Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: deurpanelen audi 80 b3 en bumper overzetten audi 90 naar 80

  1. #1

    Standaard deurpanelen audi 80 b3 en bumper overzetten audi 90 naar 80

    Hallotjes audifanaten en alle andere wegpiraten.
    even een paar vraagjes hopelijk kunnen jullie mij een eind op weg helpen.
    ik zelf heb een 80 b3, maar ik heb van een neef van mij een audi 90 bumper gekregen zonder mistlampen dus nu voor mijn eerste vragen,
    ween jullie misschien waar ik mistlampen kan halen? imitatie is ook goed want nieuw zijn ze onderhand niet te betalen. tweede vraagje past een audi 90(coupe) bumper op een audi 80 b3? of moet ik veel gaan aanpassen? zo ja wat allemaal en weten jullie de kosten?
    3de vraagje
    ik wil mijn deurpanelen eruithalen maar ik weet niet hoe, ik had laatst 2 schroeven eruit gehaald maar kreeg me deurpanelen niet eruit en ik was bang dat ik het kapot zou maken dus verder niet geprobeerd kreeg namelijk ook niet de raamslingers eruit.
    maar goed nog even een laatste vraag, ik heb van die zelfde neef een handrem hoes en handrem hendel gekregen maar deze krijg ik bij mij zelf niet uit mijn audi weet je misschien ook hoe ik deze eruit krijg?
    moet ik het eraf gaan snijden ofzo? of met onwijs brute kracht de hele boel eraf proberen te draaien?
    als jullie mij kunnen helpen met mijn vragen.... GRAAG
    alvast bedankt folks
    groeten Delaney

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: deurpanelen audi 80 b3 en bumper overzetten audi 90 naar

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Delaney
    ween jullie misschien waar ik mistlampen kan halen? imitatie is ook goed want nieuw zijn ze onderhand niet te betalen.
    Hella is je enige bron, volgens mij is er geen aftermarket-spul. Of zoeken op sloperijen...

    tweede vraagje past een audi 90(coupe) bumper op een audi 80 b3? of moet ik veel gaan aanpassen? zo ja wat allemaal en weten jullie de kosten?
    Bij een Coupé staan de wielkasten iets verder naar voren in de schermen, geen idee of dit consequenties heeft voor de passing van de bumper. Kwestie van passen.

    3de vraagje
    ik wil mijn deurpanelen eruithalen maar ik weet niet hoe, ik had laatst 2 schroeven eruit gehaald maar kreeg me deurpanelen niet eruit en ik was bang dat ik het kapot zou maken dus verder niet geprobeerd kreeg namelijk ook niet de raamslingers eruit.
    Twee schroeven bovenaan, die zitten goed in het zicht. Dan twee schroeven in de handgreep, dan haal je een kant van de handgreep eruit en zitten er nog twee of drie schroeven waarmee je de andere kant eraf kunt halen. Raamslinger: plastic kapje eraf schuiven, van de knop af. Daaronder zit een schroef. Dan de deurhendel (chroom) naar buiten trekken, diep daaronder zit nog een schroef. Dan voorzichtig het paneel omhoog tillen, hij zit onderaan met haken over de deur. Let op dat je de rubbertjes uit die haken niet kwijtraakt, anders gaat de boel rammelen.

    maar goed nog even een laatste vraag, ik heb van die zelfde neef een handrem hoes en handrem hendel gekregen maar deze krijg ik bij mij zelf niet uit mijn audi weet je misschien ook hoe ik deze eruit krijg?
    moet ik het eraf gaan snijden ofzo? of met onwijs brute kracht de hele boel eraf proberen te draaien?
    Met een platte schroevendraaier het haakje onderaan loswippen, dan met diezelfde schroevendraaier onder de kap gaan en het haakje bovenop wegduwen. Als je er naar kijkt, is het meteen duidelijk. Is niet echt makkelijk, trouwens.

    Succes!

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    vergeet niet het schroefje achter je hendel waarmee je je deur opent!

    dies tricky
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Friso
    vergeet niet het schroefje achter je hendel waarmee je je deur opent!
    "Dan de deurhendel (chroom) naar buiten trekken, diep daaronder zit nog een schroef."
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.645
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard

    die bedoelde ik
    Audi A5 Coupe 3.0TDI quattro 2008 S-line / Audi A6 Avant 2.0 FSI 2005 Pro-line
    Audi A4 avant 2.5 TDI 2005 Pro-line Business
    Audi 80 2.3e 1992 / Audi Cabriolet 2.3e 1991


  6. #6

    Standaard

    ok ik heb jullie raad opgevolgd en heb ook het schroefje van de deur hebdel eruit gehaald maar de deur hendel zelf wil niet mee werken!
    doen die hendels dat altijd? en zijn ze wel eruit te halen zonder dat het gevolgen heeft of moet die deurpaneel stukje omhoog?
    wat een werk je auto mooi maken. en vrouwen maar klagen dat ze de mascarra niet meewerkt en dat jezelf opmaken preciezie werk ik.
    dan maar liever een man zijn en aan me auto werken

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.871
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Als je die schroef eruit hebt, kun je het 'schelpje' eruit wippen, daarachter zit een klemmetje wat los moet (niet verbuigen of kwijtraken) en dan kun je het haakje van de deurontgrendelingskabel losnemen van de chromen hendel.

    Tom
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •