Als je zoverbent dan ook ff de ankers van de elektro motor nakijken deze gaan vaak roesten en slechter werken. Zou om te smeren white grease gebruiken. kijk ook ff naar de bedrading en afwater kanalen. sucses
Bonjour,
Ik wil de portier-ruit-geleiding aanpakken. Ik bedoel dus het glij-mechanisme waarin de ruit loopt wanneer het omhoog en omlaag gaat.
De boel piept en skwiekt een beetje aan de linkerkant en aan de rechterkant kreunt en steunt het motortje alsof het genomen wordt door een hockey-team 8)
Er is de afgelopen 12 jaar geen drol aan gedaan dus ik denk: bekleding er af, en insmeren die geleide-rails-dinges.
Wat voor vet/smeermiddel moet ik gebruiken
Nog tips verder ?
He sh*t. Was vergeten dat het zondag is. Wil lekker gaan klussen maar heb geen white grease.
De praxis is open op zondag (in sommige plaatsen). Zouden die bruikbaar smeermiddel hebben ?
(zal wel niet precies white grease zijn maarja)
Of de beter gesorteerde benzinepomp ?
Da's wel het nadeel van zondagen vind ik hoor. Wil je gaan klussen aan je auto, is alles dicht :cry:
Zoef Vroaaaaaaarrrrrrrr
Dat betekent: Ben al weg
Update
Ze hadden geen White Grease meer (uit assortiment) dus ik heb maar een spuitbus siliconen-spray meegenomen.
Ik neem aan dat dat ook werkt.
Zo, klaar is clara. Werkt perfect zo. In alle stilte gaan den vensters nu op ende neder :o
Helaas is wel het haakje van de witte flexibele trekdraad (bowden-kabel) afgebroken doordat een windvlaag vat kreeg op de deurbekleding...
Ik had geen zin om die kabel los te gaan zitten maken dus ik had em op 2 velgen gezet. Stond prima uit de weg en stabiel.
Toen zei de wind "woei en ruk" en het haakje "snok"...
Een nieuwe bowdenkabel kost rond een tientje dus vooruit dan maar.