Resultaten 1 tot 14 van de 14

Onderwerp: Naaien.

  1. #1
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard Naaien.

    Wie kan mij vertellen met welk garen een leren stuurwiel genaaid moet worden. Ik ben al eens een middag vlijtig aan de gang geweest met ijzergaren, wat een goed resultaat opleverde (wel een kapot gestoken vinger mja, je moet er wat voor over hebben :P ). Helaas is dit niet van lange duur zoals het nu er naar uit ziet (slijtage). Ik geef het nog een half jaartje voordat het weer uit elkaar valt.
    Een langdurigere oplossing is dus van harte welkom.

    BVD,

    ACOQ
    Koekje erbij?

  2. #2

    Standaard

    Een nieuw stuur?

    :oops: sorry, ik kon het niet laten.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3
    Guest

    Standaard

    Professioneel gebruikt men vaak garen van Nylon, oftewel Polyamide. Er is gewoon 'in de winkel' bijna niet aan te komen, daar vind je bijna alleen katoen en polyester. "IJzergaren" is meestal linnen.

    Bij www.lederhaus.de in Duitsland kun je zulk nylongaren wel bestellen in allerlei diktes.

  4. #4

    Standaard

    't is maar een idee hoor , je zou eens bij een schoenmaker
    kunnen gaan kijken .
    Als je een schoen kan naaien moet je toch stevige draad hebben .

    Pat
    Waar het reglement heerst , wordt de gedachte overbodig .

  5. #5

    Standaard

    Nu heb ik geen verstand van vissen, maar ik meen mij te herinneren dat visdraad ook van nylon (PA) gemaakt wordt.

    Is dat dan ook bruikbaar? Zou het aantal leveranciers behoorlijk uitbreiden...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #6

    Standaard

    Uhm, misschien is het en ideetje om het het proffesioneel te laten doen? Dat zal toch niet zo veel kosten?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  7. #7

    Standaard

    Maarja, Hoe 'stuur' je daar naar toe?
    Moet ie een reserve stuur hebben.
    Het lijkt me idd wel het beste om het proffesionel te laten fixen, heb je er tenminste een hele tijd geen last meer van.
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Misschien kan het op afspraak en is het "klaar terwijl u wacht".
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  10. #9
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    En welk bedrijf doet zoiets dan?
    Koekje erbij?

  11. #10

    Standaard

    Autointerrieurbekleders/stoffeerders e.d.
    Kwestie van een belletje, misschien kunnen die ook het hele stuur opnieuw be'leren'....
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  12. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Maarja, Hoe 'stuur' je daar naar toe?
    Moet ie een reserve stuur hebben.
    Gewoon twee griptangen op de stuurnaaf klemmen!

  13. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cogido
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Maarja, Hoe 'stuur' je daar naar toe?
    Moet ie een reserve stuur hebben.
    Gewoon twee griptangen op de stuurnaaf klemmen!
    8) Knight rider ?? Doet het ook goed als anti-diefstal, denk' :roll:
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  14. #13

    Standaard

    in mijn s2 stuurtje zat een scheurtje in ....
    ben naar een auto bekleder gegaan voor een prijs indicatie , als antwoord kreeg ik dat het behoorlijk tijd ging kosten en dat ik moest rekenen op een bedrag van rond de 250€
    nou voor dat bedrag kan je wel een middagje kloten dacht ik zo











    ferry

  15. #14
    Guest

    Standaard

    Visdraad is weliswaar ook nylon/polyamide, maar daar houdt de overeenkomst op: het is een gladde draad uit één stuk.

    Garen dat bijv. schoenmakers en bekleders gebruiken bestaat uit heel veel heel dunne vezeltjes die gesponnen en getwijnd zijn. Het resultaat is niet glad maar wel flexibel.

    @ferry: stuur me even een mailtje ( j.vanes4 at chello.nl ), ik heb hier zwart nylongaren liggen in 2 diktes, kan je wel een paar meter opsturen...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •