je gaspendaal en de afdekplaat aan de bijrijders kant loshalen en daar tref je een rood slangetje dat gemakkelijk te verwijderen en schoon te maken is, goed doorblazen en terug plaatsen, probleem opgelost. Succes
    Audi cariolet 2.3, Audi A4 1.9 TDI avant

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Thanks, hoop dat ik die afdekplaten verwijderd krijg want op het eerste zicht zijn er geen moeren of clipsen. Maar ik leef terug in hoop...

  10. #9

    Standaard

    Handschoenkastje en vloerbekleding uitgebroken, geen rood darmpje, wel midden in de console (tussen bijrijder en bestuurder, achter radio) een harde plastic doos met een dito arm (+-15 cm) die met 2 of 3 andere armen en bouten bevestigd is op chassis. Ik vermoed dat dit de (harde) verbinding is met de afvoer achter het hitteschild. Tussen deze arm en de opvangbak (?) zit er een ronde mousse waarlangs het water binnenkomt. Zou het kunnen dat deze mousse versleten is ? Alle moeren zijnlosgedraaid maar er is geen beweging in te krijgen. Help!

  11. #10

    Standaard

    Ja ja het gaat oom de midden console, daar loopt de afwatering doorheen. Bij mij zit er 1 links en 1 recht door de midden console en komt denkbeeldig uit op de versnellingsbak.
    Audi cariolet 2.3, Audi A4 1.9 TDI avant

  12. #11

    Standaard

    Zal een foto van het probleem invoegen

  13. #12

  14. #13

  15. #14
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DE BRUYN
    foto
    kuch...
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  16. #15

    Standaard

    foto
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  17. #16

    Standaard

    dit is alvast de afvoer aan de buitenkant. Nagenoeg onbereikbaar Als je het hitteschild wegplooit zie je een rubberen klep die soms dichtgeslibt of dicht gedroogd is, of inderdaad door het hitteschild afgedicht wordt. Maar het probleem situeert zich dus aan de binnenzijde (zie vorige foto) ter hoogte van het begin van het afvoersysteem. Eén arm is trouwens enkel met speciaal gereedschap los te maken, ofwel de hele airco-unit uitbouwen. Dus ... terug naar de garage lijkt mij de enige oplossing.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  18. #17

    Standaard

    Garage heeft nog eens 'gepurgeerd'. Er komt dan een massa condenswater via de afvoer maar nadien begint de ellende opnieuw. Is er echt niemand die weet wat er aan de hand kan zijn. Het lijkt net of er tussen het reservoir en de afvoer een terugslagklepzit die het niet doet. Weet iemand of die er inderdaad zit.

  19. #18

    Standaard

    Is er een goede ziel die al ooit het onderdeel (afvoer) op de eerste foto gezien heeft en weet wat er aan de hand kan zijn. 4 garagebezoeken hebben niets opgeleverd. Zij hebben wel de rubberen afdichting achter het hitteschild verwijderd omdat dit toch overbodig zou zijn en alleen maar problemen veroorzaakt :-/

  20. #19

    Standaard

    De garage kreeg het stuk op foto 1 niet uitgebouwd. Na het verwijderen van de 4 bouten kregen zij de arm er niet uit. Dit zou vastzitten aan het stuk met de mousse. Het is ter hoogte van deze verbinding (condenswaterbakje en afvoer) dat er een lek is. Zit hier een dichting of is er gewoon een barst. Iemand suggesties ?

  21. #20
    Lodej's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Afvoer condenswater airco

    Aan allen, ik zit met exact hetzelfde probleem met het lek langs de mousse aan passagierszijde (bekleding aan onderkant rond de uitlaat is ook goed doorweekt). Ik heb al reeds 2 dagen op dit forum aan het zoeken geweest achter een oplossing maar heb het helaas nog niet gevonden. Is er iemand die me nog suggesties kan geven of eventueel foto's? alvast bedankt! (audi A6 C5 1997)
    Laatst gewijzigd door Lodej; 29-06-13 om 17:27.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •