Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 34

Onderwerp: Waterlekkage A8

  1. #1

    Standaard Waterlekkage A8

    Gisteren stond ik met mijn A8 (1999) te wachten voor de wasstraat. De auto stond onder de (automatische) voorsproeier (iets te lang bleek later). Het leek wel een moessonregen die over de auto neerdaalde. De wasstraat bleek uiteindelijk defect, dus zonder door de wasstraat te kunnen kon ik weer terug naar huis. Wat hoorde ik toen opeens allemaal onderweg?

    1. Bij het remmen het geluid van klotsend water :shock:
    2. Een geluid alsof er achter de ventilatieroosters in het midden van het dashboard een halfvol aquarium zat :roll:
    3. Bij het nemen van bochten het geluid van klotsend water

    Toch eens kijken na 2 km rijden; ik zette de auto stil :-? Blijkt er bij de voetenruimte bij de achterbank, zowel links als rechts, een plasje water te staan (2~5 cm schat ik) :cry: Ik heb al het water verwijderd en ben 60km gaan rijden op de snelweg om de auto enigszins op te warmen c.q. droog te rijden, met de verwarming op de hoogste stand (29 graden) op de voeten gericht. Bij hard remmen (op de snelweg) hoorde ik water van achter naar voren gaan, tegelijkertijd werden mijn voeten bij het gaspedaal nat. Het leek alsof er onder de auto, in een soort holle ruimte tussen de bodemplaat en het interieur, een gigantische waterbak zat Ook leek de auto (gevoelsmatig) 100kg zwaarder te zijn geworden :-? Ik heb vandaag weer 60km over de snelweg gereden, dezelfde procedure :-| Het klotsende water bij het remmen hoor ik niet meer. Ook de voetenruimte achter is nu wat droger geworden. Echter, als ik een soort afdekschroefje in de voetenruimte verwijder (zit onder de mat) en vervolgens op die plek hard naar beneden druk, komt er nog steeds een straaltje water omhoog :roll:

    Vragen:

    - Wie heeft dit ook meegemaakt?
    - Wat is de oorzaak van de waterlekkage bij de voetenruimte achter?
    - Wat is de oorzaak van de waterlekkage achter het dashboard (verder geen nadelige gevolgen van gemerkt, anders dan het klotsende water direct na het wegrijden bij de wasstraat)?
    - Zit er nog steeds water in de auto dat niet wegloopt? Waarom loopt dat water niet weg? Ik heb dit nog nooit meegemaakt in de 5 jaar dat ik deze auto heb.
    - Ik zal sowieso de dealer ernaar laten kijken, maar wat moet ik nu aan de auto laten doen? Droogblazen in verband met schimmelvorming of iets dergelijks?

    NB: een paar maanden geleden is de auto gepoetst bij een poetscentrale. De auto is toen drooggeblazen met "perslucht" als ik het me goed herinner. Heeft de huidige waterlekkage hier iets mee te maken?

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik zou eens goed kijken of er water staat in de watervangbak voor de voorruit. In dat geval is de afwatering verstopt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Water achter het dashbaord heb ik ook gehad, dat komt omdat de afvoer verstopt zit.

    Deze afvoer zit boven beide voorwielen, deze moet je even goed doorprikken met een lange schroevendraaier.

    De lekkage die je achter hebt is minder leuk. Volgens mij betekent dat dat er een lek is ergens bij het dak of de deuren. Tenzij daar ook een afvoer verstopt zit maar volgens mij loopt het water dan niet naar binnen...

    Droogblazen is inderdaad wel wenselijk anders gaat het gruwelijk stinken na een tijdje
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  4. #4

    Standaard

    Bij een a8 loopt er van het midden van de waterbak onder je voorruit 2 afvoerslangen die via je dashbord aan de onderkant van de auto
    uitkomen.

    Als je de zijpanelen van je midden console (die naast je stoel) weghaalt zie het slangetje lopen en die zit weer vast aan een oranje verbindingsstuk, en die wil wel eens uit elkaar schuiven en dan loop het water zo je auto in.

    Ella

  5. #5
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    is dat niet de afwatering van je schuif-kanteldak?
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM


  6. #6

    Standaard

    Nou als jij onder jou stoelen kijk zit daar een ventelatie kanaal en als het via de intrieurfilter naar binnen loopt komt het voor een deel daar langst achter de stoelen maar dan heb je nog wel geluk gehad want onder de vloerbedekking onder de b-stijl zit jou dwarsversneller van de zij airbags als die nat worden dan krijg je een storing dus ls ik jou was dan zou ik die filter er eens uithalen die zal nu ook wel nat zijn en de bak ook
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluestar
    als ik jou was dan zou ik die filter er eens uithalen die zal nu ook wel nat zijn en de bak ook
    Bedoel je het intrieurfilter? En welke "bak" is nat, wat bedoel je daarmee?

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    ontstop je parafan (waterbak voor je vorruit onder de motor kap maar)
    dan ben je waarschijnlijk van alle elende af. water loopt alle kanten op zelfs tot achter de stoelen!

    tip om je interieur droog te krijgen..ga na een wasstraat waar je niet te veel komt en dan kun je hem zo droog stofzijgen :-D

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bluestar
    als ik jou was dan zou ik die filter er eens uithalen die zal nu ook wel nat zijn en de bak ook
    Bedoel je het intrieurfilter? En welke "bak" is nat, wat bedoel je daarmee?
    Ja de intrieurfilter en de bak waar hij in zit
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoeff

    tip om je interieur droog te krijgen..ga na een wasstraat waar je niet te veel komt en dan kun je hem zo droog stofzijgen :-D
    HAHAHA maar het werkt wel jij spreekt uit ervaring :-D
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  12. #11

    Standaard Re: Waterlekkage A8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EasyRider
    NB: een paar maanden geleden is de auto gepoetst bij een poetscentrale. De auto is toen drooggeblazen met "perslucht" als ik het me goed herinner. Heeft de huidige waterlekkage hier iets mee te maken?
    Iemand een idee?

  13. #12

    Standaard

    Nee lijkt mij stug
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  14. #13

    Standaard

    ja werkt zeer goed zelf al eens waterlekkage gehad met een corrado
    wat een zoek werk was dat zeg.... gaatje in de deur folie.. vind het maar

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zoeff
    ja werkt zeer goed zelf al eens waterlekkage gehad met een corrado
    wat een zoek werk was dat zeg.... gaatje in de deur folie.. vind het maar
    Ja daar wordt je gek van
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft

  16. #15

    Standaard

    heeft me zeker 1 levensjaar gekost en 3 grijze haren :-D

  17. #16

    Standaard

    Ha, ik had ook lekkage. Het schuifdakkie...

    Het is m'n eerste met zo'n ding, dus ik eens rondvragen. Allemaal tips en zo gekregen... Ap de hele zooi uitbouwen, niks wat werkte, totdat ik de bovenste strip vooraan losmaakte. En dát had nog niemand gezegd... Daar zit een schuimrubberen strip onder die lekte. Het water liep via de schroefjes de auto in, en dat werd bést nat! Nou ja, een partij loctite er in, vloeibare pakking, en het was een stuk minder, maar niet over. Het spul hechtte niet, ondanks de ontvetting.

    Vandaag bij m'n maat langsgegaan, en daar een halve kit-tube Terostat er in geprakt. Dat is een kit die afdicht, maar niet uithard. Als het moet, heb je het ook zo weer los, zonder echte resten of schade. Dat gebruiken die camper-jongens vaak.

    Dat ding lekt nooit weer.

    Dus ja, als je met een buitje al een natte auto hebt... Kun je dat eerder vooraf bekijken dan nadat je het dak er compleet uitgesloopt hebt! ;-)
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  18. #17

  19. #18

    Standaard

    Tsja, en nou kwam ik er net achter dat er ook nog water bij de trekkabels door naar binnen loopt. Die komen van buitenaf, door een gat in het frame, en gaan daar een buisje in. Tussen het gat en het buisje door komt het water.

    Hoe daar water terecht komt, is mij werkelijk een raadsel, dus als iemand een idee heeft? :?

    Ik ben er wel al weer achter waarom ik nooit een schuifdak wou...
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

  20. #19

  21. #20

    Standaard

    Het standaard schuif/kanteldak van een B4 avant.
    Appie :cool:

    Een schizofreen is nooit alleen...

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •