Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Doorzakkende stoel repareren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Leeftijd
    25
    Posts
    2
    Kudos
    0

    Standaard Doorzakkende stoel repareren

    Hallo,

    Ik heb een recaro style stoel die mij wat te ver doorzakt bij achterin het zitgedeelte tegen de rugleuning waardoor het niet meer lekker zit. Ik heb gezien dat er ook twee veren onder de zitting zitten.
    Het schuim lijkt opzich nog wel goed. Zou ik dit probleem op kunnen lossen door de veren te vervangen met metalen busjes? Iemand die ervaring heeft met deze stoelen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2020
    Leeftijd
    42
    Posts
    28
    Kudos
    0

    Standaard Re: Doorzakkende stoel repareren

    nee, die kun je niet vervangen door metalen buisjes, die veren zitten er niet zonder reden, Schuim zal wel ingezakt zijn, een fatsoenlijke bekleder snijd zo een nieuw schuim, daarbij is van Recaro heel veel nog nieuw te koop in onderdelen, but it aint cheap
    Laatst gewijzigd door a4a4; 30-10-22 om 22:58.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Leeftijd
    25
    Posts
    2
    Kudos
    0

    Standaard Re: Doorzakkende stoel repareren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4a4 Bekijk Berichten
    nee, die kun je niet vervangen door metalen buisjes, die veren zitten er niet zonder reden, Schuim zal wel ingezakt zijn, een fatsoenlijke bekleder snijd zo een nieuw schuim, daarbij is van Recaro heel veel nog nieuw te koop in onderdelen, but it aint cheap
    Ja via Carseatz kun je nieuw schuim pas klaar krijgen. Misschien moet ik dat dan maar proberen. Zal wel een flinke klus zijn?
    zou ik wel de veren kunnen ondersteunen door er iets tussen te doen?
    Kan op internet niet veel over deze stoelen vinden.

  4. #4
    boyofwax's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Posts
    130
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Doorzakkende stoel repareren

    Dan haal je de stoel en/of bekleding toch los. Misschien is er iets afgebroken of losgeraakt. Met karton, stukken schuim, oud kussen of lappen kan je een hoop opvullen zodat je relaxt zit. Maar goed dit is Audiforum en niet iedereen is gediend van el cheapo oplossingen voor hun premium auto
    Automatic is king of the road.
    Plastic delen? Ze delen vanzelf.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Doorzakkende stoel repareren

    Het probleem is 100% het schuim. Geen lapmiddelen bedenken, werkt niet en zit alleen beroerder. Schuim vervangen valt mee, zeker bij een zitting.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •