Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Water loopt niet weg?

  1. #1

    Standaard Water loopt niet weg?

    Of dit nou bij interrieur of exterieur moet.. geen idee.. het water zit IN de auto in ieder geval
    Blijkt dus na inspectie dat het euvel met mijn centrale vergrendeling/alarm door de cv/blackbox komt. Hier zat namelijk wat water in. Het water zat helaas niet alleen daar maar ook aan de bijrijders kant achter de stoel (de mat daar was vochtig al een tijdje maar ik lette daar niet zo op.. gebeurt vaak zat dat iemand met natte schoenen achterin gaat zitten immers)
    Het lijkt er dus op dat bij mijn rechter achterraam het water naar binnen komt, maar het er nergens meer uit gaat.
    Waar zou normaliter de afwatering zitten voor de rechter kant? Immers in een deur loopt het water er boven in en komt het er onder weer uit.
    Ik denk dat daar gewoon een verstopping zit (troep komt helaas overal )

    Nouja.. ik lees het wel hoop ik

    Groeten,

    Peter

    PS. Overigens gaat het om een '93er Audi Cabriolet 2800cc v6

  2. #2

    Standaard

    Ik durf het bijna niet te doen maaruhm. *bump* :oops:

    Ik zit nogsteeds met het waterprobleem, en hoewel iedereen natuurlijk zit te genieten van het kerstdiner (en ik het natuurlijk ook net gedaan heb ) voel ik toch nog ergens nattigheid.
    Ondertussen is het water zich volgens mij nog meer gaan ophopen. De achterbank is er helemaal uit en als het regent kun je het water er wel in zien lopen, maar ik heb echt geen FLAUW idee waar het water eruit moet komen bij mijn cabrio. ik weet wel dat het NIET uit de vloermatten moet komen.

  3. #3
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Hmm. hoe heet dat "ding" ook al weer.parafan bak?
    Een verstopping zou de oorzaak kunnen zijn.
    (moet ik zelf ook even de zoekfunktie gebruiken :oops: )


    En anders de afwateringsgaten in de portieren.even doorprikken/blazen.
    One liter, driver's licence eater...


  4. #4

    Standaard

    Jep, paravaan. Ik heb daar ook wel eens een draadje van geopend, het ding was bij mij in de lengte gescheurd.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  5. #5

    Standaard

    Oki, gezocht op parafaan en inderdaad iets gevonden. Wat ik alleen nog vreemd vind, de parafaan (die ik uiteraard ga nakijken) zit vooraan.. Mijn lekkage zit vooral rechts achter
    Ik heb ook al even op een duitsgesproken audicabrio(.net) forum gekeken. nou heb ik volgens mij al iets gevonden maar mijn duits is niet al te best. Heb het uitgeprinte velletje (nouja 5) maar even bij de vader neergelegd. Morgen meer


  6. #6
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.331
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Lekkage's zijn altijd moeilijk te traceren. en het lijkt wel alsof het van de meest onmogenlijke plaatsen kan komen.
    One liter, driver's licence eater...


  7. #7
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    je kunt altijd nog de (verdachter )plaatse inwrijven met krijt.
    waar het krijt dan verdwenen is zit de evt lekkage :idea:
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Het is een bekende plek, veel cv pompen gaan hieraan kapot omdat nou juist daar water komt te staan.
    Het kan zijn dat je afvoer slang verstopt zit, zitten twee l+r achter. Hier kan je ff perslucht op zetten en kijk ns of de ruiten achter goed in het rubber vallen.
    The power of your example is far greater than what you say!

  10. #9

    Standaard

    ik weet niet of het bijdraagt maar dit is een bekend probleem bij veel auto's:

    Afwatering onder de paravan niet in orde daarme stroomt het water naar binnen en dan stroomt onder de mat door naar achteren :shock: heel veel passats hebben dat probleem, ik haal soms zeker 5 L water uit die auto's. zoiets is echt funest voor een auto.

    Het kan natuurlijk overal vandaan komen, maar als je handig bent en de tijd hebt dan kun je natuurlijk gewoon het paneel onder je raam demonteren is een vrij makkelijk klusje dan kun je zien of het daar van daan komt met een hogedrukreiniger of iets dergelijks.

    Ik hoop dat ik je een klein beetje heb kunnen helpen.

  11. #10
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb ook zoiets gehad met mijn A4,

    waterafvoer van de parafaanbak zit bij mij onder de accubak en dat gat zat dus vol bladeren etc. gevolg was dat die bak vol water kwam te staan en het via een verwarmingsslang mijn interieur inliep, gevolg was kortsluiting in de startblokkering waardoor de auto niet meer wou starten.

    probleem was simpel op te lossen door accu eruit te halen en de bladeren eruit te porren.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Lekkage's zijn altijd moeilijk te traceren. en het lijkt wel alsof het van de meest onmogenlijke plaatsen kan komen.
    en het kan zich ook op de meest onmogelijke plaatsen ophopen.

    Vandaag even een deurpaneel verwijderd voor een klusje en wat zag ik....onder in de plastic "zak" met isolatie materiaal zat wel een glas water in :-?

  13. #12
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.882
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als de afwatering in je watervangbak (zo heet dat ding voor je paravent) verstopt is en de boel loopt over, kan in het ergste geval zelfs je motorstuurapparaat (ECU) onder water komen te staan. Einde verhaal...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •