Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Piepende autoramen

  1. #1
    asdasd
    Guest

    Standaard Piepende autoramen

    Mijn autoramen van mijn A3 piepen zodra ze naar beneden en naar boven gaan. Moet ik nu de strips vervangen of kan ik het ook insmeren met bv olie? zo ja hoe?

    Zijn elektrische ramen.

    Kon verder niks vinden met de search hierover

  2. #2

    Standaard

    misschien een keer insmeren met siliconenspray. en dit een aantal keer herhalen in de week. zodat de rubbers weer wat soepeler worden.
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  3. #3
    2.3
    Guest

    Standaard

    IK heb het ook,ik smeer de geleiders altijd in met vaseline en dan is het weer een tijdje over.

  4. #4

    Standaard

    Same problem... insmeren met iets nog niet geprobeerd, ga ik denk ik maar eens doen ja!
    Waarmee? gewoon vaseline? of weet iemand een andere tip die beter werkt?

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Silliconen: ja
    Spray: nee (dat spettert alle kanten op en je kan niet over bij komen).

    Deurpanelen er af halen en de stalen rails waar de geleideblokjes van de ruit langlopen van boven naar onder goed insmeren (met vingertop) met silliconen-vet uit een tube.
    Terwijl je insmeert de ruit op en neer laten bewegen zodat ook de delen waar je initieel niet bij kan goed ingevet worden

    Silliconen-vet verdwijnt niet door regen/vocht. Dit blijft jaren zitten !
    Na een aantal jaar is de rails "schoongeschraapt" en moet het opnieuw.

    Geen sprays gebruiken. Je hele deur en ruit sproeien dan onder.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6
    2.3
    Guest

    Standaard

    Idd geen spray gebruiken,heb ik zelf ook eerst geprobeerd met WD40.

    Ik kon gelijk de auto wassen .

  7. #7

    Standaard

    geen last van gehad. raam helemaal omlaag en inspuiten. natuurlijk geen meter afstand bewaren want dan zit alles onder. gewoon jezelf beheersen. al is dat lastig. ook bij mij. :-D
    pascal: audi a4 1.8 turbo 1997

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Vandaag mijn raam maar ingesmeerd met Siliconenvet. Werkt prima heb geen gepiep meer, je moet het wel even laten inwerken.
    Audi A3 1.8T (200PK) okt. 97

    Orgineel Facelift (Hella voor+achter)

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven
    Deurpanelen er af halen en de stalen rails waar de geleideblokjes van de ruit langlopen van boven naar onder goed insmeren (met vingertop) met silliconen-vet uit een tube.
    Terwijl je insmeert de ruit op en neer laten bewegen zodat ook de delen waar je initieel niet bij kan goed ingevet worden
    ik heb hetzelfde probleem, beetje irritant dat gepiep. Maar ik zal het eens gaan proberen want heb al met een spray geprobeerd maar dan is het gepiep naar paar dagen terug. Maar lijkt me wel weer wat werk om die deurpanelen er af te halen of valt het mee?

  11. #10
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.458
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BartNL
    Vandaag mijn raam maar ingesmeerd met Siliconenvet. Werkt prima heb geen gepiep meer
    Je hele raam ? [img][http://download.sezaro.com/smilies/lol.gif]http://download.sezaro.com/smilies/lol.gif[/img]






    [img][http://download.sezaro.com/smilies/puh.gif]http://download.sezaro.com/smilies/puh.gif[/img]
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  12. #11

    Standaard

    ooit deed ik dit met baby-talkpoeder...dat werkte wel maar niet super.Toen kwam ik op de zaak een "canule" glijpoeder tegen...Dat is pas geweldig spul...dwz:als je het erop krijgt

    Stofzuigen was mijn werkje erna....
    malfunction voids all pays and plays

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •