Denk dat ze daar zo'n snelreparatieset mee bedoeln. Lucht en dichtingsmiddel uit een spuitbus.
Heb er geen ervaring mee, wellicht dat anderen een betere uitleg hebben ;-)
hai
heb een a4 avant, op zoek naar meer bergruimte:
iemand suggereerde om het reservewiel eruit te halen en 'tyrefit' te gebruiken. wat is dat?
thanks
der zwitser
Als het goed is bedoeld hij daarmee de DSST technologie van Dunlop. Deze banden kunnen bij volledige spanningsverlies hun eigen in takt houden door de stevige zijwand.
De bande loopt ook niet van de velg en de wagen zal nog een stabiel rijgedrag hebben. Je kan net als bij een thuiskomer 80km/uur kunnen blijven rijden. Je hoeft dus je band niet meer te verwisselen op vreemde plekken etc etc.
Deze banden zijn te krijgen van 16 t/m 18 inch.
Nee, ik denk toch dat ze daarmee dat schuim bedoelden, anders kun je nog niet het reservewiel eruithalen.
Dat schuim heeft wat nadelen: je kunt de band weggooien als het erin zit (het is er niet meer uit te halen) en soms dicht het niet genoeg waardoor je alsnog op een vrijwel lege band rondrijdt.
Een tirefit is een soort opberg box die in de ruimte van het reservewiel past. Weet niet of ze voor Audi als optie geleverd worden. Bij andere merken kun je zo'n box gewoon bestellen.
Hierdoor komt het wiel wel te vervallen en daarvoor krijg je inderdaad meestal zo'n schuimbus erbij..
Een tirefit is dus geen alternatief voor een reservewiel.. maar de doos die je er voor in de plek kunt zetten.. deze kun je vaak vastzetten op het punt waar nu het wiel op vast zit..
hallo,
een hoop antwoorden, bedankt
ik denk inderdaad dat de schuimopolossing bedoeld wordt met de tyrefit.
in het artikel in een duits magazine waarin de a4 getest wordt, wordt gesproken over extra bergruimte door gebruik van tyrefit.
ik ga eens kijken of ik wat gebruikerservaring kan googelen en dan evt zo'n bus schuim kan kopen en erin spuiten. een box voor op de plaats van het reservewiel knutsel ik zelf wel in elkaar.
thanks
zwitser [/i]