Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 128

Onderwerp: Audi A3 Binnenverlichting

  1. #1

    Standaard Audi A3 Binnenverlichting

    Beste,

    In mijn wagen zit Vooraan een gewone licht unit nu is mijn vraag,
    kan ik de unit met leeslampjes en led's in mijn wagen plaatsen?

    Foto 1 is mijn unit foto 2 is de unit die ik wil (ambient verlichting)

    * Bericht op verzoek TS aangepast..
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  2. #2

    Standaard

    Jow Dominic!

    ik heb net ook een gelijkaardige vraag in deze topic gesteld: http://www.audiforum.nl/phpBB2/viewt...=339757#339757

    Betreft dus wel ambiente verlichting in de A4 maar is voor de A3 't zelfde principe... ik vraag me hoofdzakelijk af of de bedrading al klaar zit (want die ledverlichting moet aangaan samen met de dimlichten)

    Hopelijk krijg ik wat antwoorden op m'n vragen want mis die interieurverlichting wel een beetje.. was echt aangenaam in m'n vorige A4.
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  3. #3

    Standaard

    Is er niemand die het al gedaan heeft in een audi a3 (8p 2005) die verlichting te plaatsen ?

    Men noemt dit ambient verlichting er zijn al enkele forums hiervan maar nog geen voor een audi a3 ,dus men vraag was kan ik dit zelf plaatsen die rode ledjes vooraan?

    Vriendelijke groeten ,

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominic
    Is er niemand die het al gedaan heeft in een audi a3 (8p 2005) die verlichting te plaatsen ?

    Men noemt dit ambient verlichting er zijn al enkele forums hiervan maar nog geen voor een audi a3 ,dus men vraag was kan ik dit zelf plaatsen die rode ledjes vooraan?

    Vriendelijke groeten ,

    Dominic,

    Het is redelijk eenvoudig om de ambienteverlichting erbij te plaatsen, je dient dan voorin gewoon de gehele verlichtingsunit te vervangen. Achterin zal het zelfde gelden als je daar leeslampjes hebt (zo niet dan wordt het een lastige klus deze te plaatsen).

    Kijk hier maar eens (wel ff doorbijten in het Duits)
    www.langzeittest.de
    http://www.motor-talk.de/t456559/f160/s/thread.html

    Groeten Apolo2

  5. #5


  6. #6

    Standaard

    hey alvast bedankt voor je reactie

    merci

  7. #7

    Standaard

    Heb der net eens naar die site gekeke en het is precies vreed simpel (volgens die persoon toch op die website)
    Dus als ik het goed begrijp is het gewoon het onderdeel er uit hale en een nieuw in steke met die verlichting en stekkertje insteke en dan werkt het ?

    Wat vinde jullie daarvan?
    Ik ga me zo'n unit bestelle denk ik (ale als ik zeker weet da het zo simpel is en werkt)

    Heeft hier iemand dit al gedaan? in een audi a3 8p

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Dominic,

    Ja het is poepie simpel dus want vind ik daarvan...prima natuurlijk. Of je ongeveer 80,- moet investeren voor feitelijk twee lampjes die een rode gloed geven moet je natuurlijk zelf beoordelen, het is maar net wat het je waard is. Als je het lichtpakket had besteld was je ook een smak extra geld kwijt geweest (300,- ofzo dacht ik) en had je naast de ambiente verlichting een aantal andere minder opvallende lichteffecten erbij gekregen. Voor 80,- heb je op de verlichte portiergrepen en opbergvakje in de console na het zelfde effect.....hopelijk breng ik je nu niet op het idee die laatste twee ook nog in te bouwen ;-)

    Groetjes Apolo2

  10. #9

    Standaard

    Jah omdat ik niet echt antwoord krijg op men vraag heb ik de grote middelen ingezet heb men plofond verlichting eens open gemaakt en het was peace off cake i

    Foto 1 ; is men plafondverlichting NU (zonder leeslampjes en ledjes).
    Foto 2 ; Hier heb i het plastiek licht covertje verwijderd
    Foto 3 ; frontje verwijderd aan schakelaar
    Foto 4 ; zo ziet het eruit zonder front jeziet duidelijk dat eigenlijk alles klaar zit daar bedoel ik mee je kan er les lampjes insteken , de grote cirkel is normaal voor schakelaar schuifdak en de plaats waar de ledjes moete komen zit er ook.
    Ik ga dit er niet allemaal appart insteken maar gewoon de unit verwisselen met één waar dit allemaal inzit .

    Ik zie ook da er metalen geleidertjes lope voor die leeslampjes ga eens kijke of er stroom op zit WORD VERVOLGD !
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  11. #10

    Standaard

    De ander foto's
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  12. #11

    Standaard

    foto's staan beke omgekeerd maar jullie geraken er wel aan uit

    Er zitten ook nog 2 vijsjes vijs ik die los komt de unit je tegemoet :-D

  13. #12

    Standaard

    Dominic

    ik denk wel (net zoals voor de A4) dat je ook voor de A3 't onderdeel dat juist maar de ledjes bevat kan verkrijgen (via dealer). Ik heb 't besteld voor m'n A4 en kost rond de 10 euro.
    Je hoeft dus niet de hele unit te vervangen... denk ik.
    Don't drive faster than your guardian angel can fly

  14. #13
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ben benieuwd naar het resultaat Dominic, zal het wel zien als je naar onze meeting komt.
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  15. #14

    Standaard

    RENIO ;

    De plaats waar de ledjes normaal zouden zitten is er gans het kliksysteem , ma heb geen zin om die gaatjes in men cover te boren ... kwa afwerking is dit niet zo goe denk ik ? daarbij waar de gaatjes zouden moeten komen is ook niet aangeduid op achterzijde cover daarmee...

    E90N ;

    Als het bij mij der in zit en alles werkt gelijk het moet kun je ook een unit bestellen en dan steek ik dit er voor je in op de meeting (is 5sec werk)

    ééN GROOT PROBLEEM waar geraak ik nu aan die unit :-? en heb geen zin om naar een audi garage te gaan omdit te bestellen en op ebay is er geen te koop momenteel

  16. #15
    E90N's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    943
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominic
    RENIO ;

    De plaats waar de ledjes normaal zouden zitten is er gans het kliksysteem , ma heb geen zin om die gaatjes in men cover te boren ... kwa afwerking is dit niet zo goe denk ik ? daarbij waar de gaatjes zouden moeten komen is ook niet aangeduid op achterzijde cover daarmee...

    E90N ;

    Als het bij mij der in zit en alles werkt gelijk het moet kun je ook een unit bestellen en dan steek ik dit er voor je in op de meeting (is 5sec werk)

    ééN GROOT PROBLEEM waar geraak ik nu aan die unit :-? en heb geen zin om naar een audi garage te gaan omdit te bestellen en op ebay is er geen te koop momenteel

    Inderdaad, ik heb ook al gezocht naar een volledige unit
    Vrees dat we naar een VAG dealer moeten gaan die er weer slag uit willen slaan. (lees duur)
    *99 VW Golf IV 1.9 TDi *02 Audi A3 8L TDi *05 Audi A3 8P 2.0 TDi S-Line *08 Audi A5 8L 2.7 TDi *12 Audi A6 Avant 2.0 TDi S-Line *15 Mercedes GLC 250 SUV AMG Line *19 Mercedes GLE 350 SUV AMG Line

  17. #16

    Standaard

    Op de meeting misschien eens rondvragen. Als er nog een deel mensen zijn die het willen kan je misschien een gunstig prijsje regelen
    Greetz Dave | Audi A3 2.0TDi S line | Sportec

  18. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaveS
    Op de meeting misschien eens rondvragen. Als er nog een deel mensen zijn die het willen kan je misschien een gunstig prijsje regelen
    Mmmm, als het echt mooi en perfect zou passen dan zie ik dat ook wel zitten.
    En... als er eventueel iemand zou zijn die me zou willen helpen met het plaatsen hiervan.
    Audi A3 Cabrio Ambition 1.9 TDI

  19. #18

    Standaard

    HET MOET perfect zijn maar dat zal het ook zijn ik laat jullie zeker nog iets weten stuk is nog steeds niet binnen pff

  20. #19

    Standaard

    Wat ik mij wel nog net bedenk. Er zijn mensen met S line modellen en mensen zonder.

    S line modellen hebben zwarte dakhemel, de andere grijs. Dus dat zijn waarschijnlijk andere onderdelen en nummers dus.
    Greetz Dave | Audi A3 2.0TDi S line | Sportec

  21. #20

    Standaard

    Iemand van jullie enig idee wat zo'n unit kost bij de VAG-dealer?
    Ik vrees toch dat ge serieus gaat verschieten.
    Audi A3 Cabrio Ambition 1.9 TDI

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •