Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: Inbouwverslag Groen tacholicht

  1. #1

    Standaard Inbouwverslag Groen tacholicht

    Zoals ik al eens in een andere topic heb gezegd heb ik geprobeerd om een andere kleur licht te krijgen achter de tellerplaten.

    Het begon allemaal met de inbouw van witte tellerplaten met blauw licht. Zag er op de beurs erg mooi uit. Dus ik heb die meegenomen voor 25 Euro. Ik kwam er snel achter dat de toerenteller niet meer klopte, maar dat boeide niet zoveel.
    Toen ik de tacho uit elkaar had gehaald en de naalden wilde verwijderen brak ik de kilometernaald. Erg lomp, maar ja. Toch even de witte platen erop gezet en het zag niet uit, vooral het kleurverschil niet.

    Dus een nieuwe gehaald op de sloop en met de oude platen aan de slag gegaan.

    Eerst maar eens het rode laagje op de achterkant afschuren met een grof schuurpapier. Dat was in een paar minuten gebeurt.

    Vervolgens een oplossing zoeken om er een nieuwe kleur op aan te brengen. Ik wilde blauw, dus eerst met blauwe installatietape geprobeerd. Niet goed.

    Toen met blauwe nagellak geprobeerd. Ook erg weinig effect. Dus ook niet.

    Toen heb ik bij een elektrozaak gekleurde folie gehaald voor discolampen. In een setje zat groen, rood, blauw en geel.
    Geel gaf nauwelijks effect en dat wilde ik sowieso niet, maar rood blauw en groen zagen er mooi uit.
    Omdat het blauwe toch niet echt een mooie diepe kleur had heb ik voor groen gekozen. Eerst maar eens de folie op maat knippen voor de plaatjes.

    Ik heb alle naalden eraf gehaald behalve de kilometertellernaald. Die is mij te fragiel en ik wilde hem niet weer slopen. Dus heb ik het plaatje wat er al opzat weg geknipt. Het te plaatsen plaatje heb ik ook in het midden ingeknipt zodat ik deze om de naald kon plaatsen.
    Daarna alle andere plaatjes weer op hun plaats gezet en de naaldjes er weer op en de hele module weer in elkaar schroeven. Kinderspel eigenlijk.

    Toen alles weer ingebouwd. Zoals verwacht zag het er heel mooi uit, maar op de plaatsen waar de lampjes achter de plaatjes zitten is het licht feller.
    Vandaar ook dat ook opde originele tellers hier een dikkere gekleurde laag zit.

    Dus weer ingebouwd en net als bij de originele platen, ook op de nieuwe platen meerdere lagen kleurfolie op de goede plaatsen aangebracht.
    Vervolgens weer alles geinstalleerd en weer ingebouwd. Dat ziet er dus top uit.

    Foto's volgen spoedig. Voor tips of vragen kun je me altijd mailen of een berichtje posten.

    Hopelijk hebben jullie er iets aan.
    Audi Coupe 2.3E 1989

  2. #2

    Standaard

    Flinke klus zo te horen.... Ben benieuwd naar de pics!.
    Is volgend mij een heel gekunstel om voor elkaar te krijgen. Heb je nu groen ipv blauw (blauw lijkt me wel mooier).
    Ik was altijd al trots op het feit dat er 'orange' in de audi zit, (is dus bij de meeste auto's al groen :? ). Ik blijf bij oranje

    Ik wacht nog steeds op mijn teller ringen!
    Bij het binnenkort in te bouwen setje extra meters in console heb ik inmiddels van de randjes de coatingslaag eraf gehaalt en alu(staal?) gepolijst. Dat staat dus alvast top!!.
    Inbouwen moet lukken.. Ik zag in de folder uit 88 dat het een originele optie is vanaf de 66 KW motor.

    Franx
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  3. #3

    Standaard

    Ben nu ook zeer benieuwd naar de foto's! Klinkt er goed allemaal, en het is een leuk verhaal om te lezen, toppie!
    S6

  4. #4

    Standaard

    idd FOTOOOOOOOOOOO'S :-)

  5. #5

    Standaard

    :foto:
    :foto:
    :foto:
    I like digging...

    Especially someone else his grave


  6. #6

    Standaard

    Foto's komen eraan.

    Volgende keer zal ik eerst foto's maken en dan mijn verhaal posten. Hehe
    Audi Coupe 2.3E 1989

  7. #7

    Standaard

    Bij deze dan toch eindelijk de foto's. Zij het niet van schokkende kwaliteit.
    Deze zijn gemaakt met een digitale (wegwerp)camera.
    Als ik de flits gebruikte dan zie je het groen niet meer, dus het kon niet anders.

    Bij de kilometstand zie je de kleur zoals het eerst was.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi Coupe 2.3E 1989

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik ziet niks ?? Alleen 'n rood kruske!

    Aha, nu wel. Wel appart hoor, mooi gedaan! Mijn keus zou bij oranje blijven zijn. Ga je blauw ook nog een keer opnieuw proberen??
    Audi 80 1.8 S (1988) Audi 80 1.6 CC (1985) Audi Coupé 2.3 E (1989) Audi 80 1.8 S (1986) Audi 80 1.6 SC (1984) Jensen Healey 2.0 (1975) Audi 80 1.6 CL (1983)
    Triumph Spitfire 4 MKII (1966) Audi 80 1.6 SC (1984) http://franxmits.jouwweb.nl/

  10. #9
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Ziet er goed uit, netjes !
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  11. #10

    Standaard

    in mijn oude starlet ben ik van groen naar amber gegaan, dat vond ik veel mooier..
    ziet er wel strak uit, zeker dat rode streepje bij 130km/h .. klein detail!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •