Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: tyrefit= 0 zoekresultaten

  1. #1

    Standaard tyrefit= 0 zoekresultaten

    hai
    heb een a4 avant, op zoek naar meer bergruimte:
    iemand suggereerde om het reservewiel eruit te halen en 'tyrefit' te gebruiken. wat is dat?
    thanks
    der zwitser
    eeh ik kocht m omdat de achterbank ingeklapt er een plat vlak ontstond en ik daar mijn matrasje kan leggen om in mijn audi te pitten na het surfen

    en omdat het een audi a4 is :)

  2. #2
    ACOQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Leeftijd
    47
    Posts
    3.193
    Kudos
    0

    Standaard

    Denk dat ze daar zo'n snelreparatieset mee bedoeln. Lucht en dichtingsmiddel uit een spuitbus.
    Heb er geen ervaring mee, wellicht dat anderen een betere uitleg hebben ;-)
    Koekje erbij?

  3. #3

    Standaard

    Als het goed is bedoeld hij daarmee de DSST technologie van Dunlop. Deze banden kunnen bij volledige spanningsverlies hun eigen in takt houden door de stevige zijwand.

    De bande loopt ook niet van de velg en de wagen zal nog een stabiel rijgedrag hebben. Je kan net als bij een thuiskomer 80km/uur kunnen blijven rijden. Je hoeft dus je band niet meer te verwisselen op vreemde plekken etc etc.

    Deze banden zijn te krijgen van 16 t/m 18 inch.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.887
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, ik denk toch dat ze daarmee dat schuim bedoelden, anders kun je nog niet het reservewiel eruithalen.

    Dat schuim heeft wat nadelen: je kunt de band weggooien als het erin zit (het is er niet meer uit te halen) en soms dicht het niet genoeg waardoor je alsnog op een vrijwel lege band rondrijdt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.711
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    dat zijn/waren toch die platte lege reserve banden, die je met zon compressor mag opblazen om te gebruiken en dan erachter komen dat je lekke band niet in de houder past......
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm


  6. #6
    Staert's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    452
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Een tirefit is een soort opberg box die in de ruimte van het reservewiel past. Weet niet of ze voor Audi als optie geleverd worden. Bij andere merken kun je zo'n box gewoon bestellen.
    Hierdoor komt het wiel wel te vervallen en daarvoor krijg je inderdaad meestal zo'n schuimbus erbij..

    Een tirefit is dus geen alternatief voor een reservewiel.. maar de doos die je er voor in de plek kunt zetten.. deze kun je vaak vastzetten op het punt waar nu het wiel op vast zit..

  7. #7

    Standaard

    hallo,
    een hoop antwoorden, bedankt

    ik denk inderdaad dat de schuimopolossing bedoeld wordt met de tyrefit.

    in het artikel in een duits magazine waarin de a4 getest wordt, wordt gesproken over extra bergruimte door gebruik van tyrefit.

    ik ga eens kijken of ik wat gebruikerservaring kan googelen en dan evt zo'n bus schuim kan kopen en erin spuiten. een box voor op de plaats van het reservewiel knutsel ik zelf wel in elkaar.

    thanks
    zwitser [/i]
    eeh ik kocht m omdat de achterbank ingeklapt er een plat vlak ontstond en ik daar mijn matrasje kan leggen om in mijn audi te pitten na het surfen

    en omdat het een audi a4 is :)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    eeej
    ik ben nu wakker, met tyrefit wordt dus zoals mijn bovenbuurman schrijft de box zelf bedoeld.
    zzz :idea:
    eeh ik kocht m omdat de achterbank ingeklapt er een plat vlak ontstond en ik daar mijn matrasje kan leggen om in mijn audi te pitten na het surfen

    en omdat het een audi a4 is :)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •