Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 88

Onderwerp: Dashboard inbouwen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard Dashboard inbouwen

    Volgende week verwacht ik mijn nieuwe dashboard en middenarmsteun. Uiteraard is het inbouwen van de armsteun een makkie, maar hoe zal ik beginnen met het demonteren van het dashboard?

    De zwarte gaat eruit, en in de plaats daarvan komt er een van de kleur Platin (zie bijlage foto).

    Ik heb alleens vaker de middenconsole eruit gesloopt, dus hier ga ik dan ook maar mee beginnen denk ik.

    Vervolgens ga ik het handschoenenkastje eruit bouwen en onder het stuur een aantal platen.

    Uiteindelijk moet het stuur zelf er ook uit... Waar moet ik beginnen met het demonteren van het stuur? Kan ik zonder problemen het kabeltje van de airbag loshalen?

    Hoe zouden jullie dit aanpakken?

    Alvast bedankt voor alle hulp!

    Groet, Sander
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  2. #2
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Veel foto's maken van hoe het nu zit.
    De schroefjes en boutjes etc. goed documenteren, bij elkaar houden.

    Goed kijken naar zaken die als doel hebben krakende dashboards tegen te gaan zoals rubbertjes of vilt. Zorg dat je op het nieuwe dash die spullen op de zelfde plekken hebt etc.
    Pas ook op voor vallende clipjes en beugeltjes etc.

    Wat betreft het stuur en airbags. Zowieso als allereerste de accu los halen.
    Pas op met de airbags. Niet laten stuiteren :wink:
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Thanks, dat zijn inderdaad handige tips.

    Hopelijk zitten alle rubbertje die nodig zijn erbij, en anders moet ik ze even overzetten van het oude dashboard
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Wat betreft het stuur en airbags. Zowieso als allereerste de accu los halen.
    Pas op met de airbags. Niet laten stuiteren :wink:
    En wacht maar gerust een kwartier met het verwijderen van de airbag(s)
    Er kan namelijk nog een soort van Restspanning op het systeem staan...
    Veel dromen, weinig geld...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    En wat nou als ik de airbag loshaal zonder de accu af te koppelen?

    En hoe kan ik het beste de accu afsluiten? gewoon de rode draad er vanaf halen?
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Of 'm er helemaal uithalen, kan ook niet per ongeluk een klem tegen de pool aankomen en contact maken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    En wat nou als ik de airbag loshaal zonder de accu af te koppelen?

    Dan ben je al een heel eind op weg met het uitbouwen van je oude dash... :-D
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  8. Ad
  9. #8
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-A8
    En hoe kan ik het beste de accu afsluiten? gewoon de rode draad er vanaf halen?
    De massa-pool ( de - ) los halen is voldoende. Zorg dat ie niet per ongeluk contact kan maken...
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Ok bedankt mensen!

    Dan ga ik er voor zorgen dat de accu dan netjes afgesloten is.

    Dank voor de tips!
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  11. #10

    Standaard

    heb al vaker een airbag losgehaald zonder de accu te ontkoppelen.. Nooit fout gegaan.. Zolang je je contact een kwartier uit hebt gehad en niet even aan doet tussentijds.. Beter is natuurlijk met de accu los.. En niet weer aansluiten voor alle airbags zijn aangesloten ivm airbag storing.

  12. #11

    Standaard

    heb je ook de nieuwe middenconsole? Of laat je die zo als ie is?

  13. #12
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    :shock: ff een vraagje waarom gaat ie er uit
    was de orginele niet goed meer .
    Het lijkt me nogal een opgave om een dashbord te vervangen en zeker in een A8
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Nee de oude is nog goed, is een zwarte.

    Ik vind deze kleur mooier en het is van een facelift, dus is net een stukje mooier.

    Daarnaast wilde ik ook graag de nieuwe middenconsole, dit wordt een middenconsole met Navigatie plus unit en een andere ECC unit. Die past niet in het oude dashboard dus vandaar dat deze erin gaat.

    En tja... zal toch niet al te moeilijk zijn het dashboard vervangen? lijkt me een kwestie van een shitload aan schroefjes losdraaien en uiteindelijk de dash eruit halen

    Het enige wat ik nog moet doen is de B-stijlen en C-stijlen van de auto vervangen in kleur platin en dan heb ik een geheel ander interieur (ik vond het zwart een beetje erg saai worden).

    Ouden onderdelen hoop ik nog te kunnen verkopen.

    Ik had weer eens een gelukje gehad een leder interieur met deuren in leer/alcantara te scoren en nu ook weer een compleet dashboard voor een paar tientjes...

    Anders zou ik er uiteraard niet aan beginnen
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  15. #14
    rum's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    5.658
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Gaaf hoor, een grijs dashboard voor weinig! Veel suc6 met het ombouwen! Ik heb ook de airbag een paar keer losgehaald zonder de accu te ontkoppelen. Je moet er dan alleen aan denken dat je hem niet op het contact zet!
    Audi A4 Avant B6 2.5 TDI Pro Line 163+pk BCZ // JDE Tuning by JB

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rum
    Gaaf hoor, een grijs dashboard voor weinig! Veel suc6 met het ombouwen! Ik heb ook de airbag een paar keer losgehaald zonder de accu te ontkoppelen. Je moet er dan alleen aan denken dat je hem niet op het contact zet!
    Jep inderdaad, ik kan de accu er dus ook wel oplaten. Maarja ik haal hem wel lekker los, dan ben ik 100% zeker dat ie niet klapt
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  17. #16

    Standaard Gewoon losmaken

    Gewoon losmaken aub anders gebeurd het een keer dat iemand anders effe wil kijken naar de mooie lichies op het dash poef weg gezicht
    Een goudvis heeft een geheugen van 30 seconden kun je nagaan hoeveel Ik per dag beleef :mrgreen:

  18. #17
    miTchel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    42
    Posts
    3.184
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gewoon losmaken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bauer
    Gewoon losmaken aub anders gebeurd het een keer dat iemand anders effe wil kijken naar de mooie lichies op het dash poef weg gezicht
    en dat komt hard aan :shock:
    Audi A4 2.4 v6 '03 Nu ; Audi A4 1.8T limited S '14

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Zou ook erg zonde zijn van de airbag, die biaaaaaatches zijn namelijk behoorlijk duur.
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Zo ik heb de onderdelen al binnen vanuit duitsland.

    Het dashboard met de middenarmsteun, hier een aantal plaatjes!

    Nu nog even een paar daagjes tijd zien te vinden om dat dashboard te vervangen :idea:
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  21. #20

    Standaard

    zelfde dash en armsteun als in mijn a8. Ik moet nog een nieuwe kap hebben voor één armsteun. De vorige eigenaar had er een telefoonhouder op gemonteerd... Vier mooie gaten erin. Kost 100 euro.. alleen een kapje

    Heb je straks wel een mooie interieur. En die armsteun is echt super. Mooie verlicht in het donker en best wel ruim!

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •