Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: gebroken stoelframe, past een stoel van een Coupe GT??

  1. #1

    Standaard gebroken stoelframe, past een stoel van een Coupe GT??

    Mijn koep heeft de laatste tijd een wel erg scheve rugleuning van de bestuurdersstoel.....

    ik had al gevoeld dat er rechtsonder een profiel niet meer vast zat, dit was bij aankoop al. Omdat ik de bekleding niet los durfde te halen maar niets aan gedaan, nu is het frame aan de andere kant echter ook afgebroken, precies daar waar het hendeltje zit om de stoel naar voren te doen (die het ook niet doet door een gebroken kabel )

    Dus vanmorgen mijn stoel maar uitgebouwd, de stoel was zo slecht dat ik last van mijn rug begon te krijgen. Bekleding losgehaald (wat een rotwerk) en de schade bekeken....

    Rechts onder is het frame gebroken in het verleden, hier is een koker opgelast, dit is zo slecht gedaan dat het hele frame daar vervormd is en de lassen gescheurd zijn......

    Links heb ik het frame met geweld weer op zijn plek moeten zetten, dadelijk ga ik het lassen bij mijn vader, hij heeft tenminste een las apparaat, wel zo handig lijkt me :P

    Als het frame weer goed is, hoef ik echter geen andere stoel te zoeken, en kan ik deze laten opknappen, de bekleding is immers nog goed..... Nu komt de vraag, kan een stoel van een Coupe GT ingebouwd worden in een type89 (voor tijdelijk gebruik)

    Dan kan ik namelijk op mijn gemak de stoelverwarming repareren en de stoel op laten vullen......

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Nee, de 'spoorbreedte' van de glijders is niet gelijk, de type 81/85 heeft smallere sporen dan de type 89/B4.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard

    Hmmmm

    dat is jammer

    De stoel is ondertussen gelast en de bekleding opnieuw aangebracht. Ik heb tijdens het lassen een aantal keren de vulling in de fik gezet, maar ik had niet anders verwacht

    Wat een rotklus trouwens, je kan nergens goed bij en het frame is zo dun dat je op moet letten dat je geen gat stookt

    De stoel staat weer in de koep, en ik heb me zitten verbazen over hoe goed de stoel nu zit :P

    Weer een klusje opgeknapt, aangezien de auto gekeurd moet worden volgende maand leek me dit wel zo slim om even te lassen, ik denk niet dat je met een aan 2 kanten gebroken stoelframe de auto door de keuring krijgt :P

    Nuttige besteding van mijn vrije zaterdag iig

    Ohwja, de foto's van het kapotte frame volgen nog, net als de foto's van het braadwerk....

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Bekend probleem, heb het al bij heel wat Audi's gezien. Die stoelframes zijn ook niet echt geweldig gemaakt... twee dwarsverbindingen tussen 'staanders' en bovenste 'ligger' lassen is de beste en meest permanente oplossing.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Standaard

    Mijn stoelekke begint ook aardig scheef te staan.. (Wel gezellig, zo oog in oog met je vriendin als ze meerijdt)! niet handig!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Franx
    Mijn stoelekke begint ook aardig scheef te staan.. (Wel gezellig, zo oog in oog met je vriendin als ze meerijdt)! niet handig!
    Jah, daar begint het mee.....

    1 tip, probeer hem niet recht te duwen zonder hem meteen te lassen, na een keer of 5 op en neer buigen breekt de andere kant

    Die van mij moet bijna op APK, en volgens mij kwam hij er niet meer doorheen met die stoel

  7. #7

    Standaard

    Nee, dat doe ik niet idd . Ik zag het pas toen ik de stoelen eruit had.
    In de auto zelf merk je het eigenlijk (nog) niet zo...

    Ben al wel vast aan het kijken voor een oplossing! Ben ook benieuwd naar je foto's!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    (dubbelpost uit een ander topic, sorry paste hier beter)

    Vandaag de Coupe-stoel maar eens onder handen genomen.
    Ik zat steeds schuiner! (slecht punt door walk-inn).
    Draaiknop wilde niet los, (kruis in de schroef kapot) na 10 minuten krijg er dan genoeg van en wil niet dat het de boel gaat ophouden.
    De waterpomptang en de dremel geraadpleegd. binnen 1 minuut had ik de draaiknop vermoord en kon ik weer verder.Bekleding is er nu af. Ik snap niet dat deze stoel mij nog enig comfort kon geven want de totale bovenkant van het frame was aan de linkse kant helemaal gebroken en aan de rechtse kant al ingescheurd! Ik wist niet wat ik zag!
    De vertikale ballijn en een horizontale balijn zijn ook doormidden trouwens.
    Heb nu mijn reserve audi 80 stoel erin (zit voor geen meter in de coupe)

    Donderdag gaat de Coupe naar CD voor de motor, hopelijk krijgt het lasapparaat er nog iets van het frame gemaakt!
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •