Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 64 van de 64

Onderwerp: Ik blijk een standkachel te hebben maar...

  1. #61
    quattro84
    Guest

    Standaard

    In de noordelijke regionen is het een must. Daar start je niet meer als er met -25 alleen maar ijs is om te verpompen voor de waterpomp, en de krukas in de pannenkoekenmix staat te malen...

  2. #62

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ik blijk een standkachel te hebben maar...

    Beste Mensen,
    De meeste reacties hierboven gaan over diesels, maar ik heb een benzine (A6 4.2 V8 uit 2005) met af fabriek standkachel (standheizung).
    Als ik die een half uurtje aanzet wordt het interieur wel lekker warm, maar de koelvloeistoftemp. meter staat nog bijna onderin. Het koelvloeistof-reservoir voelt wel warm, maar zeker niet heet aan.
    Is het dan nuttig om de standkachel aan te zetten, puur om de koude start minder schadelijk voor de motor te maken? Niet om dan te gaan scheuren, wel om slijtage te verminderen.
    In de documentatie staat alleen maar dat de standkachel "primair bedoeld is om het interieur te verwarmen".
    Vriendelijke groet,
    Bas

  3. #63
    JM A7's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    58
    Posts
    2.488
    Kudos
    620
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Ik blijk een standkachel te hebben maar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basaudi a6 Bekijk Berichten
    Beste Mensen,
    De meeste reacties hierboven gaan over diesels, maar ik heb een benzine (A6 4.2 V8 uit 2005) met af fabriek standkachel (standheizung).
    Als ik die een half uurtje aanzet wordt het interieur wel lekker warm, maar de koelvloeistoftemp. meter staat nog bijna onderin. Het koelvloeistof-reservoir voelt wel warm, maar zeker niet heet aan.
    Is het dan nuttig om de standkachel aan te zetten, puur om de koude start minder schadelijk voor de motor te maken? Niet om dan te gaan scheuren, wel om slijtage te verminderen.
    In de documentatie staat alleen maar dat de standkachel "primair bedoeld is om het interieur te verwarmen".
    Vriendelijke groet,
    Bas
    Mijn vorige Audi betrof ook een A6 avant 4.2 V8 uit 2005 met een standkachel af fabriek; inderdaad verwarmt deze standkachel niet de motor voor, maar uitsluitend het interieur.
    Heb jij toevallig niet mijn vorige liefde in je bezit?; kenteken 42-XH-LV.
    Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!


  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Ik blijk een standkachel te hebben maar...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JM A7 Bekijk Berichten
    Mijn vorige Audi betrof ook een A6 avant 4.2 V8 uit 2005 met een standkachel af fabriek; inderdaad verwarmt deze standkachel niet de motor voor, maar uitsluitend het interieur.
    Heb jij toevallig niet mijn vorige liefde in je bezit?; kenteken 42-XH-LV.
    Beste JM,
    Dankje voor de reactie!
    Nee, ik heb een andere A6 (ander kenteken; de mijne is een paar jaar geleden uit D geïmporteerd).
    Vr. groet,
    Bas

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •