Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: Waterlekkage A8

  1. #21

    Standaard

    Nou, Apmans is er achter... :?

    Zoals gezegd lekten de schroeven voor. Strip opnieuw gekit, en dat was over. Maar de lekkage zeker niet!

    Weer aan het prutsen geweest... Zijstrips opnieuw gekit en gedaan, hemel gesloopt, maar niks. Behalve water.

    Wél vond ik dat de constructie aan de achterkant erg vreemd was. Dat kón alleen maar lekken! Maar ik kwam er niet echt uit...

    Blijkt dat er aan de achterkant een meeschuivende watergoot hoort te zitten die ik niet heb! Nu loopt alles een verkeerde goot in, die het water het hemeltje in hoost.


    G*d@#$%^&*(*&^%@#$%^&*()(*&^%$##$%^&*((*&^%$#$%^&* &^%$#$%^&*(*&^%$#$%^&* domme! ! !

    Geen idee waar dat kreng is, maar ik zal eens wat achter in de rails gaan poeren. Zogauw ik het ding of een vervanger heb, ben ik met 2 minuten klaar. Maar wel 3 dagen lopen te klooien alles bij elkaar. Ik vraag me werkelijk af hoe dat ding er af komt... :?

    Nou ja, in ieder geval duurt de ellende niet lang meer! ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  2. #22

    Standaard

    leuk hé met auto's prutsen :-
    soms heb je zo van die dingen......
    maar wees blij dat je hem gevonden hebt :idea:

    mzl
    ...Binnendoor is nooit om...

  3. #23

    Standaard

    Tsja... Ik stond bijna op het punt een dealer :? te bellen of die meer wisten...

    Gelukkig was de wil sterker dan het verstand!

    Inmiddels ben ik expert originele schuifdaken, en heb alles weer onder controle. Die nare droom over die dealer komt verder goed, volgens mijn psych.

    Pest is, je hebt geen voorbeeld. Je moet dus maar wat doen. En logisch nadenken. Zonder die goot begrijp je het hele principe niet, omdat het domweg niet kan, met zo een constructie. Heb je eenmaal het licht gezien, valt alles op zijn plaats. Maar aan jezelf twijfelen doe je wel...

    Eind goed, al goed, en.... IK BEN NIET GEK!

    (Nog niet )
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  4. #24

    Standaard Re: Waterlekkage A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    NB: een paar maanden geleden is de auto gepoetst bij een poetscentrale. De auto is toen drooggeblazen met "perslucht" als ik het me goed herinner. Heeft de huidige waterlekkage hier iets mee te maken?
    Iemand een idee?
    Om weer terug on topic te komen, is het al verholpen?

    Zou het niet kunnen zijn dat ze met dat perslucht één van de afvoerslangen van de dakafwatering hebben losgespoten?

    Probeer ook de afwatering voor na te lopen, dit kan met een trekveer (plastic) v/d Gamma (kost je €3) (mega handig ) Gwoon de auto met twee wielen op een hoge stoep (veiliger dan een krik en niet onbelangrijk, minder moeite) naast de bak zie je twee rubberen afvoerpijpen (bij gebrek aan betere omschrijving) voorzichtig doorsteken. Naderhand twee afwastabletten oplossen in een emmer water, en via de parrafaan de boel goed doorspoelen, na spoelen met twee emmers heet water.

  5. #25

    Standaard

    Met naast de bak bedoen ik de automaatbak, onder de auto.


  6. #26

    Standaard Re: Waterlekkage A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JB
    Om weer terug on topic te komen, is het al verholpen?
    Alles is verholpen. Er zaten alleen wat bladeren in de waterafvoerbak, verder was er niks aan de hand... :-D

  7. #27

    Standaard

    beter da! :-D nu de afwatering schoon houden he'
    ...Binnendoor is nooit om...

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    zeer herkenbaar A8 probleem, werd er ook gek van!
    Ik haat bumperklevers... Had er vanmorgen nog een voor me!
    S8 360PK 2000

  10. #29

    Standaard

    Ook ik heb af en toe problemen met lekkage via het schuifdak(na flinkek regenval!). Mijn auto staat naast het huis met enige "helling". Hij staat dus met de neus iets omhoog. Ik heb het idee dat de waterafvoer aan de voorkant in het dak zit, dus als ik wegrij klots het even boven mij, rem ik dan komt het water boven mij overal uit en na enge tijd hoor ik een "gorgelend" geluid wat volgens mij betekent dat de gootjes leeg zijn. Kortom, wat moet ik doen?

  11. #30

    Standaard

    De waterafvoer zit zowel aan de voor- als aan de achterkant van het schuifdakframe, om dit soort problemen te voorkomen.

    Afgaande op jouw info zijn de achterste afvoeren dan verstopt.

    Een kwalijke zaak, omdat het water dan over het hemeltje heen wel een kant op gaat.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  12. #31

    Standaard Re: Waterlekkage A8

    Nou hebben we er ook last van met onze S8 (1999). Je hoort het water klotsen onder de auto als je remt. Auto is naar de Audi-dealer gebracht, die zeggen dat het heel veel werk is om het op te lossen en dat het ongeveer 1.000 euro gaat kosten... :-S

  13. #32
    vissered's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2005
    Leeftijd
    54
    Posts
    995
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Waterlekkage A8

    erg veel voor het droogmaken van je a8
    maar ja als ze het goed aanpakken moet het tapijt eruit en dat is veel werk.
    is trouwens een bekend probleem van de a8 d2.
    oorzaak :verstopte airco afwatering,verstopte parafaanbak en of verstopte afwatering boven de voorwielen.
    oplossing:http://www.audipages.com/Tech_Articl...tordrains.html
    veel succes
    eigenaar van :geen audi maar een seat mii

  14. #33
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard Re: Waterlekkage A8

    niet alleen van de A8, ook de A6 C5 heeft er last van (spreek uit ervaring)
    ik heb toen met een waterstofzuiger de ruimte onder t vloerkleed droog gemaakt (moest wel een gat in t tapijt maken), en uiteraard die rare pluggen uit de parafaan gehaald.


    duo quattro's: '83 80quattro, '95 coupé S2 Abt C5

  15. #34

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Leeftijd
    45
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Waterlekkage A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik zou eens goed kijken of er water staat in de watervangbak voor de voorruit. In dat geval is de afwatering verstopt.
    waar zit deze afwatering van de parafan, en hoe krijg ik dit weer open bij mijn a8 2003
    Laatst gewijzigd door a82003; 30-11-17 om 22:42.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •